  • Data: 2012-07-10 20:57:57
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja zrezygnowałem z GWC po tym jak policzyłem oszczędności na ogrzewaniu -
    > 70zł / sezon.
    > A do chłodzenia latem zamierzam mieć klimę.

    skąd takie wyliczenia? Aż tyle energii elektrycznej pobierał wentylator?

    To był jedyny powód czy coś jeszcze? Ale skoro już miałeś GWC to z jakiego
    powodu zrezygnowałeś skoro nadal i tak miałeś jakąś tam oszczędność?

    > Ale jest wilgotne i "pachnie piwnicą" (albo jak kto woli jaskinią).

    miałeś żwirowe czy rurowe?
    Faktycznie aż tak uciążliwe?

    > Bez sensu. Po co płacić za kominy?

    no dochodzę do tego przekonania, jednak niejestem jeszcze na 100% pewien co
    do rodzaju wentylacji, aktualnie jestem na etapie przekonywania samego
    siebie.

    > Nie wiem ile chcesz wydać na GWC, ale tani rekuperator kupisz już za 3tys.
    > więc może lepiej kupić tani reku teraz a kiedyś wymienić go na lepszy bo
    > da to większe oszczędności i komfort w zimie (z nawiewów nie będzie wiało
    > chłodem).

    przeglądałem ofertę reku i faktycznie ceny spadły w ostatnich latach, tylko
    że sam nie wiem na ile skuteczne będą takie za 3k - 5k...

    Poydrawiam
    Darek