  • 31. Data: 2009-01-20 13:37:24
    Temat: Re: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alien wrote:

> [...]
    > Jak z fotografią: nie wystarczy mieć Hasselblada, żeby robić dobre
    > ("profesjonalne") zdjęcia ;)
    >
    > A wracając do tematu:
    > Czy któreś z narzędzi dostępnych tutaj:
    > http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=37_82_84
    >
    > warto zanabyć przed podjęciem decyzji o własnoręcznym ułożeniu płytek?
    > Kładłem kilka razy podłogi i radziłem sobie reczną "maszyną do
    > cięcia" (mam na myśli te "nacinarki" z diamentowym rysikiem/kółkiem,
    > które robią rysę a potem łamie się płytkę dźwignią).
    > Teraz jednak będę miał raczej nieco grubsze płytki i takie urządzonko

    problemem jest to co chcesz ciąć, jak chcesz ciąć, jakie efekty uzyskać i
    jakiej wielkości jest to co chcesz ciąć. cena rośnie wraz z wymaganiami.

    jeśli masz zapotrzebowanie estetyczne na poziomie lat 90 to kup kątówkę z
    tarczą diamentowa, przecinarkę do łamania i jazda.

    jeśli masz gruby i twardy materiał to tarcza diamentowa z wodą i tu
    zaczynają sie schody, bo im większe płytki tym trzeba mieć większą
    maszynę.taka za 200 sł to jest ok do cięcia płytek 30 x 30 cm już na 60 x 60
    lewo starcza stolik za 800 zł (ele i tak z wielką biedą) jak masz większy
    materiał to cena idzie raptownie w górę.
    fazowanie wymaga bardzo precyzyjnego prowadzenia i idealnego ustawienia
    piły do stolika tak aby piła wychodziła dokładnie w tej samej lini co
    wchodzi, jeśli tak nie jest to wychodzące ostrze robi ci piękne szczerby. te
    zabawki za 200 czy nawet 900 nie są sprzętem wykonanym precyzyjnie to jest
    szajs.

  • 32. Data: 2009-01-20 13:41:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > wiesz ale kiedys nei było rektyfikowanego gresu, kiedyś były mniejsze
    > wymagania estetyczne, kiedyś sie powszechnie narożniki robiło na wałka z
    > tworzywa itd...
    >
    > a pewnych rzeczy nei zrobisz bez odpowiednich narzędzi
    A wiesz że dzisiaj mając specjalistyczne narzędzia nasi budowlańcy np.
    piramidy Cheopsa by nie zbudowali zapewne. A czy współcześni fachowcy
    potrafili by zbudować więźbe dachowa bez użycia gwożdzi( a taka wieźba jest
    na budynkach mieszkalnych i gospodarczych u mojej babci)

    Ps.
    Tylko ze kiedyś środkiem płatniczym nie był paragon więc mieli wiekszą
    motywacje do pracy.

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-01-20 13:43:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > potrafili by zbudować więźbe dachowa bez użycia gwożdzi( a taka
    > wieźba jest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych u mojej babci)

    starzy by nie byli za to w stanie zrobić szerokiej więźby opartej na
    klejonym prasowanym drewnie.

  • 34. Data: 2009-01-20 14:00:38
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Alien pisze:

    > No tak przypuszczałem, że metraż to nie wszystko...
    >
    > A nieco z innej beczki:
    > jak się zabrać za obudowę wanny "łukowej"?
    > Czy trzeba z bloczków układać jakąś konstrukcję, na której oprze się
    > wanna, czy są może jakieś miękkie ("pianka", styropian?) i trwałe
    > materiały do takich celów? Nie bardzo mam koncepcję...

    wymuruj z Ytonga 60x20x10 ( 60 w pionie :) - 2 h roboty

  • 35. Data: 2009-01-20 14:22:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 14:41:12 +0100, kris napisał(a):

> [...]
    > potrafili by zbudować więźbe dachowa bez użycia gwożdzi( a taka wieźba jest
    > na budynkach mieszkalnych i gospodarczych u mojej babci)

    Dali by rade :) Widzialem osobiscie jak budowali dom drewniany w Zakopanem,
    z prawdziwego bala, a ich jedynymi narzedziami byly siekiera i betoniarka.
    Nawet prety zbrojeniowe cieli siekierkami :)

    --
    best regards,
    scream

  • 36. Data: 2009-01-20 17:32:50
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Lepiej kupic, sa drewniane i plastikowe. Pewnie nawet masz w swoim sklepie
    > takie :) Są tanie.

