  • 341. Data: 2020-01-10 16:15:22
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 21:44:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Był u mnie właśnie pan z Columbus Energy.

    W zasadzie po tym możnaby przestać czytać ;)
    Columbus to najdroższa firma jaką mógłbyś znaleźć od fotowoltaiki :-)
    Sami tylko skupiają różnej maści instalatorów więc to czy zrobią dobrze,
    czy źle zależy od tego kogo zatrudniają w Twojej okolicy. Mój instalator
    mi opowiadał o nich i stwierdził, że ten instalator który z nimi podpisze
    umowę chyba nie ma mózgu. Raczej więc nie spodziewałbym się super jakości
    od instalatora, który zarobi na tym jakieś grosze.

    Sam pan handlowiec który Cię odwiedził dostałby ok 500 pln prowizji od
    każdego sprzedanego kW ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 342. Data: 2020-01-10 21:15:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.01.2020 16:15, Adam Sz. wrote:
    > Sam pan handlowiec który Cię odwiedził dostałby ok 500 pln prowizji od
    > każdego sprzedanego kW;)

    Ale jak opowiadał, że już czwarty raz przychodzi bo odpuścić nie mógł.
    "Takiii dach na południe, idealnie nachylony...", aż mu herbatę
    zaserwowałem ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 343. Data: 2020-01-10 22:33:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Panowie, gdzie mogę się podszkolić z tych paneli ale tak od zera. Jakiś link by się
    przydał. Bo czytam i wielu rzeczy nie rozumiem a pewnie przyjdzie taki czas, że będę
    musiał choć trochę wiedzieć o tym.
    Kadar

  • 344. Data: 2020-01-11 00:50:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.01.2020 22:33, Kadar wrote:
> [...]
    przydał. Bo czytam i wielu rzeczy nie rozumiem a pewnie przyjdzie taki czas, że będę

    Ale czego nie wiesz? Przecież to tylko panele i falownik.

  • 345. Data: 2020-01-11 21:08:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Co się dzieje z panelami i systemem jeśli temperatury na dworze są bardzo wysokie np.
    w okolicach 40 stopni? Na takich panelach pod szkłem to musi dochodzić do 70 albo i
    więcej. Nie przegrzewa się to? Jak reaguje system na takie temperatury?

  • 346. Data: 2020-01-11 21:28:51
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 21:08, Kadar pisze:
> [...]
    i więcej. Nie przegrzewa się to? Jak reaguje system na takie temperatury?

    póki co to nawet w ciepłe lato działa, jednak panele mają mniejszą
    sprawność im cieplej, ten parametr jest nawet w datashetach

  • 347. Data: 2020-01-11 21:52:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    To co stawiają na Saharze? Przecież tam temperatury są jeszcze wyższe.

  • 348. Data: 2020-01-11 23:24:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.01.2020 21:08, Kadar wrote:
> [...]
    i więcej. Nie przegrzewa się to? Jak reaguje system na takie temperatury?

    Tego się dowiemy za kilka lat zapewne jak gwarancja minie.

  • 349. Data: 2020-01-11 23:26:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.01.2020 21:52, Kadar wrote:
    > To co stawiają na Saharze? Przecież tam temperatury są jeszcze wyższe.

    Tego nikt nie wie co będzie z panelami po kilku latach. One mogą się po
    prostu rozsypać już nie mówiąc o sprawności. Nie wiem czym je zalewają
    ale żywice to za dużo też nie wytrzymują.

  • 350. Data: 2020-01-12 08:54:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Tego nikt nie wie co będzie >z panelami po kilku latach. >One mogą się po
    >prostu rozsypać już nie >mówiąc o sprawności. Nie >wiem czym je zalewają
    >ale żywice to za dużo też >nie wytrzymują.

    Kiki kurcze nie gdybaj- działaj. Kup za 2 stowy jakiś 10 letni panel z
    demontażu(pełno tego na allegro)zbadaj i będziesz miał info z 1ręki