    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Garaż: Jak nie zarysować drzwi
    Date: Sun, 31 Oct 2010 10:57:21 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    >

    > Staje sie kruchy po dłuższym czasie i pęknie od uderzenia drzwiami -
    > zwłaszcza zimą. Moim skromnym zdaniem:  nie nadaje sie - chyba ze jakis
    > gruby. Ale wtedy wadą bedzie cena.

    > b.

    Ciekawe. Masz moze jakies dane zrodlowe potwierdzajace Twoje chyba domysly?
    Wg mojej wiedzy popartej doswiadczeniem, jakies starzenie czy kruszenie
    pleksiglasu z uplywem czasu raczej nie zachodzi. To nie styro tylko akryl a
    ten jest nazywany krolem tworzyw sztucznych.
    Tu w Hameryce czesto widuje "skaylajty" czyli po naszemu okna dachowe, nad
    ktorymi montuje sie dodatkowo, uformowane na cieplo na ksztalt wypuklej buly,
    pokrywy ocieplajace czy tez ochraniacze, wykonane z pleksiglasu. Tam na dachu
    material ten jest mocno gimnastykowany duzymi wahaniami temperatury,
    promieniowaniem UV i innymi disasterami jak np. gruby grad i jakos ani nie
    pekaja ani matowieja. Z tego co wiem, nawet ponad 40 lat trzymaja sie bardzo
    dobrze.
    W ten sam sposob zabezpiecza sie stare, czesto nieszczelne okna piwniczne.
    Sam takowe instalowalem i ani mi przez mysl nie przeszlo zeby po paru latach
    mialy skruszec i popekac.
    Pzdr.
    Tornad