  • 1. Data: 2010-10-19 17:17:37
    Temat: odpowietrzanie grzejnika (laik)
    Od: "szparag" <n...@n...ie>

    Grzejnik mi dość głośno szumi i na dole jest zimny. Wnioskuje więc, że
    jest zapowietrzony.
    Kupiłem już taki kluczyk do odkręcania zaworu. Jak się do tego zabrać?
    Gdy odkręcam nic się nie dzieje, myślałem że usłyszę jakiś syk czy coś,
    a po chwili zaczyna lecieć woda. Spuścić tą wodę? Cały proces wykonywać
    na skręconym czy odkręconym termostacie?
    Wiem że mocno lamerskie, ale nigdy tego nie robiłem, a nie chcę płacić
    komuś stówy za przyjście i 5 minut roboty :>

  • 2. Data: 2010-10-19 17:49:43
    Temat: Re: odpowietrzanie grzejnika (laik)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-10-2010 o 19:17:37 szparag <n...@n...ie> napisał(a):

> [...]
    > Wiem że mocno lamerskie, ale nigdy tego nie robiłem, a nie chcę płacić
    > komuś stówy za przyjście i 5 minut roboty :>
    Ja bym jednak załacił, bo jak ci zacznie cieknąć to i tak będziesz musiał
    kogoś zaprosic do ciebie.
    Po drugie pytania sugerują że nie masz o tym kompletnie pojęcia i możesz
    sobie po prostu krzywdę zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-10-19 18:19:59
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-19 19:17, szparag pisze:
> [...]
    > Wiem że mocno lamerskie, ale nigdy tego nie robiłem, a nie chcę płacić
    > komuś stówy za przyjście i 5 minut roboty :>

    To proste rzeczy są :o)

    1. Woda w obiegu grzejnika, kotła itp powinna mieć jakieś ciśnienie.
    2. To ciśnienie zazwyczaj się sprawdza na kotle gdzie jest taki zegar i
    on pokazuje jakie jest ciśnienie, jak jest 0 to znaczy, że nie ma
    ciśnienia i trzeba wody dolać odkręcając w tym celu odpowiedni kran
    (który nie pytaj, bo na oczy Twojej instalacji nie widziałem).
    3. Jeśli na kotle jest np 1 lub więcej to udajemy się po koleii do
    każdego z grzejników, zaczynając od najwyżej położonego o każdy
    odkręcamy (tymże kluczykiem). Jak zaczyna lecieć woda (w wersji
    optymalnej zaczyna lecieć dosyć szybko, jak bardzo zapowietrzony to
    trochę poczekasz), woda powinna mocno pryskać, jeśli ciśnienie jest
    odpowiednie. Zakręcamy kluczykiem zawór i już.
    4. Czynność powtarzamy dla każdego z grzejników.

    Jeśli mieszkasz w bloku to obawiam się, że bez współpracy z
    administratorem nie uda Ci się wykonać operacji nr 2.
    Jeśli jednak ciśnienie jest wystarczające to sam pkt 3 powinien załatwić
    sprawę.

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2010-10-19 18:20:29
    Od: "szparag" <n...@n...ie>

> [...]

    musiał
    kogoś zaprosic do ciebie.
    Po drugie pytania sugerują że nie masz o tym kompletnie pojęcia i możesz

    Zgadza się, nie mam o tym pojęcia, ale co tu można spieprzyć? Poza
    zalaniem pomieszczenia, ale od czego jest miska. Przecież nie spuszczę
    wody z całego pionu :D
    Zadałem proste pytania, mógłbyś na nie odpowiedzieć skoro jesteś
    mistrzem grzenikowym? Nie wymieniam kaloryfera, tylko chce spuścić z
    niego powietrze

  • 5. Data: 2010-10-19 18:59:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawór i już.
    > 4. Czynność powtarzamy dla każdego z grzejników.

    Mały, ale czasami istotny szczegół: odpowietrzanie robimy na skręconej do
    minimum głowicy na grzejniku.

    J.

  • 6. Data: 2010-10-19 19:14:36
    Od: "szparag" <n...@n...ie>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mały, ale czasami istotny szczegół: odpowietrzanie robimy na skręconej
    > do minimum głowicy na grzejniku.

    Akcja dzieje się w bloku i nie mam dostępu do żadnego kotła.
    Skręcona do minimum czyli na 1 kreskę, nie na zero(śnieżynkę)? Spuścić
    tę wodę w cholerę, czy czekać na wytrysk? :D
    Niby prosta sprawa, a każdy co innego pisze

  • 7. Data: 2010-10-19 19:54:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "szparag" <n...@n...ie> napisał w wiadomości

    > Skręcona do minimum czyli na 1 kreskę, nie na zero(śnieżynkę)?

    Skręcone na minimum znaczy najmocniej, jak się da. Masz zero - skręć na
    zero.

    > Spuścić tę wodę w cholerę, czy czekać na wytrysk? :D

    Czekać na wytrysk. Może się okazać, że winne jest nie zapowietrzenie, a np.
    zarośnięty/uszkodzony zawór. Zresztą... typowym objawem zapowietrzenia jest
    grzejnik zimny u góry. Jeśli jest zimny u dołu, wskazywałoby to raczej na
    zbyt mały przepływ wody w instalacji.

    J.

  • 8. Data: 2010-10-19 19:54:14
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-19 21:14, szparag pisze:
> [...]
    > tę wodę w cholerę, czy czekać na wytrysk? :D
    > Niby prosta sprawa, a każdy co innego pisze

    Zakręcasz na maksa (ile się da). Wtedy masz zamknięte zasilenie a woda
    wpływa do grzejnika powrotem (który jest na dole). Jeśli w grzejniku
    jest powietrze, to będzie na górze - więc odkręcasz (właściwie to tylko
    poluzowujesz) śrubunek przy zaworze - minimalnie (tak, aby zaczęło
    wychodzić powietrze). Jak zacznie sączyć się przez gwint woda to zakręcasz.

    M.

  • 9. Data: 2010-10-19 20:21:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jest powietrze, to będzie na górze - więc odkręcasz (właściwie to tylko
    > poluzowujesz) śrubunek przy zaworze

    Po co ma ruszać śrubunki, jak ma odpowietrznik?

    J.

  • 10. Data: 2010-10-19 20:26:52
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-19 22:21, Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Po co ma ruszać śrubunki, jak ma odpowietrznik?

    Ooops, nie doczytałem :-)
    Jak jest odpowietrznik to oczywiście nie ma co ruszać śrubunków.

    M.