  • Data: 2009-01-13 21:31:46
    Temat: Re: Gazowy w łazience - jak wymienić bimetal?
    Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nic nie zepsuję? Wiadomo, że monter za takie głupstwo wziąłby ze stówkę.

    No co Ty ???
    Ja za takie głupstwo biorę stówkę za robotę, pięć dych za dojazd w obrębie
    miasta plus koszt części użytych do wymiany. Wykonuję pomiary szczelności
    detektorem gazu za który zapłaciłem głupie 1500 zł i muszę go co roku
    legalizować, sprawdzam detektorem czy nie cofają się spaliny do
    pomieszczenia i wystawiam taki durnowanty protokół w którym biorę na siebie
    odpowiedzialność za to że efektem mojej pracy nie będzie zaczadzenie
    lokatora lub wielkie BUM !!!

    Ad rem:
    To o czym piszesz to prawdopodobnie termopara. Skąd wiesz że uszkodzona jest
    termopara ? W obwodzie zabezpieczającym przed wypływem gazu jest zazwyczaj
    szeregowo z termoparą włączony czujnik cofania spalin - zazwyczaj jest
    umieszczony na odwracaczu ciągu. Częściej właśnie on niż termopara ulega
    uszkodzeniu. Do tego wiele marek staosuje czujniki temperatury wody.
    Uszkodzenie któregokolwiek z tych elementów skutkuje odłączeniem gazu.
    Napisz jaki to piec. Niektóre marki mają zamknięty system dystrybucji
    części - są one dostępne tylko dla autoryzowanych serwisów i instalatorów.
    Nie równaj napraw zepołu gazowego pieca z wymianą membrany w zespole wodnym
    PG-6. To dwie różne historie.
    --
    Jackare