  • 21. Data: 2011-05-15 10:45:59
    Temat: Re: co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ptoki napisał:
    > W mikrofalówce nie grzeje
    > niczego w plastikowych pojemnikach.

    Ale w ogóle coś w niej grzejesz...? :-)
    To też jest szkodliwe - mikrofale same w sobie są zabójcze i dlatego
    zaleca się nie przebywać w pobliżu mikrofalówki podczas jej pracy :-)...

    Czego by się nie dotknąć w dzisiejszym - cywilizowanym - świecie, to
    zawsze będzie w pewnym stopniu szkodliwe, a mimo to średnia długość
    życia człowieka się sukcesywnie zwiększa :-))).

    Nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba by wrócić do epoki
    kamienia łupanego i umierać średnio w wieku 35 - 40 lat :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 22. Data: 2011-05-15 11:37:35
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Generalnie plastiki po podgrzaniu uwalniaja dosyc duzo czastek w

    Wszystkie tworzywa sztuczne zawierają w swoim składzie różności.
    Część z nich jest wprowadzana celowo, aby nadać określone właściwości
    produktowi (np.: plastyfikatory, antypireny, ...) a część związków
    powstaje mimo, iż człowiek tego nie chce (np.: małocząsteczkowe
    polimery, produkty rozkładu inicjatorów, inhibitorów, ...)
    Wszystko to pod wpływem podwyższonej temperatury uwalnia się do atmosfery.
    Ponadto, podwyższenie temperatury przyśpiesza degradację polimerów i
    powstawanie "przypadkowych" produktów, które też się uwalniają.

    > Jest taka zasada dotyczaca reakcji chemicznych ze wzrost o 10 stopni
    > przyspiesza reakcje dwukrotnie. Nie jestem pewien czy rzeczywiscie
    > jest to 10 stopni ale cos kolo tego.
    Jest to reguła doświadczalna Van`t Hoffa, która mówi, że wzrost
    temperatury o 10 stopni powoduje przyśpieszenie reakcji od 2 do 4 razy.

    W każdym razie ja bym wyrobu z tworzywa sztucznego na podłogę ogrzewaną
    nie dawał. Na dodatek polimery bardzo kiepsko przewodzą ciepło.

    Kazek

  • 23. Data: 2011-05-15 12:45:55
    Od: JanuszWo <j...@g...pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    >
    > Nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba by wrócić do epoki
    > kamienia łupanego i umierać średnio w wieku 35 - 40 lat :-).

    Witam!
    Nieczęsto się odzywam na grupie, ale źle znoszę takie teksty. Plastiki,
    które wytwarza człowiek, które wprowadza do środowiska i swojego
    otoczenia to jeden z największych błędów ludzkości. Ludzkości... a
    raczej zachłannych korporacji. Pominę cały wykład w tym miejscu, ale
    zainteresuj się tym. Model rozwoju opierający się na "szybciej i
    taniej" oraz "jak najwięcej zysków dla mnie i mojej firmy" kolejny raz
    wydał potwora. Jeśli Ty nie jesteś już zatruty, zatrute będą Twoje
    dzieci, a w konsekwencji bezpłodne itd itp. To samo dzieje się z całym
    środowiskiem.
    W Polsce kupienie czegokolwiek niezapakowanego w plastik jest
    niemożliwe... Chyba, że za okropne pieniądze (choćby ekskluzywne wody
    mineralne). Ale już w takich Niemczech szklane opakowania to coś
    powszechnnego. Ale to jest kwestia świadomości i nacisków świadomych
    społeczeństw na rynek i przepisy. A takie jak Twój teksty rozwalają
    rosnącą świadomość ludzi, konsumentów. A z innej beczki: Właśnie rośnie
    pokolenie, które po raz pierwszy w historii będzie żyło krócej niż ich
    rodzice. Przyczyna? Jak wyżej i jeszcze wiele innych. A rozmiękczanie
    zdrowego rozsądku często zaczyna się od tekstów w stylu:

    > Nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba by wrócić do epoki
    > kamienia łupanego i umierać średnio w wieku 35 - 40 lat :-).

    Wiem, że NTG... ale nie tak do końca.
    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    popraw gaz na oxigen dwuatomowy

  • 24. Data: 2011-05-15 13:04:43
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=IOqMoS6yccw

  • 25. Data: 2011-05-15 14:49:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik JanuszWo napisał:
> [...]
    > otoczenia to jeden z największych błędów ludzkości. Ludzkości... a
    > raczej zachłannych korporacji. Pominę cały wykład w tym miejscu, ale

    I dobrze, bo zdaje się, że nie zrozumiałeś przesłania...

