    From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Foremki do wyrobów z betonu.
    Date: Wed, 20 May 2009 11:15:35 +0200

    > to mi wygląda na wędzarnię - czy mam rację?

    Grilowedzarnie.
    1) wykop 2mx1mx0.5m
    2) na dnie kanal dymowy wykonany z bloczkow betonowych,
    dlugosci 2 m
    3) na to piach z cementem, zageszczenie
    4) na to kostka brukowa lub bloczki betonowe (mam ich pare).
    Powstaje plyta 2x1, na ktorej mozna dalej budowac
    5)na plyte 4 scianki z klinkieru w ukladzie x__x__________x__x
    o wysokosci 80-90 cm
    6) na te scianki idzie plyta betonowa o ktorej mowa
    7) w prawej 'komorze' palenisko do wedzarni (tyl zabudowany - cegla,
    w przodzie drzwiczki od pieca kaflowego)
    8) w lewej 'komorze' wedzarnia; kanal dymowy akurat
    laczy te komory. Lewa komora z tylu i z przodu zabudowana drewnem.
    9) na blacie drewniana nadbudowa, przy czym w prawej czesci,
    na blacie troche szamotu i grill, a w lewej czesci kolejna
    komora wedzarnicza. Calosc nakryta prostym dachem z paru desek
    o lekkim spadku w jedna strone
    10) srodkowa czesc betonowego blatu to miejsce na postawienie
    talerzy, przygotowanie jedzonka itp.; pod blatem - zapasy paliwa

    pozdrawiam
    pluton