    Nie no, gdybym mial to bym wiedzial. :-))

    > Deski w sensie np. deske barlinecką? Dużo szybciej. Finiszparkiet jak się
    > rozpędzisz też może iść sprawnie.

    Nie barlinecka, mialem na mysli lita deske surowa szerokosci 90mm i dlugosci
    co najmniej 500, taki parkiet deska. Ale zauwazylem ostatnio, ze sporo jest
    ofert wykonczonych, polakierowanych litych desek tylko do przyklejenia
    (finish parkiet??)

    > To zależy. Czytałem tu na grupie, że ktoś widział podklejone kawałki (na
    > siateczce). Ja widzialem taki parkiet tylko raz, u klientki, i tam byly
    > deseczki osobno.

    > Mysle, ze pstrokato nie bedzie :) Ale mi sie ogolnie parkiet przemyslowy
    > podoba.

    Ja widzialem tylko na zdjeciach i sam nie wiem.:-)

    Dzieki za dobre rady.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-01-20 17:42:56
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > starzy by nie byli za to w stanie zrobić szerokiej więźby opartej na
    > klejonym prasowanym drewnie.

    Kris opisal mniej wiecej to o co mi chodzilo. Jak popatrzy sie na budowle
    gotyckie, renesansowe itp. to naprawde watpie, zeby latwo bylo znalezc
    dzisiaj ludzi potrafiacych robic takie rzeczy. A robili i w kamieniu i to
    jakie rzeczy. Dzis robi sie atrapy ze styropianu i niby sa jak kiedys, tyle
    ze z wtryskarki, kto by tam dzisiaj polerowal recznie kamien, a kiedys
    dawano sobie z tym rade. Co do gresu, fakt nie bylo go, ale granit czy
    marmur i owszem.
    Wiecie, ze podobno piramidy w latach swietnosci byly widziane z bardzo
    daleka, a raczej ich blask, bo kamienie z ktorych sa zrobione byly tak
    gladkie jak polerowane?

  • 38. Data: 2009-01-20 17:53:53
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Pytalem ostatnio polecanego glazurnika, na wsi co prawda i u niego cena za
    > tzw. metr to 25zl. Jakos tanio chyba.

    Samo klejenie i fugowanie pewnie przekłada się na 1h = 1m2, wiec to
    porównywalna cena.

  • 39. Data: 2009-01-20 17:55:31
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > te zabawki za 200 czy nawet 900 nie są sprzętem wykonanym precyzyjnie to

    Nie wiem jak rozwiazane jest fazowanie w takich urzadzeniach, ale ze tak sie
    wtrace: pila, tarcza nie musi byc idealnie rownolegla do kierunku posuwu.
    Tarcza smialo moze byc wrecz pod lekkim katem do materialu przesuwanego
    tylko z jednej strony tarczy, w ten sposob, ze nieskrawajaca czesc tarczy
    nie dotyka w ogole do materialu. To jest klasyka geometrii ostrza
    skrawajacego. Do fazowania wystarczylo by lekkie "skoszenie" tarczy, by
    zapobiegac wyrywaniu materialu w tylnej jej czesci. To moze zbyt
    skomplikowane dla producentow tych ustrojstw.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-01-20 18:31:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > lekkie "skoszenie" tarczy, by zapobiegac wyrywaniu materialu w tylnej
    > jej czesci. To moze zbyt skomplikowane dla producentow tych ustrojstw.

    sprawdzi sie przy fazowanie ale nie przy cięciu.

    ale masz rację musze to jeszcze sprawdzić. moze ciąc na dwa razy :)