  • 1. Data: 2011-05-12 17:51:37
    Temat: Jak wmontowac pustaki szklane w scianke G-K
    Od: adam <a...@g...pl>

    Przy wewnętrznych schodach powychodziły mi wielkie połacie ścian (są one
    z Płyt G-K). Żeby to jakoś przyozdobić i jednocześnie trochę doświetlić,
    chcę w jednym miejscu wstawić kilka szklanych pustaków, widzę to jakoś tak
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/acd5d13b565ac5ca
    .html

    Jak zrobić stelaż do tego. Wiem że trzeba zrobić coś w rodzaju dylatacji
    między płytą a pustakiem, ale z czego zrobić stelaż do pustaka.
    Instrukcje każą robić murowany, ale to trochę bez sensu, ściana jest
    lekka, z płyt, a w środku zrobić słup z cegły, pewnie jeszcze zazbroić.
    Czy lżejsza konstrukcja z profili do płyt G-K będzie wystarczająca?

    Druga sprawa, to kolor pustaków i ścian. Pustaka się nie zmieni przez
    wiele, wiele lat i determinuje on kolor ścian na długo. Na razie widzę
    ściany w jakimś żółtym, a pustaki w niebieskim, ale po iluś latach taki
    zestaw zacznie mnie wkurzać i trzeba będzie ściany przemalować. Od
    strony schodów można tak nie zważać na zgranie kolorów, ale z drugiej
    strony ściany jest pokój i tam powinno się wszystko harmonizować. Zawsze
    ma tam pozostać coś żółtego? Ma ktoś jakieś własne spostrzeżenia na ten
    temat?

    Adam

  • 2. Data: 2011-05-13 07:52:18
    Temat: Re: Jak wmontowac pustaki szklane w scianke G-K
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy lżejsza konstrukcja z profili do płyt G-K będzie wystarczająca?

    wystarczająca... tylko pustaków nie łącz na zaprawę, tylko kup system
    do suchego montażu, takie profile pcv i elastyczny klej montażowy w
    kartuszach

    > Druga sprawa, to kolor pustaków i ścian. Pustaka się nie zmieni przez
    > wiele, wiele lat i determinuje on kolor ścian na długo.

    no właśnie, też miałem dylemat i ... wybrałem bezbarwne...:-)
    wziąłem satynowe, ładnie wyglądają, nie błyszczą jak butelki po piwie,
    ale utrzymanie ich w czystości to porażka, ciężko odmyć ślady po
    palcach i widać każdą plamę...

    pozdrawiam
    s_13