  • 1. Data: 2010-10-19 07:08:14
    Temat: drugi dom z projektu indywidualnego
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    Chodzi o to że, ktos tam wybudował sobie domek i mi sie bardzo on spodobał
    i chcaiłbym wybudować sobie taki sam. Projekt jest najprawdopodobniej tzw
    indywidualny. Związku z tym kto ma prawa do projektu i jak ewentualnie
    wyglądał by zakup takiego projektu. Podejżewam, że prawa ma albo inwestor
    lub inwestor i architekt, lub tylko architekt..Czy wogule jest szansa i
    mozliwość odkupu, czy też taki projekt jest tak przywiązany do miejsca, że
    nie ma szans na wybudowanie domu według tego projektu w innym miejscu.

    mK

  • 2. Data: 2010-10-19 08:00:29
    Temat: Re: drugi dom z projektu indywidualnego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    abo wrote:
> [...]
    > taki projekt jest tak przywiązany do miejsca, że nie ma szans na
    > wybudowanie domu według tego projektu w innym miejscu.

    a może zapytać sie właściciela domu a on sie zapyta architekta?

    bo my tutaj mamy zepsute szklane kule.

  • 3. Data: 2010-10-19 09:01:43
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    > a może zapytać sie właściciela domu a on sie zapyta architekta?
    >
    > bo my tutaj mamy zepsute szklane kule.

    Zapewne też tak zrobię, pytanie bardziej było skierowane do włascicieli
    takich projektów. Narazie na chwilę obecną mimo pytania nie mam upatrzonego
    konkretnego domu.

  • 4. Data: 2010-10-19 09:18:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "abo" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zapewne też tak zrobię, pytanie bardziej było skierowane do włascicieli
    > takich projektów. Narazie na chwilę obecną mimo pytania nie mam
    > upatrzonego konkretnego domu.

    prawa autorskie najprawdopodobniej zostały przy architekcie, wiec kto to i
    do niego wal. Namiary na architekta znajdziesz w starostwie w pozwoleniu na
    budowę tamtego budynku.

    b.

  • 5. Data: 2010-10-19 09:18:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik abo napisał:

    > Zapewne też tak zrobię, pytanie bardziej było skierowane do włascicieli
    > takich projektów. Narazie na chwilę obecną mimo pytania nie mam upatrzonego
    > konkretnego domu.

    Wszystko zależy od tego jak umówili się inwestor z architektem :-).

    Jednak skoro nie masz upatrzonego konkretnego, to po co wyważać otwarte
    drzwi...?

    Ja zrobiłem tak:
    Udałem się do biura projektowego, gdzie powiedziałem jaki ten mój nowy
    dom ma być. Kobieta wysłuchała mnie cierpliwie i powiedziała, że
    przemyśli sprawę. Po jakimś czasie dzwoni do mnie z propozycją zakupu
    projektu gotowego, bo jakby pasuje do tego, co jej mówiłem - żebym sobie
    zobaczył na stronach internetowych w gotowcach. Podała konkretne namiary
    i... okazało się, że faktycznie gotowiec po pewnych adaptacjach został
    zrealizowany. Myślę, że nie ma sensu aż tak komplikować sprawy - z
    reguły domy budowane przez indywidualnych inwestorow to projekty gotowe,
    tylko ciut przerobione.

    Jak chcesz coś extra, to idź do zawołanego architekta, przygotuj sobie z
    50 kzł na sam projekt i on Ci narysuje koncepcję... tylko nie wiadomo,
    czy coś takiego da się potem zrealizować :-)))

    pozdr.
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-10-19 09:31:23
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "abo" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > mozliwość odkupu, czy też taki projekt jest tak przywiązany do miejsca, że
    > nie ma szans na wybudowanie domu według tego projektu w innym miejscu.

