    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 30 Nov 2019 11:58:08 -0800 (PST)
    <qnmjuo$23ou$1@adenine.netfront.net> <1lbx0z6tu6xf3$.dlg@myjk.org>
    <5ddafa76$0$17344$65785112@news.neostrada.pl> <p...@m...org>
    <1...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <1tgdp8h4fdd7t$.dlg@myjk.org> <5dddb8cf$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5ddfe25e$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <1dg70f13w19wv$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>
    <5de0b352$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <wc5zujyoan28$.dlg@myjk.org>
    <2...@g...com>
    <1...@m...org>
    <8...@g...com>
    <f...@m...org>
    Subject: Re: Fotowoltaika z Chin.
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 30 listopada 2019 20:35:52 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Koszt $38850 gdzie u nich 1$ jak u nas 1 zł.

    Ta na pewno. Za 38 koła dolków to sobie Amerykaniec Teslę kupuje
    a Polak za 38 koła zeta co najwyżej Fabię na gazie :>

    > I mają prosumenta 1:1

    To chyba ewenement bo jak czytałem o sytuacji w wielu stanach,
    to mają rynkowe ceny odkupu, które są dosyć marne.

    > Ależ świadczy bardzo wiele. Po uwzględnieniu siły nabywczej kWp kosztuje u
    > nich okolice 2900 zł, a pewnie jakby nie robić mikroinwerterów wyszłoby
    > jeszcze taniej. Nie wiem jak wygląda siła nabywcza w Australii, ale jeśli
    > założyć że jest tylko połowa tego co w stanach, to jeszcze bardziej
    > druzgoce to ceny w PL, które są absurdalnie wysokie. No bo przecież taki
    > mamy dobrobyt że nas na to po prostu stać.

    Kurna a kto broni emigrować? Wystarczy do Niemiaszków się przenieść,
    żeby mieć wszystko x4 :] Takie porównywanie jest kompletnie bez sensu.

    > Nie jest dziadowski, tylko dostosowany do warunków. I mimo tego
    > "dziadostwa" i tak panele zdewastowały system energetyczny w tym kraju do
    > tego stopnia, że prosumentom opłaca się już robić offgridy na lion.

    Nic nie zdewastowały, mają tam taki system że magistrale mają dookoła
    kontynentu a w środku prawie nic, działało to w miarę dobrze paręnaście
    lat temu ale wraz ze wzrostem konsumpcji energii zaczęło się sypać.
    Za późno się wzięli za modernizacje, powinni z tego wyjść, ale to wymaga
    czasu.

    L.