  • Data: 2019-10-07 15:52:48
    Temat: Re: Globalne ocieplenie - zdania uczonych są podzielone
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .10.2019 o 13:11 Elektrolot <e...@n...pl> pisze:

    > Opinie ludzi którzy się znają na temacie nie się podzielone.
    Są podzielone i to bardzo. Wystarczy poszerzyć źródła i widać to nawet dla
    laika

    > "większa ilość i różnorodność gatunków" - aha, szczególnie tych w morzu,
    > gdy temperatura oceanów wzrośnie, a wzrośnie, bo to one będą kumulowały
    > głównie energie cieplną, to spowoduje że odczyn pH wody będzie spadał,
    > nastąpi masowe wymieranie gatunków.
    >
    > Reszty nawet nie chce mi mi się komentować.

    Nie ma obowiązku komentować.
    Aby nastąpiła "ekslozja" życia na Ziemi musi poprzedzić je masowe
    wymieranie gatunków. Muszą powstać nisze, w których znajdą swoje miejsce
    nowe organizmy. To elementarz ewolucji. Przykre to ale tak działa przyroda.
    Jak zapewne wiesz aktualnie mamy już kolejne (szóste) masowe wymieranie,
    które oczywiście przypisuje się ludziom. Nie zmiania to jednak faktu, że
    poprzednie 5 miało miejsce w czasie gdy ludzi nie było, a "nasze" - szóste
    wymieranie rozpoczeło się kilkadziesiąt tys. lat temu.

    > Jak ktoś chce poszerzyć widzę w tym temacie to polecam ten wykład:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TUJCjs1REA4

    Ten Pan to tani populista, naukowiec z niego słaby.

    TG