  • 11. Data: 2011-05-14 21:23:19
    Temat: Re: co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iqmiab$g1n$1@news.onet.pl...

    > ... drewno może nawet popękać pracując.

    Niby dlaczego ma pracować?
    Przecież podłogówka utrzymuje stabilną temperaturę przez cały sezon
    grzewczy.

  • 12. Data: 2011-05-14 21:57:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:iqmgns$aar$1@news.onet.pl...

    > A jak go podgrzeje grzejnik do tych 26-29 , albo i nawet 50 to już nie
    > będzie wydzielał? :)

    Rano chcialem Markowi odpisac ze to ne takie straszne, ale w polowie
    pisania doszedlem do wniosku ze jednak nie jest tak rozowo.
    Generalnie plastiki po podgrzaniu uwalniaja dosyc duzo czastek w
    roznorakich konfiguracjach. Czasem to wlasnie plastyfikatory, czasem
    jakies mniej lub bardziej dlugie lancuchy, czasem jakos przypadkowo
    pozawijane czy porozrywane.

    Zazwyczaj problem jest kiedy sie plastik grzeje do wyzszych temperatur
    a potem te smieci maja kontakt z jedzeniem. W przypadku wszelkiej
    masci wykladzin na podlodze nie jest tak zle bo dlugie lancuchy nie sa
    lotne wiec ich nie wdychamy (a przynajmniej nie duzo), ale
    plastyfikatory juz sa lzejsze i moga sobie latac.
    Czy ich jest duzo? No troche ich jest. Jak "normalnie" gumolit lezy to
    tez paruje ale robi to powoli i dlugo. Jak go podgrzejemy to proces
    dosyc mocno przyspiesza.
    Jest taka zasada dotyczaca reakcji chemicznych ze wzrost o 10 stopni
    przyspiesza reakcje dwukrotnie. Nie jestem pewien czy rzeczywiscie
    jest to 10 stopni ale cos kolo tego.
    Normanie wykladzina ma jakies 15-18 stopni. Przy podlogowce ma
    24-29stopni. Czyli syfu w powietrzu bedzie sporo wiecej.
    Czy To gorsze niz wdychanie tego samego syfu dluzej? Sadze ze tak.

    Inna kwestia jest co dac na podloge zamiast wykladzin. Panele tez sa
    "chemizowane", parkiet jest malowany. Moze jakis dywan z welny czy
    innego lnu?
    Podsumowujac. Marek ma racje. Nie jest to jednak jakos ogromnie
    tragiczna sytuacja a alternatywne wykladziny maja podobne efekty
    uboczne.

  • 13. Data: 2011-05-14 22:36:49
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Maj, 09:26, quent <x...@x...com> wrote:

    > Podobnież marmoleum zawiera mix lino-korek.
    >
    > Pozdr.

    Marmoleum to fabryczna nazwa produktu jednego z kilku producentow
    linoleum.

    Generalnie linoleum ( w tym rowniez Marmoleum) robi sie z: oleju
    lnianego, maczki drzewnej ( sosna), maczki kredowej, oraz zywicy
    naturalnej ( sosna), barwniki.

  • 14. Data: 2011-05-14 22:40:00
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 14 Maj, 10:38, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jak bym PCV nei dawał bo będa podgrzane wydzielały opary plastyfikatorów...

    No tak...te plastyfikatory...sa i tak wszedzie.
    Nota bene: maja dzialanie zblizone do zenskich hormonow - facetom
    rosna piersi, ale kobietom - TEZ !!!

  • 15. Data: 2011-05-14 23:05:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niby dlaczego ma pracować?
    > Przecież podłogówka utrzymuje stabilną temperaturę przez cały sezon
    > grzewczy.

    Nie bardzo. Im nizsza temp. na zewnatrz tym wyzsza temp. podlogi.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-05-15 07:03:27
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-15 00:36, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Generalnie linoleum ( w tym rowniez Marmoleum) robi sie z: oleju
    > lnianego, maczki drzewnej ( sosna), maczki kredowej, oraz zywicy

    i jeszcze jest właśnie mączka korkowa
    Ale 2mm grubości nie powinno IMO stawiać wiekszego oporu cieplnego

  • 17. Data: 2011-05-15 07:06:59
    Od: quent <x...@x...com>

    Marek pisał o PCV ale czy to ma też zastosowanie dla linoleum? ZTCW lino
    jest z naturlanych składników robiony.

