  • 41. Data: 2009-06-24 17:40:21
    Temat: Re: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja juz swojemu koledze ratowalem pilarke spalinowa i kose z powodzi w
    takim
    > garazu. Wody bylo jakies 0,5m po ulewie i wszystko co lezalo na posadzce
    > bylo mokre. Biedak zadzwonil do mnie z wczasow z prosba o interwencje. Z
    > pilarki po odkreceniu swiecy wylalem wode, z kosy nie. Zagrozenie mimo
    > wszystko jest i lepiej chyba unikac niz pakowac sie w pompowanie bo kmus
    tam
    > nie zalewa.
    >
    > Pozdro.. TK
    Oczywiscie, są sytuacje niekorzystne hydro i-geologiczne.Ale o tym
    kazdy porywajacy sie na piwnice, itp. powinien wiedzieć.I powinien je jakos
    przewidzieć. Jezeli natomiast grunt i jego ukształtowanie wokół planowanego
    domu sprzyjają - żal nie wykorzystać Wielkich Atutów podziemnego garażu.
    Uzytkuję garaż już od 15 lat i nie zdarzyła się powódż(w rejonie Łodzi dotąd
    się nie zdarzały...)Oczywiscie kiedyś moze nadejść oberwanie chmury, tornado
    z ulewą, itp ale takich ekstremów nigdy nie przewidzimy.
    Moim zamiarem było tylko podkreślenie, iż warto zrobić coś, co przydaje
    się na wiele lat i da się to łatwo zdyskontować.A od myslenie nikt i nic nas
    nie zwalnia..!
    Pozdrawia~M

  • 42. Data: 2009-06-24 17:47:29
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > To prawda, dzisiejsze diesle smierdza okropnie. Jak pojezdze z dzieciakami
    > quadem i wstawie do garazu, na razie niezamknietego od strony domu, to
    > niestety czuje go w calej chalupie przez dlugi jeszcze czas, kosiarke
    > podobnie. Wszystko jak widac zalezy od czucia.
    Czyżbyś traktował quada jak współczesnego diesla..??? nawet nie próbuj !
    I równie kosiarki spalinowe- bez wzgledu na firmę producenta.
    Nawet nie próbowałbym porównywać takich maszyn. Silnik quada vrs silnik
    nowoczesnego diesla..??? Co tam w tym quadzie masz oczyszczajacego spaliny?
    utleniacz?, katalizator jakiś?? Pozdr~M

  • 43. Data: 2009-06-24 18:05:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Nawet nie próbowałbym porównywać takich maszyn. Silnik quada vrs silnik
    > nowoczesnego diesla..??? Co tam w tym quadzie masz oczyszczajacego

    To nie ma nic do rzeczy, tym bardziej ze ten nowoczesny diesel smierdzi nie
    mniej jak "staroczesny" benzyniak. Ja te wszystkie rzeczy trzymam w garazu i
    tyle. Gdybym go zrobil pod domem prawdopodobienstwo smierdzenia w domu
    bedzie wieksze niz w garazu obok przez sluze np. Teza o niesmierdzeniu
    samochodu w garazu to po prostu pierdoly, bo nie tylko elektryczny samochod
    mozna w nim trzymac. Dla kosiarki nie bede przeciez budowal oddzielnego
    garazu na zewnatrz, bo jej silnik jest mniej nowoczesny od wspolczesnego
    diesla. Zreszta nie chodzi o zapach samych spalin, a o zapach jaki te
    wszystkie urzadzenia generuja.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2009-06-24 18:12:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > tornado
    > z ulewą, itp ale takich ekstremów nigdy nie przewidzimy.

    Sytuacja o ktorej wspomnialem wydarzyla sie na osiedlu w ktorym pod blokiem
    sa garaze. Mieszkam na wschod od Warszawy, wiec nie ma tu gor np. Byla ulewa
    i tyle, mial po prostu pecha raz jeden jak do tej pory od kilku ladnych lat,
    ale jednak. Nie kwestionuje Twoich doswiadczen, ale zwracam uwage na
    zagrozenia, dokladnie to samo o czym Ty piszesz tylko z drugiej strony. :-)

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-06-24 18:27:18
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > garazu na zewnatrz, bo jej silnik jest mniej nowoczesny od wspolczesnego
    > diesla. Zreszta nie chodzi o zapach samych spalin, a o zapach jaki te

    Jest może rada dla bardzo wyczulonych na te zapachy~~ nie otaczać się
    nimi(tymi maszynami..)Mam wokół las sosnowy i sporo iglaków- Je czuję gdy
    idę do garazu i przyjemny chłód. Samochód czuję gdy doń wsiadam.Dlatego nie
    narzekam... Pozdr~M

  • 46. Data: 2009-06-24 19:39:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czyżbyś traktował quada jak współczesnego diesla..??? nawet nie próbuj
    > !

    Ale sugerujesz, ze nowoczesny diesel nie smierdzi?

  • 47. Data: 2009-06-24 22:33:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > nimi(tymi maszynami..)Mam wokół las sosnowy i sporo iglaków- Je czuję gdy
    > idę do garazu i przyjemny chłód. Samochód czuję gdy doń wsiadam.Dlatego

    Ja tez nie narzekam, ludzie wojne w obozach przezyli i dali rade, wiec co my
    tu bedziemy o samochodach. Rozmawiamy tylko za i przeciw, dla mnie to jest
    przeciw choc z pewnoscia zyc sie z tym da.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2009-06-25 07:05:55
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    Ostatniej nocy spadło trochę takich 'przeciwwskazań' do garażu poniżej
    gruntu. Miałem taki garaż 6 lat. Kiedyś miałem 1m wody w garażu. Opony
    zimowe, które tam trzymałem dryfowały sobie po otwarciu bramy :) . Na
    szczęście nie zdążyłem wstawić samochodu. Kilku sąsiadów wstawiło samochody
    do garaży i nie byli na miejscu w czasie ulewy - wszystkie 'szkoda
    całkowita'.
    Zimą na letnich oponach było bardzo trudno wyjechać. 2 razy nie zdążyłem
    zmienić w porę opon i wyjeżdżanie to było pól godziny kombinowania. Znajomi,
    którzy stanęli mi pod garażem zimą na letnich oponach w ogóle nie mogli
    wyjechać - trzeba było ich wyciągać na holu.
    Raz wjechałem z bramą do garażu - napadało puchu a ja nie byłem
    wystarczająco ostrożny - chcialem stanąć na podjeździe, jak zawsze. Niestety
    spadek 15% okazał się zbyt stromy :(.
    Po tych doświadczeniach - nigdy więcej garażu poniżej poziomu gruntu. Teraz
    mam równo z parterem, w bryle budynku, bez schodów, z przejściem do sieni i
    to jest REWELACJA.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 49. Data: 2009-06-25 08:41:22
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Masz kosiarkę na ropę?
    JaC

    -----

  • 50. Data: 2009-06-25 09:35:58
    Od: xart <x...@g...com>

    pluton pisze:

    > nie widzialem garazy podziemnych na 2 stanowiska, a dzis
    > to czasem potrzebne
    > nie widzialem garazy podziemnych, w ktorych oprocz samochodu
    > stoi rower, kosiarka, inne narzedzia - raczej robi sie je 'oszczednie'
    > jezeli chodzi o miejsce

    To zobacz projekt Kaprys z Archetonu, na brak miejsca w garażu nie
    narzekam, a kosiarka i inne narzędzia leżą sobie w schowku pod
    schodami frontowymi, którego akurat w projekcie nie zrobili.

    Pzdr
    art