    Oczywiście, że jestem za zmniejszeniem produkcji tworzyw sztucznych i
    nie wywalania ich gdzie popadnie, ale...

    Będziesz łaskaw zauważyć, że moje stwierdzenie dotyczyło nie zachwycania
    się jakie to 'doskonałe' są te tworzywa i 'wytwarzajmy z nich wszystko',
    tylko powiedziałem, co powiedziałem w aspekcie szkodliwości tego co nas
    otacza - w rozsądnych granicach oczywiście - i będę tu uparty.

    Jakoś komputera się nie pozbędę - bo niby szkodliwy,
    Rurek plastikowych z instalacji CWU nie wywalę - bo szkodliwe,
    Jakiegoś tam gumeleum/linoleum/marmoleum z mieszkania/domu nie wywalę
    tylko dlatego, że... szkodliwe,
    Telefonu komórkowego, czy wręcz instalacji elektrycznej z domu, a
    kuchenki mikrofalowej s kuchni się nie pozbędę bo... są szkodliwe...

    I o to mi tylko chodziło.

    Pewnie, że pakowanie wszystkiego w plastikowe blistry, worki, czy
    butelki jednorazowego użytku jest jak najbardziej zbrodnią na środowisku
    naturalnym i nigdy i nigdzie temu nie zaprzeczyłem, ale już plastikowych
    okien - w nowym domu - na pewno nie wymienię na drewniane tylko dlatego,
    że plastikowe mogą być bardziej szkodliwe dla mojego zdrowia, czy tam...
    ekologiczne od nowych drewnianych :-))) Wcale nie lepszych, bo tak na
    prawdę 'niewiadomoczym' nasączanych i... droższych.

    Zatem powtórzę...

    Nie ma się co za bardzo przejmować, bo musielibyśmy wrócić do epoki
    kamienia łupanego i zacząć umierać średnio w wieku 35 - 40 lat.

    Może teraz zrozumiałeś o co mi tak na prawdę chodziło...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 26. Data: 2011-05-15 14:59:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ile stopni różnicy?

    Zalezy od sytuacji, zwykle nie wiecej jak 10 stopni.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2011-05-15 17:20:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-15 15:04, Alexy wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=IOqMoS6yccw

    Otóż to!
    Rozumiem, że a widowni nie było tzw. "zielonych"? ;-))

    Pozdr.

  • 28. Data: 2011-05-15 17:21:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-15 13:37, Kazimierz Debski wrote:
    > W każdym razie ja bym wyrobu z tworzywa sztucznego na podłogę ogrzewaną
    > nie dawał. Na dodatek polimery bardzo kiepsko przewodzą ciepło.

    A co zlinoleum. Piszę, że toto jest wyłącznie z naturalych surowców. No
    i kosztuje też niemało.

    Pozdr.

  • 29. Data: 2011-05-15 20:58:37
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 15 Maj, 12:45, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba by wrócić do epoki
    > kamienia łupanego i umierać średnio w wieku 35 - 40 lat :-).

    Niedlugo wrocimy - do kamienia lupkowego - wycisniemy z niego gaz i
    zrobimy z niego nowe plastiki !!!

  • 30. Data: 2011-05-16 06:31:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    > Ale w ogóle coś w niej grzejesz...? :-)
    > To też jest szkodliwe - mikrofale same w sobie są zabójcze i dlatego
    > zaleca się nie przebywać w pobliżu mikrofalówki podczas jej pracy :-)...

    Grzeje. Nawet uwazam ze to dobry wynalazek ale trzeba umiec go uzywac.
    Jesli jedzenie nie zostanie dogrzane na wskros to nie tylko moze byc
    niemile dla zoladka po zjedzeniu ale tez w srodku moga byc bakterie
    ktore normalnie podgrzewane by nie przezyly.
    No i stara zasada z dawnej ksiazki kucharskiej: "w okienko
    mikrofalowki patrz tylko tyle czasu ile patrzylbys na zarowke 100W"

    > Czego by się nie dotknąć w dzisiejszym - cywilizowanym - świecie, to
    > zawsze będzie w pewnym stopniu szkodliwe, a mimo to średnia długość
    > życia człowieka się sukcesywnie zwiększa :-))).

    Ano tak jest. Jesli mozna z czegos rezygnowac - warto. Jesli stawia
    zycie na glowie to zazwyczaj nie warto ale dobrze o tym myslec i
    wiedziec co i jak.

    > Nie ma się co za bardzo przejmować, bo trzeba by wrócić do epoki
    > kamienia łupanego i umierać średnio w wieku 35 - 40 lat :-).

    Eeee tam. Nie widziales na filmach kung-fu staruszkow 120 letnich? ;)