    U mnie bylo to tak , ze prawa zostały przy architekcie. Ale jak sie pytałem
    o kwestie ceny gdyby ktos ze znajomych chcial cos podobnego stawiac, to
    odpowiedział ze na pewno bedzie to juz sporo mniej niz ja musiałem zapłacic,
    co w sumie jest logiczne. Namierz architekta w starostwie, zadzwon, pogadaj.
    Pozdr.

    --
    michalski, Kamień

  • 7. Data: 2010-10-19 10:43:42
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    dokładnie identyczną sytuację miałem

    i projektant chciał kase i właściciel pomysłodawca :)
    zedrzeć po prostu chcieli

    olałem obu i zaoszczędziłem ponad 10tys ceny z tego co chcieli,
    kupiłem z archona projekt i przerobił mi go inny tani
    projektant i mam jak chciałem i jestem szczęśliwy

    i polecam tak samo zrobic
    dopasowac możliwie najbardziej odpowiadający Ci projekt
    nastęnie dokonać zmian w nim

    doprojektowanie piwnicy + zmiany kominów
    i pomieszczeń i lokalizacji okien to kosztowało mnie
    komplet, pełna adaptacja ok 2k
    a oni łacznie chcieli 15tys za ten swój projekt

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-19 10:48:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

    > dokładnie identyczną sytuację miałem
    >
    > i projektant chciał kase i właściciel pomysłodawca :)
    > zedrzeć po prostu chcieli

    no pewnie powinni oddać za darmo...

    wiesz ile czasu trwa zrobienie solidnego projektu?

    czym Sie zajmujesz może też cie za darmo zatrudnię.

    całkiem rozsądna cena

  • 9. Data: 2010-10-19 10:51:55
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Jak chcesz coś extra, to idź do zawołanego architekta, przygotuj sobie z
    > 50 kzł na sam projekt i on Ci narysuje koncepcję... tylko nie wiadomo,
    > czy coś takiego da się potem zrealizować :-)))

    no straszni ci "zawołani" architekci, nie dość że biorą 50 kzł "za sam
    projekt" to jeszcze ten projekt się do niczego nie nadaje... normalnie
    kryminał, panie...

    Zdumiewające, skąd się biorą takie mity jak powyżej zaprezentowany...

    a tak serio -projekt indywidualny to (realnie, abstrahując od cenników
    sarpowskich) 6-12 tys. zł za średniej wielkości domek w "łatwej"
    lokalizacji, przy czym niektórzy architekci stosują dość znaczne upusty
    jeśli współpraca z klientem się układa -są tacy którzy wolą
    zaprojektować coś fajnego i prostego za mniejsze pieniądze, niż użerać
    się z jakimś noveau riche na temat kolumn, pozłacanych szprosów i kutych
    balustrad. W cenie z reguły projekt wykonawczy + konstrukcje i
    instalacje, większość formalności w gminie, nadzór autorski etc.
    Widziałeś gdzieś jakiś projekt architektoniczny nie nadający się do
    realizacji? Serio pytam....

  • 10. Data: 2010-10-19 11:33:10
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi,

    czyli mógłbym po odnalezieniu właścicieli projektu (czyli architekta i/lub
    inwestora), np kupić projekt na wyłączność, (np z myślą późniejszej
    odsprzedaży) i zbudowaniu domu gdziekolwiek bym chciał (oczywiście zgodnie z
    przepisami i PZP).

    Moje pytania zapewne są trochę pokrętne, ale przeglądanie projektów typowych
    powoli mnie męczy i coraz mniej widzę w nich fajnych rozwiązań. Większość
    projektów jest zrobiona na "jedno kopyto". Widziałem w internecie domy
    zrobione na indywidualnym projekcie, można też zobaczyć zdjęcia z wnętrz i
    zewnątrz (a nie jakiś fantazyjne wizualizacje), pozatym te projekty
    zazwyczaj są bardziej przemyślane i mogą być tańsze w budowie. Jedynym
    problemem może być cena za projekt i sposób dogadania się z właścicielami
    projektu.

    mK