  • 1. Data: 2010-10-19 21:20:02
    Temat: Uszkodzona rura wody (niebieska), jak naprawić - POMOCY.
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    Zauważyłem przed szykowaniem wszystkiego do wylewek, że rura która
    doprowadza wodę do kotłowni ze studni, (wychodzi z podłogi ze studni), jest
    przełamana, zgnieciona. Jest to niebieska rura 32 mm.
    To przełamanie widoczne jest tak około 15 cm na ułożonym styropianem, czyli
    wyjdzie penie gdzieś około 8 cm powyżej posadzki.
    Co mogę z tym zrobić, co powinienem zrobić, żeby potem nie mieć problemów z
    tą rurą i wodą. Rura ta zasila cały dom, gdyż wody z wodociągów nie mam.

    Jak to naprawić, co z tym zrobić? Łączyć, zgrzewać? Możecie coś
    podpowiedzieć?

    Myślałem żeby obciąć ją tam gdzie to przełamanie, założyć końcówką i wyjść
    rurą ocynkowaną do hydrofora. No ale że złączki tej nie mogę pewnie
    zabetonować, to pewno musiał bym w koło tej rury wykuć niewielkie
    wgłębienie, w którym siedziała by ta złączka.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-10-19 21:31:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote in message

    Hej, zrób fotę to będzie o czym rozmawiać :-)

  • 3. Data: 2010-10-19 22:26:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Zauważyłem przed szykowaniem wszystkiego do wylewek, że rura która
    > doprowadza wodę do kotłowni ze studni, (wychodzi z podłogi ze studni), jest
    > przełamana, zgnieciona. Jest to niebieska rura 32 mm.

    powinna być zabezpieczona rurą osłonową, w razie wymiany nie będziesz
    przecież pruł "chodnika" od podłogi na zewnątrz
    u mnie osłona jest w postaci takiej samej rury, ale o większej
    średnicy, ułożonej łagodnym łukiem w fundamencie, w razie awarii po
    prostu można ja wyciągnąć i wsunąć nową

    > To przełamanie widoczne jest tak około 15 cm na ułożonym styropianem, czyli
    > wyjdzie penie gdzieś około 8 cm powyżej posadzki.

    to czym ty się martwisz, to jest od ch... miejsca, żeby wkręcić tam
    złączkę

    > Jak to naprawić, co z tym zrobić? Łączyć, zgrzewać? Możecie coś
    > podpowiedzieć?

    złączka skręcana, prosta lub kolankowa, specjalna do takich
    niebieskich rur, zobacz co masz na drugim końcu, w studni
    nie wiem jak z awaryjnością takowej, u mnie strzeliła kilka godzin po
    montażu, na szczęście w studni, nie w domu, hydraulik wyraził
    zdziwienie, że to przypadek, wada fabryczna, że nie spotkał się
    jeszcze z tym, że to na wieki, ale cholera wie...

    > Myślałem żeby obciąć ją tam gdzie to przełamanie, założyć końcówką i wyjść
    > rurą ocynkowaną do hydrofora.

    a czemu ocynkiem, a nie zgrzewanym pp? z czego będzie instalacja w
    domu?
    u mnie jest tak:
    http://www.studioonline.pl/rura.jpg
    rury w złączce jakieś 4 cm

    pozdrawiam
    s_13

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-10-20 06:50:45
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Te zlaczki strzelaja, a dokladnie rozpinaja sie, jezeli sa niestarannie
    zalozone lub jak rura jest producenta ktory przysepil na materiale i jej
    srednica zewnetrzna jest odrobine mniejsza niz u reszty swiata.
    I trzeba miec tez dosyc duze (dlugie) klucze aby ja dobrze (mocno) skrecic.
    S.

  • 5. Data: 2010-10-20 09:24:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 23:20, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:

    > Co mogę z tym zrobić, co powinienem zrobić, żeby potem nie mieć problemów z
    > tą rurą i wodą. Rura ta zasila cały dom, gdyż wody z wodociągów nie mam.

    Jak napisal kiki - FOTKA! Rury PE sa bardzo elastyczne i ich
    jednokrotne zlamanie kompletnie im nic nie szkodzi. Wiele razy tu
    pisalem jak np. wodociagi naprawiaja te rury w razie awarii (np.
    pekniecia). Przyjezdza pan, zaklada pol metra dalej zacisk na rure
    (takie zwykle dwa gladkie prety skreca dwoma plaskownikami na srube -
    rura sie splaszcza calkowicie, na tyle ze woda przestaje plynac. Potem
    na uszkodzone miejsce zlaczka zgrzewana, elektrooporowa (tylko taka ma
    sens) i gotowe. Zacisk sie odkreca i pod wplywem cisnienia rura sie
    spowrotem "rozklada" do pierwotnego stanu i nic jej nie jest, mimo ze
    jeszcze chwile temu byla doslownie zmiazdzona :) Takze moze wcale jej
    naprawiac nie trzeba ?

    A jezeli juz bardzo chcesz to tylko zlaczki elektrooporowe. Mufka
    kosztuje kolo 30-40 pln ale trzeba do tego zgrzewarke - pogadaj z
    monterami z wodociagow to za flache czy inna niewielka oplata ktos
    podjedzie i zgrzeje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-20 13:44:36
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 20.10.2010 11:24, Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > kosztuje kolo 30-40 pln ale trzeba do tego zgrzewarke - pogadaj z
    > monterami z wodociagow to za flache czy inna niewielka oplata ktos

    Ale kolega pisze o zwyklej rurze niebieskiej za 5zl fi ~40, a tam juz
    tak rozowo nie jest. Rura sie zalamuje, zalamanie bieleje i juz bym nie
    byl pewny takiej rury przy cisnieniu 6 bar.

    Rury fi 100 sa znacznie solidniejsze.
    S.