  • 1. Data: 2010-10-02 09:46:57
    Temat: Gniazdko antenowe - doprowadzony jeden przewód
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Remontuję stary dom, fachmani elektrycy powiedzieli że wystarczy jeden
    przewód do gniazdka antenowego. Wszędzie tak zrobili, tylko w salonie
    dali dwa przewody do gniazdka żeby w przyszłości można było nagrywać
    filmy oglądając w tym samym czasie inny program.

    Aktualnie miałem dwa przewody które szły po ścianie - jeden do tv, drugi
    do sat.
    Pytanie jak teraz podłączyć gniazdko antenowe żeby odbierać tv i sat?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-10-02 09:48:43
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > do sat.
    > Pytanie jak teraz podłączyć gniazdko antenowe żeby odbierać tv i sat?

    i mam jeszcze jeden dylemat, ponieważ doprowadzili każdy kabel antenowy
    do puszek łączonych, gdzie zaraz obok są gniazdka elektryczne.
    Nie będzie czasem jakichś zakłóceń?

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-10-02 12:30:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysiek" <b...@b...com> wrote in message

    > i mam jeszcze jeden dylemat, ponieważ doprowadzili każdy kabel antenowy do
    > puszek łączonych, gdzie zaraz obok są gniazdka elektryczne.
    > Nie będzie czasem jakichś zakłóceń?

    Będą. Kable TV i komputerowe prowadzi sie osobno wiązkami.
    Żeby razem odbierać musisz miec multiwitcha. Wprowadzić do niego wszystkie
    sygnały z konwerterów i anten naziemnych i wyprowadzić po 2 kable antenowe
    do każdego gniazda.
    Nie pozwól zrobić sobie 1 kabla antenowego, bo przy pierwszym podłączeniu
    dekodera będzie problem.

  • 4. Data: 2010-10-02 12:41:04
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    kiki pisze:

> [...]
    > kable antenowe do każdego gniazda.
    > Nie pozwól zrobić sobie 1 kabla antenowego, bo przy pierwszym

    no to pies jest już pogrzebany, ściany już są zagipsowane i pomalowane
    jeden raz...
    Te kable antenowe idą obok elektrycznych tak gdzieś na długości góra 2
    metrów każdy.
    Same puszki mogę przesunąć, ale czy to coś zmieni?

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-10-02 14:06:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > do każdego gniazda.
    > Nie pozwól zrobić sobie 1 kabla antenowego, bo przy pierwszym podłączeniu

    Kiki Ty już nie namawiaj na walenie ścian. Co ma co zakłócać ?
    Kable antenowe -> ekranowane
    Skrętka komputerowa -> właśnie po to jest skrętka, żeby zarówno nie była
    wrażliwa na zakłócenia jak i sama generowała te zakłócenia jak najmniejsze.
    Gdyby w grę wchodziło prowadzenie dziesiątek czy setek metrów przewodów w
    jednej wiązce to może i miało by to jakiekolwiek znaczenie, ale przy typowej
    instalacji domowej ...... Poza tym skąd wiesz jak te instalacje są
    prowadzone ?
    Nie siej wrogiej propagandy i nie strasz chłopaka jak nie masz o tym
    pojęcia.

    Teraz do autora wątku.
    Masz zrobione OK tak jak się robi w 99,99% domów. Oczywiście zakładam, że te
    wszystkie przewody z salonu i pozostałych pokoi schodzą się w jedno miejsce,
    do którego także są poprowadzone przewody od anten.
    Normalną praktyką jest, ze przewody antenowe i skrętki doprowadza się w
    pobliże gniazd 230V i montuje się w gniazdach systemowych objętych wspólną
    ramką.
    Teraz żeby to wszystko połczyć masz do wyboru:
    1. Wersja oszczędna - Połączyć przewody bezpośrenio do anten tzn.
    a) te 2 z salonu łączysz jeden przewód bezpośrednio do anteny TV
    naziemnej poprzez rozdzielacz lub wzmacniacz z kilkoma wyjściami
    b) drugi przewód łączysz bezpośrenio z przewodem od TV satelitarnej
    c) przewody z pozostałych pokoi łączysz z ww A lub B
    W takiej instalacji masz w salonie TV naziemną + TV SAT, zaś w pozostałych
    pokojach masz tylko TV naziemną lub TV SAT

    Wersja droższa to zastosowanie multiswitcha, dzięki któremu można mieć
    zarówno TV naziemną jak i SAT w każdym pokoju i salonie, a oprócz tego
    dodatkowym przewodem z salonu wpuścić sygnał np. z dekodera SAT do
    instalacji i mieć możliwość oglądania telewizji z tego dekodera w dowolnym
    pokoju.
    A tutaj masz schematy jak to zrobić:
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_tv_sat_wlan_gsm_schematy.htm

    A tu jest schemat, który Cię intersesuje:
    http://www.dipol.com.pl/odbior_platformy_cyfrowej_w_
    calym_domu_za_pomoca_jednej_karty_abonenckiej_schema
    t120.htm

