  • 31. Data: 2010-10-21 09:24:36
    Temat: Re: Gaz kontra prąd
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:4cbffc50$0$21001$65785112@news.neostrada.pl...

    Może w końcu opowiesz coś o tych twoich cudownych komputerach pobierających
    8W którymi zastapiłeś dotychczasowe 100watowe?

    Marek

  • 32. Data: 2010-10-21 09:30:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-10-2010 o 20:54:53 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > W domu jak wyżej wystarczy 5- 6 grzejników elektrycznych konwekcyjnych
    > z własnym termostatem - samodzielny montaż jeden dzień.
    Tylko zqapominasz o jednej rzeczy że one wtedy grzeją w 1 taryfie czyli
    drogo.
    Aby elektryczne ogrzewanie miało sens (sam sie nad nim zastanawiałem)
    to go trzeba zrobić jako ogrzewanie podłogowe i wykorzystać duża masę
    wylewki do akumulkacji ciepła i grzania w 2 taryfie. Ale wtedy
    koszty instalacji będą podbne jak nie wyższe o wodnej podłogówki
    bo rury są tanie a kable szczególnie samoregulujące są drogie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2010-10-21 11:52:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Paź, 10:38, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Przy dużej bezwładności cieplnej można grzać w nocy, a w dzień temperatura
    > spadnie max 1-2 stopnie.

    mniej wiecej ;) o tym napisalem...
    "komfort"/oszczednosc energii wymaga,zeby obnizyc temp. o 1-2 stopnie
    na noc, a takie grzejniki beda dzialaly dokladnie na odwrot...

    WS

  • 34. Data: 2010-10-21 11:59:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Przy dużej bezwładności cieplnej można grzać w nocy, a w dzień
    > temperatura spadnie max 1-2 stopnie.

    ale z punktu widzenia fizjologii to powinno być dokładnie odwrotnie.

  • 35. Data: 2010-10-21 15:30:04
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Jeszcze jedno, ja mam prąd na firmę po 10 gr za KWH + vat + opłaty stałe,
    czyli taniej niż do uzytku domowego, więc ogrzewanie moge puścić z licznika
    w firmie, a to przylega ściana do domu mieszkalnego lub wspólnie grzać
    jednym na oba budynki czy jeszcze inaczej.

  • 36. Data: 2010-10-21 16:02:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    "komfort"/oszczednosc energii wymaga,zeby obnizyc temp. o 1-2 stopnie
    na noc, a takie grzejniki beda dzialaly dokladnie na odwrot...
    -----------

    Ten komfort wymaga większej inwestycji.
    Olejak kosztuje 100 zł, a akumulacyjny dynamiczny 500-3000 zł.
    Nie każdemu się opłaca.

    Poza tym niby w nocy powinno być chłodniej, ale mnie jest całkiem OK kiedy w
    nocy mam 23-24, a w dzień 21-22

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 37. Data: 2010-10-21 17:46:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Nie filtruje się. nalewasz tylko przez sito żeby odłowić liście i zdechłe
    > myszy. Dysze są tak zbudowane że wypluwają paliwo inżektorowo. Potrzebny
    > jest kompresor do każdego palnika.
    > Dysza ma dziurę na patyk od loda.

    Mi ten temat smierdzi tak teoretycznie, choc mozliwe ze sie myle. Mniej
    wiecej wiem jak wyglada przepalony olej od srodka i wiem co sie dzieje z
    pompami oleju w pilarkach spalinowych w ktorych oszczedny rolnik uzywa
    takiego wlasnie oleju. Byc moze olej przeleci przez dysze, ale produkty
    spalania beda malofajne pod samym palnikiem, a przy duzych dyszach jak
    piszesz nie wyobrazam sobie jakiej kolwiek ekologii, no chyba ze palnik
    idzie pelna moca z duza iloscia powietrza ogrzewajac hale magazynowe z
    nieocieplonej blachy palac hektolitry paliwa.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-10-21 17:57:49
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Ciekawe gdzie pisza o filtrowaniu tego oleju, tankowaniu i takich innych.
    > To moim zdaniem zabawa dla hardcorowcow. Przy opale bywaja problemy z
    > filtrami a co mowic z olejem przepalonym, no i ta cena...

    Ostatnio znajomy mechanik samochodowy wpadł na pomysł takiego opału.
    Jak zaczęliśmy liczyć to koszt takiego opału jest prawie na poziomie
    czeskiego węgla brunatnego typu groszek i nieco droższy od najtańszego,
    polskiego miału. Za to syf i smród taki jak przy każdym kotle węglowym, zaś
    cena kotła niewiele niższa od retortowca.

  • 39. Data: 2010-10-21 18:00:58
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1542907.html

    Poczytaj więcej na ten temat na Elektrodzie to się dowiesz jakie zagrożenia
    stwarza taki kocioł na przepracowany olej zwłaszcza jak ten kocioł jest
    modernizowany we własnym zakresie.

  • 40. Data: 2010-10-21 18:10:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Najtaniej jest teraz olej zużyty silnikowy, przekładniowy, hydrauliczny i
    > z frytkownic. Jak masz dojście to opał za darmo.

    Kiki, Ty jak zwykle piszesz pierdoły.
    Dojście ? Musiał byś mieć własny warsztat samochodowy głównie z wymianą
    oleju silnikowego, aby mieć ten olej za darmo.
    Normalnie w tych warsztatach olej ten jest tak samo towarem jak każdy inny
    produkt i trzeba za niego zapłacić. Obecnie takie warsztaty sprzedają ten
    olej w cenie od 80gr do 1,5zł. Nikt Ci go nie da za darmo.