  • 1. Data: 2012-07-30 11:58:14
    Temat: siada wylewka w garażu - jak to najłatwiej odkopać?
    Od: " shaman" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cześć,

    mam SSZ i paskudną rzecz do poprawy - siada mi wylewka w garażu. Zostawiłem to
    na zimę żeby zobaczyć czy jeszcze siądzie i nie ma wątpliwości. Zostawić to i
    nadlać nie ma sensu - trzeba będzie odkopać od nowa zasypać, zagęścić i wylać
    nową wylewkę. Pytanie jak to odkopać w sytuacji gdy jest już dach i bramy
    garażowe? Pozostaje kilof i łopata czy może jest szansa na jakąś pomoc
    mechaniczną?

    Prześwit bramy standard.. około 2m.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2012-07-30 12:51:37
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    [..]
    kę. Pytanie jak to odkopać w sytuacji gdy jest już dach i bramy
    > garażowe? Pozostaje kilof i łopata czy może jest szansa na jakąś pomoc
    > mechaniczną?

    O ile ta wylewka się obniżyła?
    Czy jest szansa na mechaniczną pomoc, czy nie, to ja i tak bym poczekał.
    Zdaje się nie mieszkasz jeszcze...???
    Skoro i tak ma upłynąć trochę czasu zanim się wprowadzisz, to zwyczajnie
    monitoruj sytuację. Jak przestanie osiadać, dolejesz wylewkę i będzie
    ok. Chyba, że masz tam coś zatopione w betonie i boisz się, że się
    pourywa wraz z osiadaniem...

    W przeciwnym wypadku moim zdaniem tragedii nie ma... chyba, że osiadło
    Ci 10 cm, ale i tu nie ma co skuwać. Może lepiej w ostateczności porobić
    otwory w wylewce i wlać w puste przestrzenie beton, coby wzmocnić
    istniejące podłoże.
    Co miało osiąść, to już osiadło... i teraz będzie już tylko lepiej.
    Dla mnie to bez sensu wszystko teraz zrywać, ale może się mylę :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-07-30 12:59:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 12:51:37 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

> [...]
    >
    > Co miało osiąść, to już osiadło... i teraz będzie już tylko lepiej.
    >
    > Dla mnie to bez sensu wszystko teraz zrywać, ale może się mylę :-)

    Własnie. Równiez o tym pomyslałem.
    Odkuc wylewke tak z 5 cm dookoła przy scianach. Niech sobie swobodnie osiada. Jak
    osiądzie to nadlać kolejna warstwe i powinno być ok.
    To wylewka docelowa czy chudziak dopiero?

  • 4. Data: 2012-07-30 14:15:36
    Od: " shaman" <s...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Jak osiądzie to nadlać kolejna warstwe i powinno być ok.
    > To wylewka docelowa czy chudziak dopiero?

    Ja oczywiście pomyślałem sobie tak jak i Wy :) Wylewka robiona była we wrześniu
    2010r. Niby to chudziak ale z B20
    zbrojonego siatką 6mm 10x10. Garaż jest na fundamencie schodkowym i oczywiście
    mocniej osiada tam, gdzie wykop był
    głębszy. Po pierwszej zimie siadło 5cm. Po ostatniej około 1,5cm. Jeszcze mógłbym
    jeden sezon poczekać ale boję
    się, że to będzie siadać jeszcze przez lata. Totalnie nie wiem co z tym robić.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2012-07-30 14:27:00
    Od: quent <x...@x...com>

    A jaki głęboki ten wykop był?
    Zagęszczany był zasyp?
    Sprawdzałeś zagęszczenie osobiście, choćby poprzez wbijanie pręta stalowego?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-07-30 15:21:31
    Od: " shaman" <s...@W...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > A jaki głęboki ten wykop był?
    > Zagęszczany był zasyp?
    > Sprawdzałeś zagęszczenie osobiście, choćby poprzez wbijanie pręta stalowego?

    Nie było mnie przy tym, ale to już nie ma w tej chwili znaczenia. Siada -
    znaczy się zagęszczenie nie było wystarczające. Wiem, że do pewnego miejsca
    zaspali gruntem z wykopu (generalnie glina), do tego jakiś gruz i dopełnili
    piachem. Skoczkiem na pewno tego nie ubijali, jak już to taką zwykłą małą
    zagęszczarką płytową. Moja wina, że zgodziłem się na wykonanie wylewki.
    Zapewniali mnie, że jak dadzą siatkę to wszystko będzie OK. No i jest jak
    jest. Ale to historia. Teraz liczy się tylko to jak to naprawić. Pruć czy
    czekać?

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2012-07-30 15:39:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 15:21:31 UTC+2 użytkownik shaman napisał:
    Teraz liczy się tylko to jak to naprawić. Pruć czy

    > czekać?
    Ja bym czekał. Pewnie co miało siąść to juz usiadło;).Jak masz możliwość poczekania
    jeszcze jeden sezon to csekaj. Ja obstawiam że już nies siądzie. Skoro ostatniej zimy
    siadło tylko 1,5 cm to teraz juz jest ok. A co do prucia to musialbys skuc ten
    chudziak, wybrac z pół metra wgłąb i od nowa zagęszczać warstwami. a itak te kilka cm
    pewnioe by siadło jeszcze. Moim zdaniem wieksze rycyklo w pruciu i zasypywaniu od
    nowa jak w pozostawieniu tak jak jest. Zresztą to tylko garaz a dojdzie jeszcze
    wylewka docelowa zapewne.

  • 8. Data: 2012-07-30 15:45:22
    Od: " shaman" <s...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > Ja bym czeka=B3. Pewnie co mia=B3o si=B1=B6=E6 to juz usiad=B3o;).Jak masz =
    > mo=BFliwo=B6=E6 poczekania jeszcze jeden sezon to csekaj.

    Tak pewnie zrobię.. zajmę się elektryką a garaż niech sobie osiada. Może tylko
    obkuję przy brzegach tak jak radziłeś albo wykuję dziurę, żeby się przekonać, że
    nie ma tam pustki powietrznej i całość spoczywa na gruncie.
    Dzięki za dobre słowo.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2012-07-30 17:10:46
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik " shaman" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest. Ale to historia. Teraz liczy się tylko to jak to naprawić. Pruć czy

    Bardzo źle, że wrzucili tą glinę. Dużo jej było? Gliny nie da się dobrze
    zagęścić. Te 6,5cm, które Ci osiadło, to pewnie w większości przez tą
    glinę...

    Ja boję się osiadania. Ale jak na razie nie osiadło nigdzie nawet na
    milimetr. Od momentu wylania chudziaka minął prawie rok. Chudziak leży na
    piasku i nie ma pustki powietrznej (sprawdzone przy okazji wykonywania prac
    instalacyjnych).

    Na Twoim miejscu bym poczekał. Zrób dylatację, jeśli masz możliwość to
    dociąż chudziaka. Ja kiedyś sobie planowałem, że na kilka miesięcy postawię
    na nim kilka 1000 litrowych beczek z wodą. Ale jednak tego nie zrobiłem.

  • 10. Data: 2012-07-31 01:48:07
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    " shaman" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > Zostawiłem to
    > na zimę żeby zobaczyć czy jeszcze siądzie i nie ma wątpliwości. Zostawić

    Mnie też siadła. I woda zamiast spływać do wyjścia to zostaje w dziurze na
    środku. Trzeba wodę wygarniać miotłą.
    A siadło może z pół centymetra. Był od początku za mały spadek