  • 1. Data: 2012-07-30 21:44:52
    Temat: Gdzie powinien kończyć się gwint gniazda wody względem powierzchni kafelek ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam baterię montowaną do ściany. W ścianie są dwa otwory gwintowane z
    instalacji zgrzewanej. Teraz: jaka powinna być odległość poczatku gwintu
    wzgledem powierzchni kafelek?

    Konkretnie coś takiego musze osadzić w ścianie:

    http://tinyurl.com/c8u4r5r

    Interesuje mnie jak dokładnie względem powierzchni kafelek ma wyjść
    czoło tego gniazda. Do tej pory miałem zamontowane około 5mm poniżej
    powierzchni kafelek i okazalo się że nie da się zamontować maskownicy
    baterii (tej stożkowej blachy) bo było za mało miesca. Teraz chciałbym
    wiedzieć na 100% zanim zakafelkuje.

  • 2. Data: 2012-07-30 22:39:45
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > kafelek i okazalo się że nie da się zamontować maskownicy baterii (tej
    > stożkowej blachy) bo było za mało miesca. Teraz chciałbym wiedzieć na 100%

    czoło gwintu do którego wkręcisz mimośrody do mocowania baterii powinno być
    zlicowane z powierzchnią ściany. Inną możliwością jest gdy jest schowane3-5
    cm głębiej - można to wyrównać przedłużkami (lepiej głębiej niż płytko bo w
    płytkie przedłużki mimoścród może się zbyt płytko wkręćić) Niedopuszczalne
    jest by gwint wystawał ponad powierzchnię ściany - nie znajdziesz
    odpowiednich rozetek.
    jeżeli gniazda masz schowane głębiej i uzywasz przedłużek, bardzo ważne jest
    by przed wkręceniem mimośrodów uszczelnić je porządnie ze ścianą silikonem
    sanitarnym aby woda nie kapała i nie wpływała pod baterię

  • 3. Data: 2012-07-31 15:18:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > bardzo ważne jest by przed wkręceniem mimośrodów uszczelnić je porządnie
    > ze ścianą silikonem
    > sanitarnym aby woda nie kapała i nie wpływała pod baterię

    nie silikonem!
    zamalować folią przy okazji uszczelniania podkładu...

  • 4. Data: 2012-08-01 09:28:05
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > nie silikonem!
    > zamalować folią przy okazji uszczelniania podkładu...

    Jak chcesz to zrobic folia w plynie jezeli miedzy kafelkiem, a
    mimosrodem jest np 8mm odstepu?
    Tez mam u siebie taka sama zagwozdke i chetnie poslucham rad.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z