  • Data: 2015-10-23 12:01:42
    Temat: Re: Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Oct 2015 08:26:26 +0200, Miroo napisał(a):

    > Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore
    > kolejki...
    > http://challenger.org.pl/?p=145

    http://samochodyelektryczne.org/tesla_motors_wprowad
    za_na_rynek_stacjonarne_magazyny_energii.htm
    Ponad 10000 za powerbank? - hmmm, kto wie, skoro rocznie płacę za prąd
    ponad 2000, to zakup magazynu "zwróciłby" się po 5 latach, a potem to już
    .... ;-)
    Tylko ile energii musiałabym i tak dokupić? - to zależy, ile będzie
    dni/godzin słonecznych - więc muszę najpierw mieć statystykę pozyskiwanej
    energii w ciągu tego pierwszego roku użytkowania instalacji FV. Urządzenie,
    które posiadam, muszę w tym celu jak najszybciej podłączyć do komputera i
    wykorzystać dostępne z urządzeniem oprogramowanie, które robi
    zestawienia... A potem się zastanowię :-)

    Zwłaszcza że (cytuję z komentarzy pod tekstem):
    "Korzystanie w dzień z energii z fotowoltaiki (20 gr/kWh@20 lat) i
    ładowanie zasobnika, wykorzystanie energii w szczycie wieczornym (40
    gr/kWh) i korzystanie w nocy z tańszej taryfy miałoby sens, jednak mając
    możliwość sprzedaży energii do sieci za > 30 gr/kWh cała korzyść z
    posiadania zasobnika znika."

    Dzęki za informację, nie miałam pojęcia, że coś takiego JUŻ jest dostępne.
    Będę teraz sprawę rozważać bardzo dokładnie.