    Przy czym tutaj pokazano po 2 przewody do kazdego gniazda, czyli możliwość
    podłączenia 2 urządzeń odbiorczych w każdym pokoju.
    To podwójne połączenie będzie tylko w salonie. W pozostałych pokojach
    wystaczy jedno.
    Jeżeli nie zalezy Ci na jednoczesnym nagrywaniu jednego i oglądaniu innego
    programu to do salonu także wystarczy jeden przewód. Drugi przewód z salonu
    można wykorzystać do podania sygnału z dekodera w salonie do całej
    instalacji. Po prostu wpinamy w niego modulator ten co jest przy kamerze, a
    do tego modulatora podajemy sygnały AV z dekodera i dzieki temu mamy obraz
    we wszystkich pokojach bez dodatkowego splitera. Jedyny minus to taki, że
    możemy wszędzie oglądać jednoczesnie tylko jeden program z satelity. Jeżeli
    chcemy oglądać różne programy to musimy mieć tyle dekoderów ile chcemy
    jednocześnie oglądać programów + spliter.

    W przypadku TV naziemnej może się okazać, ze będzie potrzeban inna zwrotnica
    oraz inne anteny, przystosowane do danego regionu, ale to to już się dowiesz
    w miejscowym sklepie z osprzętem antenowym.

  • 6. Data: 2010-10-02 16:33:04
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Plumpi pisze:
> [...]
    > zwrotnica oraz inne anteny, przystosowane do danego regionu, ale to to
    > już się dowiesz w miejscowym sklepie z osprzętem antenowym.

    WIELKIE DZIĘKI!!!!!!!!!!!!

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-10-02 19:43:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Krzysiek napisał:
> [...]
    > do sat.
    > Pytanie jak teraz podłączyć gniazdko antenowe żeby odbierać tv i sat?

    Najtaniej to kupić po dwa, na przykład, takie rozgałęźniki:
    http://www.dipol.com.pl/rozgaleznik_satelitarny_1_2f
    _signal_R85122.htm

    Pod jeden OUT podłączasz sygnał z anteny TV(może być nawet kablówka)
    poda drugi sygnał z anteny SAT, pod IN podłączasz kabel, który ma
    zakończenie w w gniazdku. Potem w gniazdku odbierasz sygnał na drugim
    rozgałęźniku podłączonym pod IN, a pod jeden OUT podłączasz TV i pod
    drugi dekoder SAT.
    Trzeba jednak spełnić kilka warunków:
    1. rozgałęźniki muszą działać w paśmie 5-2400MHz, czyli do instalacji SAT.
    2. muszą przepuszczać zasilanie do konwertera
    3. antena TV lub inne źródło sygnału TV nie może za bardzo śmiecić i nie
    powinny się pojawiać wyższe harmoniczne, które mogą zakłócać sygnał SAT.
    4. trzeba zapewnić odpowiedni poziom sygnału z anten TV i SAT, bo
    tłumienia obu rozgałęźników się dodają, dochodzi tłumienie kabla i
    złącz, może się na końcu okazać, że sygnał do TV lub dekodera dochodzi
    za słaby i coś nie zadziała.
    Moi rodzice mają tak zrobioną instalację w domu i działa od kilku lat, z
    tym że na rozgałęźnikach innej firmy, ale to raczej nie ma znaczenia.
    Generalnie w jednym koncentryku można puszczać sygnał z TV i SAT, bo te
    działają w różnych pasmach i się na ogół nie zakłócają.

  • 8. Data: 2010-10-03 21:11:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jesteś pewien, że na rozgałęźnikach,
    > a nie zwrotnicach ?
    >
    > Dosyć ciekawa koncepcja,
    > żeby na out podłączać in i vice versa ;-)

    Dokładnie tak, tłumienie między IN i OUT w tych rozgałęźnikach o których
    piszę ma taką samą wartość w obie strony, w tym konkretnym wypadku 4,5dB.

  • 9. Data: 2010-10-04 19:27:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    Specjalnie dziś sprawdziłem i te rozgałęźniki działają nawet gdy sygnał
    podłączy się przez oba OUT-y, tłumienia się dodają i wychodzi tego około
    9dB.

  • 10. Data: 2010-10-05 08:00:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > W przypadku TV naziemnej może się okazać, ze będzie potrzeban inna zwrotnica
    > oraz inne anteny, przystosowane do danego regionu, ale to to już się dowiesz
    > w miejscowym sklepie z osprzętem antenowym.

    Ja w moim budowanym domku stwierdziłem że antena RTV to przeszłość ;)

    Kazałem do każdego pokoju dać kabel satelitarny a w salonie dac 2
    kable satelitarne. Później te wszystkie kable na dach i do anteny
    (konwerter na razie 4wyjściowy , w przyszłosci jeśli będzie potrzeba 8-
    wyjściowy). W każdym pokoju będzie tuner ...

    Jakoś RTV to dla mnie przeszłość ...
    Jakość obrazu nędzna , spore możliwe zakłócenia ...

    Jedyny plus że można mieć przy małym kosztach na każdym TV jakiś
    program , ale z drugiej strony kanałów jest mało , a dobre anteny RTV
    i cała instalacja jest wcale nie tania ...
    A tunerki sat można kupić już za grosze ...