  • Data: 2009-01-14 09:24:19
    Temat: Re: Gazowy w łazience - jak wymienić bimetal?
    Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gkk8d9$fk0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Zależy co to jest bo cały czas tego nie wiemy. Może to być:
    > 1. termopara - po ogrzaniu na jego wyprowadzeniach pojawia się napięcie ktore
    > zasila cewkę elektrozaworu doprowadzającego gaz. Termopara występuje zazwyczaj
    > w piecach w których cały czas pali się świeczka dyżurna.

    Nie ma świeczki dyżurnej!

> [...]
    > leżeć w elektrodzie ale np w elemencie w który uderza iskra - może jest
    > brudny, utleniony, tłusty, pokryty sadzą. Elektroda ta mogła się też na skutek
    > ciepła odkształcić i może trzeba wyregulować jej położenie względem elementu
    > masowego. Trzecia rzecz - być może iskra jest a problem leży w świeczce
    > zapalanej przez tą iskrę - nieprawidłowy skład mieszanki powietrzno gazowej,
    > niedrożna dysza, strumień gazu jest kierowany w inną stronę, bo rozumiem, że
    > jeżeli to elektroda to w momencie odkręcenia wody zapala ona iskrą świeczkę, a

    Nie. "Świeca pośrednicząca" zapala się za każdym razem normalnie.

    To jest prawdopodobnie zamiennik Aristona GIWH 10 EA.
    Już sobie dużo poczytałem na www.elektroda.pl
    W moim poprzednim poście bardzo dokładnie wszystko opisałem.
    To na pewno elektroda jonizacyjna, która po prowizorycznym oskrobaniu
    umożliwia zapłon palnika głównego. Ale na krótko. Jak ją zdemontować???
    Jest wsadzona, wkręcona, czy jakoś inaczej? Wyciągnąć ją do góry? Wykręcić?