  • 1. Data: 2011-05-13 09:01:08
    Temat: co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Czy orientujecie się, która z poniższych podłóg nadaje się najlepiej na
    ogrzewanie podłogowe?
    Chodzi mi o PCV, linoleum, marmoleum, korek, kauczuk naturalny.
    Czy gdzieś w sieci można poczytać coś na ten temat? Jakieś zestawienie,
    porównanie w kontekście przydatności na ogrzewanie podłogowe?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-05-13 18:43:41
    Temat: Re: co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-05-2011 o 11:01:08 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Czy orientujecie się, która z poniższych podłóg nadaje się najlepiej na
    > ogrzewanie podłogowe?
    > Chodzi mi o PCV, linoleum, marmoleum, kauczuk naturalny.
    Może być, temp podłogi i tak nie przekroczy 27st to temu sie nic
    nie stanie

    korek,
    Też ale cienki bo jest dobrym izolatorem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-05-13 19:27:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Maj, 11:01, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > Czy gdzieś w sieci można poczytać coś na ten temat? Jakieś zestawienie,
    > porównanie w kontekście przydatności na ogrzewanie podłogowe?

    Wszystko sie nadaje...
    PS:linoleum i marmoleum to to samo.
    PS: kauczuk naturalny ( jako wykladzina podlogowa) wlasciwie nie
    istnieje; kauczuk zwykly( produkt przerobu ropy naftowej) - jak
    najbardziej !

  • 4. Data: 2011-05-14 07:26:39
    Od: quent <x...@x...com>

    > PS:linoleum i marmoleum to to samo.

    Podobnież marmoleum zawiera mix lino-korek.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2011-05-14 07:28:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-13 20:43, janusz_kk1 wrote:
    > Może być, temp podłogi i tak nie przekroczy 27st to temu sie nic
    > nie stanie

    Sorry bo źle sprecyzowałem pytanie.
    Bardziej chodziło mi jednak, który z tych materiałów stawia ciepłu
    najmniejszy opór.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2011-05-14 08:38:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
> [...]
    > Czy gdzieś w sieci można poczytać coś na ten temat? Jakieś
    > zestawienie, porównanie w kontekście przydatności na ogrzewanie

    jak bym PCV nei dawał bo będa podgrzane wydzielały opary plastyfikatorów...

  • 7. Data: 2011-05-14 11:40:38
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-05-14 10:38, Marek Dyjor pisze:

    > jak bym PCV nei dawał bo będa podgrzane wydzielały opary plastyfikatorów...

    taa... podgrzane do temperatury 26 no max 29 stopni...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2011-05-14 18:13:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:

    > taa... podgrzane do temperatury 26 no max 29 stopni...

    dokładnie tak...

  • 9. Data: 2011-05-14 18:40:11
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-13 11:01, quent pisze:
> [...]
    > Czy gdzieś w sieci można poczytać coś na ten temat? Jakieś zestawienie,
    > porównanie w kontekście przydatności na ogrzewanie podłogowe?

    W marcowym poradniku muratora był artykulik o podłogówce. Najlepiej
    wypadły terakota i mozaika dębowa. Przewodzenie ciepła dla 1cm terakoty
    to 105 W/m2*K, ,mozaika dębowa grubości 0,8cm to 25 (im więcej tym
    lepiej). Nie słuchaj 'fachofcuf' i nie bierz byle czego. Proponuje
    popytać w sklepach, te dedykowane posadzki mają odpowiednie oznaczenia
    producentów o możliwości stosowania na ogrzewanej podłodze. Jak
    wybierzesz badziewie o słabym przewodzeniu to będziesz musiał znacznie
    mocniej grzać i wtedy z podłogą może być różnie, drewno może nawet
    popękać pracując.

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 10. Data: 2011-05-14 21:19:12
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > dokładnie tak...

    A jak go podgrzeje grzejnik do tych 26-29 , albo i nawet 50 to już nie
    będzie wydzielał? :)