  • Data: 2019-10-07 13:11:57
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: Elektrolot <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Raczej nikt nie twierdzi inaczej - temp. da się zmierzyć, uśrednić, pokazać trend.
    > Kwestia sporna jest taka: czy my (ludzie) na pewno mamy na to wpływ i czy to źle,
    że średnia rośnie?
    > - tutaj opinie są już bardzo podzielone.

    Opinie ludzi którzy się znają na temacie nie się podzielone. To fakt. Wystarczy
    przeanalizować
    rodzaj izotopów węgla w atmosferze, aby stwierdzić że to ludzie odpowiadają za
    globalne ocieplenie.

> [...]
    > więcej nowych terenów pod zasiedlenie (północ Kanady i Rosji stanie otworem).
    > Zjawiska pogodowe staną się bardziej intensywne (więcej opadów, więcej susz, więcej
    gwałtowniejszych
    > burz) - dla przyrody to lepiej, dla ludzi inaczej - trzeba się będzie na nowo
    dostosować.
    > Dla Ziemi lepiej jak jest cieplej (do max średniej brakuje nam jeszcze 7-10 st.) -
    jak jest cieplej
    > jest większa ilość i różnorodność gatunków.
    > Jest sporo więcej argumentów za tym, że większa średnia globalna to lepiej dla nas
    i dla Ziemi.

    "większa ilość i różnorodność gatunków" - aha, szczególnie tych w morzu, gdy
    temperatura oceanów
    wzrośnie, a wzrośnie, bo to one będą kumulowały głównie energie cieplną, to spowoduje
    że odczyn pH
    wody będzie spadał, nastąpi masowe wymieranie gatunków.

    Reszty nawet nie chce mi mi się komentować.

    Jak ktoś chce poszerzyć widzę w tym temacie to polecam ten wykład:
    https://www.youtube.com/watch?v=TUJCjs1REA4