  • 31. Data: 2011-05-16 06:32:37
    Temat: Re: co na ogrzewanie podłgowe - pcv, linoleum...
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 15 Maj, 13:37, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

> [...]
    > polimery, produkty rozkładu inicjatorów, inhibitorów, ...)
    > Wszystko to pod wpływem podwyższonej temperatury uwalnia się do atmosfery.
    > Ponadto, podwyższenie temperatury przyśpiesza degradację polimerów i
    > powstawanie "przypadkowych" produktów, które też się uwalniają.

    > Jest to reguła doświadczalna Van`t Hoffa, która mówi, że wzrost
    > temperatury o 10 stopni powoduje przyśpieszenie reakcji od 2 do 4 razy.
    >
    > W każdym razie ja bym wyrobu z tworzywa sztucznego na podłogę ogrzewaną
    > nie dawał. Na dodatek polimery bardzo kiepsko przewodzą ciepło.

    O! Dziekuje za wyjasnienie.

  • 32. Data: 2011-05-16 07:00:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    OK więc już wiem, że pcv raczej nie nadaje się na podłogówkę bo to sztuczne
    i uwalniają się rożne diabelskie związki.
    Mam w domu próbkę linoleum o grubości 2mm i myślałem aby to dać na podłogi.
    W necie piszą wszędzie, że toto jest produkowane na bazie wyłącznie
    naturalnych surowców. Co o tym sądzicie w kontekście zachowania PCV?
    No i myślę, że 2mm nie powinno stanowić bariery dla ciepła a już na pewno
    mniejszą niż panele drewniane, które mają bodaj min. 8mm.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2011-05-16 16:14:33
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 16 Maj, 09:00, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > No i myślę, że 2mm nie powinno stanowić bariery dla ciepła a już na pewno
    > mniejszą niż panele drewniane, które mają bodaj min. 8mm.

    Wypoleruj posadzke betonowa i nic na nia nie kladz.
    Bedziesz mial czysto, nowoczesnie i oszczednie.

    http://www.renobet.pl/beton.html

  • 34. Data: 2011-05-16 16:19:14
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > No i myślę, że 2mm nie powinno stanowić bariery dla ciepła a już na pewno
    > mniejszą niż panele drewniane, które mają bodaj min. 8mm.

    Linoleum przewodzi cieplo podobnie, jak PCV.

    Niektorzy producenci chwala sie, ze produkuja to na bazie kilku
    surowcow naturalnych, ale, zeby dalo sie utrzymac czystosc, trzeba i
    tak ciagle smarowac jakimis plynami, na bazie polimerow !!!
    Poza tym stale utrzymuje sie zapach oleju lnianego, ktory nie dla
    wszystkich jest przyjemny.

  • 35. Data: 2011-05-16 19:12:18
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > Wypoleruj posadzke betonowa i nic na nia nie kladz.
    > Bedziesz mial czysto, nowoczesnie i oszczednie.

    Zimno w stopy poza okresem grzewczym.

    Pozdr.

  • 36. Data: 2011-05-16 20:06:27
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wypoleruj posadzke betonowa i nic na nia nie kladz.
    > Bedziesz mial czysto, nowoczesnie i oszczednie.

    Ale cement jest szkodliwy, bo produkowany z rakotwórczych popiołów.

  • 37. Data: 2011-05-16 20:16:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-16 18:19, Marek wrote:
    > Poza tym stale utrzymuje sie zapach oleju lnianego.

    A skąd to wiesz?

    Pozdr.

  • 38. Data: 2011-05-16 21:02:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 19:20:23 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Otóż to!
    > Rozumiem, że a widowni nie było tzw. "zielonych"? ;-))
    pewnie nie :)
    Podobał mi sie końcowy wniosek, po co ziemi są potrzebni ludzie?
    żeby wynaleść plastik :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2011-05-16 21:56:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale cement jest szkodliwy, bo produkowany z rakotwórczych popiołów.

    To trzeba kupic bezpopiolowy.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2011-05-17 19:44:31
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > To trzeba kupic bezpopiolowy.

    No to musiał byś się cofnąć ze 100 lat wstecz, bo obecnie takiego nie
    znajdziesz :)