  • Data: 2009-01-14 08:04:25
    Temat: Re: Gazowy w łazience - jak wymienić bimetal?
    Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gkj1bf$chq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Napisz jaki to piec. Niektóre marki mają zamknięty system dystrybucji części -
    > są one dostępne tylko dla autoryzowanych serwisów i instalatorów.

    Na obudowie jest napisane Regent electronic.
    Ktoś mi kiedyś poradził, żebym przeczyścił ten element (wygląda jak drut ok. 1
    mm średnicy, wygięty pod kątem prostym, który w czasie pracy palnika staje się
    czerwony), starałem się bez jakiegokolwiek rozbierania poskrobać go nieco. O
    dziwo zapalał za pierwszym - drugim razem. Po kilku dniach niestety na powrót
    odpalał dopiero po kilku nieudanych próbach (wskakuje tylko świeca, pali się z
    sekundę i gaśnie). Jak piec jest zimny, potrafi strzelać 6-7 razy, aż zaskoczy.
    Jak jest ciepły, zaskakuje za pierwszym albo drugim razem.

    Wiele już się naczytałem, że należy ten element wyczyścić. Ale jest on wewnątrz
    w komorze palnika i trudno zrobić to, jak należy. Dlatego zapytałem fachowców,
    jak można zrobić to dobrze. Czy elektroda ta jest z jednorodnego materiału, czy
    ma jakąś warstwę, którą mogę zniszczyć? Czy można ją wyciągnąć/ wykręcić dla
    dokładnego przeczyszczenia?
    Nie chcę czegoś ukręcić albo wyłamać. Na pewno nie zawołam serwisu, żeby mi
    poskrobał w drucik. Bez przesady. Samego układu gazowego nie będę tykał, a jak
    mi nie wyjdzie, to najwyżej piec nie odpali i wtedy wezwę serwis. Źle myślę?