  • Data: 2012-07-10 08:23:55
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Zależy jak wysoko masz wodę.

    warunki sprzyjające.

    >A co w tym dziwnego? Coś te grzyby czy inne żyjątka muszą jeść. Jak
    >masz tam ciemno, zimno, brak pożywienia i tylko wodę to jak chcesz
    >żeby coś tam wyrosło? :>

    Nie wiem. Skoro wykonywane były badania na PP to sądzę, że specjaliści
    z tego zkresu mieli jakieś wątpliwości i nie było to sprawą oczywistą.

    >Typowa ściema marketoidów.

    i to jest własnie dla mnie dość trudny temat. Opinie na ten temat jest tylu
    ilu
    wypowiadających, jednak nie wiem po czym ocenić to. Może znacie jakieś linki
    z testów/badań (nie przez producentów), które były wykonane dla np. zwykłego
    PCV i dla rur przeznaczonych dla tego. O ile przewodnictwo temperaturowe
    mogę sprawdzić we własnym zakresie, ściągając charakterystykę rury o tyle
    innych testów nie przeprowadzę, związanych z skutecznością powłok
    antybakteryjnych.

    >A niby jak masz mieć większe opory jak rurą fi 200 mm o przekroju 31,5
    >tys. mm2
    >wchodzisz w małe złoże żwiru o przekroju 0,5 x 3m, które zakładając

    a czerpnia ma takie przekroje, 1,5m2, to daje np. rurę o średnicy około
    ~1,4m?
    Szczerze mówiąc nie widziałem takich rozwiązań.

    Wydaje się, ze trochę uprościłeś obliczenia zarówno dla rurowego jak i
    żwirowego.
    Dla rurowego jednak trzeba uwzględnić ewentualne filtry na wlocie jak i nie
    bez znaczenia
    są "zakręty" rur. Dla żwirowego raczej tak uproszczonych obliczeń nie można
    wykonać,
    ponieważ chyba sam czujesz,że dla oporu oprócz średnicy wlotu, będzie miała
    znaczenie
    długość złoża? Z drugiej strony, przewymiarowana średnica czerpni, spowoduje
    niepotrzebne wychłodzenie złoża (latem nagrzanie) i spadek sprawności.

    A jakie GWC posiadasz? Masz zespolone z rekuperatorem?

    Pozdrawiam
    Darek