  • 18. Data: 2011-05-15 09:12:23
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > Nie bardzo. Im nizsza temp. na zewnatrz tym wyzsza temp. podlogi.

    Ile stopni różnicy?

  • 19. Data: 2011-05-15 09:20:15
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jest taka zasada dotyczaca reakcji chemicznych ze wzrost o 10 stopni
    > przyspiesza reakcje dwukrotnie. Nie jestem pewien czy rzeczywiscie
    > jest to 10 stopni ale cos kolo tego.

    Jakiej reakcji? Przecie wykładzinę rozkładasz, a nie wylewasz.

    > Normanie wykladzina ma jakies 15-18 stopni. Przy podlogowce ma
    > 24-29stopni. Czyli syfu w powietrzu bedzie sporo wiecej.
    > Czy To gorsze niz wdychanie tego samego syfu dluzej? Sadze ze tak.

    Konkretnie ile?

    > Inna kwestia jest co dac na podloge zamiast wykladzin. Panele tez sa
    > "chemizowane", parkiet jest malowany.

    No właśnie. OKna też masz plastikowe. Rury kanalizacyjne, które stykają się
    z gotrącą wodą także i szafki powlekane tworzywem i miski i telewizor z
    plastiku, który także się grzeje i ubranie z plastiku i wiele innych rzeczy.

    > Moze jakis dywan z welny czy innego lnu?

    Wełnę i len to one widziały. Nawet w tych lnianych i wełnianych dywanach
    jest domieszka włosia i inicu syntetycznych.

    > Podsumowujac. Marek ma racje. Nie jest to jednak jakos ogromnie
    > tragiczna sytuacja a alternatywne wykladziny maja podobne efekty
    > uboczne.

    Musiałby wyeliminować ze swojego życia przeszło 99,9% produktów. Nawet
    drewno jest impregnowane i malowane.
    Żarcie to także w 99,9% chemia.

  • 20. Data: 2011-05-15 09:56:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 15, 11:20 am, "Alexy" <a...@o...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakiej reakcji? Przecie wykładzinę rozkładasz, a nie wylewasz.

    Ulatniania sie chemikaliów.
    Napisalem przeciez.

    > Konkretnie ile?

    Zapytaj kogos kto wie jak zazwyczaj zmienia sie toksycznosc wraz ze
    stezeniem.
    Bo zaleznosc jesli jest to albo liniowa albo gorzej (wykladnicza,
    potegowa).

> [...]
    > plastiku, który także się grzeje i ubranie z plastiku i wiele innych rzeczy.

    I to wszystko nas truje.
    Okna nie maja duzej powierzchni wiec nie ulatniaja tyle syfu, Zreszta
    alternatywa w postaci okazjonalnie malowanych drewnianych ma te sama
    wade. Rur plastikowych na ciepla wode nie mam. W plastikowych
    naczyniach nie jadam. Telewizor, komputer, konsola truje.
    "bezprzewodowy" czajnik mam metalowy. W mikrofalówce nie grzeje
    niczego w plastikowych pojemnikach.
    Woda ww plastikowych baniakach zawiera antymon (chyba katalizator
    uzyty przy produkcji baniaka) i picie z zawsze nowych butli jest
    gorsze niz picie z tych wielokrotnie plukanych.

    > Wełnę i len to one widziały. Nawet w tych lnianych i wełnianych dywanach
    > jest domieszka włosia i inicu syntetycznych.

    Ale jest tego mniej niz w wylozonym linoleum czy pcv.

    > Musiałby wyeliminować ze swojego życia przeszło 99,9% produktów. Nawet
    > drewno jest impregnowane i malowane.
    > Żarcie to także w 99,9% chemia.
    Ano tak jest. Ale jesli jest alternatywa rownie wygodna i kosztowna
    jak to co nas truje to warto nie tylko rozwazyc ale i sprobowac.