  • 1. Data: 2011-05-14 21:47:26
    Temat: Grubość wylewek a instalacje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Domek na płycie fundamentowej.

    Jaka jest obecnie uważana za rozsądną grubość wylewki? Docelowo będzie
    robiona mixokretem. Są jakieś poważne powody żeby ją
    zwiekszyć/zmniejszyć? Rozważam ogrzewanie podlogowe, czy to wpływa na
    grubośc wylewki (w sensie calości licząc od gołej płyty)?

    Chciałbym oszacować jak i co mogę puscić "w wylewce", w szczegolności
    grube rury od wentylacji mechanicznej. Kolega miał puszczone rury
    kanalizacyjne i po tygodniu od wylania wylewka wzięła i pękła wzdłuż
    rury z wielkim hukiem. Zła wylewka, za cienka wylewka, rur puszczać nie
    wolno?

  • 2. Data: 2011-05-15 06:15:49
    Temat: Re: Grubość wylewek a instalacje
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > Rozważam ogrzewanie podlogowe, czy to wpływa na grubośc wylewki (w sensie

    Optymalna wylewka to 5 do 7 cm. Zwiększać nie ma po co (bo po co?),
    zmniejszać trochę strach, bo może pękać, zwłaszcza na podłogówce.

> [...]
    > z wielkim hukiem. Zła wylewka, za cienka wylewka, rur puszczać nie wolno?

    Bo instalacje to się puszcza nie w wylewce, a w styropianie pod wylewką. Tam
    masz na to mnóstwo miejsca, nikt normalny obecnie na gruncie mniej niz 10cm
    styropianu nie daje, są tacy, co dają i 2-3 razy tyle. I dobrze, jeśli rury
    sie w całości w styro schowają, w wylewkę nie wchodząc, inaczej masz wielką
    betonową płytę położona na ruchomym podłożu (styropian nawet jeśli nazywa
    się "twardy", tak naprawdę tak całkiem twardy nie jest) i dodatkowo przez
    środek podpartą na sztywnym karbie. To nie ma siły, żeby nie pękło...

    J.

  • 3. Data: 2011-05-15 14:06:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 08:15:49 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Optymalna wylewka to 5 do 7 cm. Moi twierdzili że pod podłogówkę to min
    6cm a najlepiej 7-8. I mi w sumie taka wychodziła bo wiadomo jak robia
    poziom
    to do minimalnej grubości, i wyjdzie ci na kondygnacji w jednym miejscu
    minimalne 6
    to od tego łapią resztę, jak masz nierówny podkład to miejscami wyjdzie ci
    8 a i nawet
    więcej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-05-16 07:26:55
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

[...]

    Ja wyrównałem sobie właśnie styropianem poziom i dałem 8cm z ogrzewaniem
    podłogowym, Na wszelki wypadek wrzuciłem na całą podłogówkę siatkę zbrojącą
    z oczkami 15cm (koszt niewielki a na pewno dużo mocniejsze.

  • 5. Data: 2011-05-16 08:21:27
    Temat: Re: Grubosc wylewek, a instalacje.
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Zalezy od zbrojenia, jak masz mikrozbrojenie (włókna lub druciki) i robiona
    praktycznie przemysłowo to wystarczy 4,5 cm w najcieńszym miejscu, po co
    dawać tony zimnego cementu na styropian.

  • 6. Data: 2011-05-16 11:31:51
    Temat: Re: Grubo?ae wylewek a instalacje
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 09:26:55 ZS <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > poziom
    > to do minimalnej grubo?ci, i wyjdzie ci na kondygnacji w jednym miejscu
    > minimalne 6
    > to od tego ?api? reszte, jak masz nierówny podk?ad to miejscami wyjdzie
    > ci
    > 8 a i nawet
    > wiecej.
    >
    > Ja wyrówna?em sobie w?a?nie styropianem poziom i da?em 8cm z ogrzewaniem
    > pod?ogowym, Na wszelki wypadek wrzuci?em na ca?? pod?ogówke siatke
    > zbroj?c?
    > z oczkami 15cm (koszt niewielki a na pewno du?o mocniejsze.
    Słusznie i naukowo :) siatke daje się NA rurki podłogówki,
    wtedy jest prawidłowo otulona betonem co gwarantuje jej prawidłową pracę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-05-16 16:57:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-14 23:47, Sebastian Biały wrote:
    > [ciach]

    Dzięki, staram się wymysleć czy mogę ukryć rurę kanalizacyjną w
    wylewce+styropian i rury od wentylacji. Kanalizacja prawdopodobnie 110.

    Mam odcinek pi*drzwi o długości 1m gdzie "gruba" rura kanalizacji bedzie
    szła praktycznie poziomo. Co prawda mam teraz w mieszkaniu rurę 0.5m bez
    spadku i nie ma żadnych problemów ale co będzie na 1m nie wiem. Dodtkowo
    w styro/wylewce polecą niektóre przewody wentylacyjne w prostokątnych
    profilach, ale one mają mniejszą wysokośc niż kanalizacja.