  • Data: 2009-01-14 08:38:15
    Temat: Re: Gazowy w łazience - jak wymienić bimetal?
    Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na obudowie jest napisane Regent electronic.
    > Ktoś mi kiedyś poradził, żebym przeczyścił ten element (wygląda jak drut
    > ok. 1 mm średnicy, wygięty pod kątem prostym, który w czasie pracy palnika
    > staje się czerwony), > Nie chcę czegoś ukręcić albo wyłamać. Na pewno nie
    > zawołam serwisu, żeby mi poskrobał w drucik. Bez przesady. Samego układu
    > gazowego nie będę tykał, a jak mi nie wyjdzie, to najwyżej piec nie odpali
    > i wtedy wezwę serwis. Źle myślę?

    Zależy co to jest bo cały czas tego nie wiemy. Może to być:
    1. termopara - po ogrzaniu na jego wyprowadzeniach pojawia się napięcie
    ktore zasila cewkę elektrozaworu doprowadzającego gaz. Termopara występuje
    zazwyczaj w piecach w których cały czas pali się świeczka dyżurna.
    Samo skrobanie końcówki którą ogrzewa płomień może niczego nie dać.
    Termopara może być albo izolowana od masy pieca albo umaszona. Jeżeli jest
    umaszona należałoby się przyjrzeć jakości tego połączenia - mogły się tam
    nagromadzić nieprzewodzące tlenki i osady które należałoby usunąć. Jak już
    pisałem w obwodzie termopary zazwyczaj jest wpięty szeregowo czujnik cofania
    spalin - ten czujnik trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności.
    2. elektroda iskrownika. Czyszczenie tego ma sens ale należy to zrobić
    delikatknie, bo można zdrapać jakąś warstwę ochronną i wtedy na skutek
    utleniania trzeba będzie to czyścić 3 razy dziennie. Problem może też nie
    leżeć w elektrodzie ale np w elemencie w który uderza iskra - może jest
    brudny, utleniony, tłusty, pokryty sadzą. Elektroda ta mogła się też na
    skutek ciepła odkształcić i może trzeba wyregulować jej położenie względem
    elementu masowego. Trzecia rzecz - być może iskra jest a problem leży w
    świeczce zapalanej przez tą iskrę - nieprawidłowy skład mieszanki powietrzno
    gazowej, niedrożna dysza, strumień gazu jest kierowany w inną stronę, bo
    rozumiem, że jeżeli to elektroda to w momencie odkręcenia wody zapala ona
    iskrą świeczkę, a ta dopiero zapala palnik główny?
    --
    Jackare