    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 24 Feb 2017 05:25:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: Frez rabbeting
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 13:23:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    mozna wtedy wkleić kostki i doszlifować jak potrzebujesz ślepe...

    > Nie potrzebuję ślepych. Że na pile to wiem ale pilarką ręczna tego typu
    > http://twojaokazja-com.strefa.pl/allegro/parkside/pi
    la1.jpg
    > będzie trudno chyba. Przynajmniej nigdy nie próbowałem
    > Tym bardziej że muszę zrobić rabety o głębokości ok 1cm i szerokości 2-3cm
    > Jak nie znajdę freza to podjadę do lokalnego stolarza i dam jemu zarobić. Ale ja z
    tych co własnymi recami woli.

    Jedno cięcie zrobisz bez problemowo, ta piła pewnie ma ustawienie głębokości cięcia.
    Jesli nie to nie zrobisz. Ale jak możesz ustawić maksymalna głębokość to bez problemu
    zrobisz.

    Drugie cięcie to albosobie przyrząd do trzymania deski pod katem 90stopni tak aby jej
    wierzch się licował z blatem po którym piłę będziesz prowadzić.

    Albo po prostu zrobić kilka cięć obok siebie i reszte dłutem wybrać.

    Cos jak tu:
    http://www.woodprix.com/tables/how-to-build-a-table/

    > A tak przy okazji- bo odnawiam stół tarasowy. Tafla szklana wewnątrz drewnianej
    ramki. i właśnie ta ramkę robię- wcześniej miałem z drewna pomalowanego jakąś
    lakierobejcą. Wytrzymało 4 lata.
    > Teraz nową ramkę musze zrobić i aby trwalsza była myślałem zrobić ją z desek
    kompozytowych. Czyli ramka z desek, w deskach rabety w które tafla szkła wchodzi
    > Może jakiś inny pomysł zamiast drewnianej/ kompozytowej ramki?
    > Stół stoi w miejscu gdzie czasem deszcz i inne plagi na niego padają.

    Zadne nasze drewno nie wytrzyma wody/suszenia w większej ilości.
    Jak chcesz dobrze to albo aluminium albo plastik.

    Drewno nawet jak zamalujesz lakierem czy zaolejujesz to po paru latach sie
    zdegeneruje i będziesz miał takie lub inne problemy.

    Możesz spróbować z dębem bo dosyć odporny na wode jest.

    Albo po prostu tak sprawnie umiec te stoły robić aby co 2-4 lata robic nowy w 30
    minut :)