  • 21. Data: 2014-06-10 03:16:46
    Temat: Re: Grzeje basen :)
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 20:23:08 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

> [...]
    >
    > więcej nie czuję dlaczego.
    >
    > Rozumiem dlaczego przykładowo elektrownie wiatrowe mają tak wąskie i
    >
    > tylko 3 śmigła (przepływ), ale w przypadku energii słonecznej - wydaje
    >
    > mi się to tylko stratą efektywności.
    >
    > Jeżeli rury są o średnicy fi i rozmieszczone w odległościach równych tej
    >
    > średnicy, to teoretycznie nie zbieramy przecież 50% energii jaka pada na
    >
    > zużytą powierzchnię.
    >
    > O co tu chodzi?
    >

    > Miłego.
    >
    > Irek.N.
    >
    > ps. w Twoim przypadku mogę jeszcze podejrzewać, że chcesz odzyskać

    Prościej dać trzy warstwową płytę poliwęglanową kanałową. Jedyny problem to
    uszczelnienie drugiej i trzeciej powierzchni żeby wodę doprowadzić i odprowadzić.
    Pierwsza warstwa robi za szybę i nie pozwala na ucieczkę ciepła. Płytę przymocować do
    styropianu. Do cieczy dołożyć czarnego pigmentu. Wypróbowałem kiedyś węgiel aktywny w
    postaci pyłu. Oczywiście taki solar musi pracować z wymiennikiem ciepła. Myk z pylem
    węglowym polega na tym że jak jest wyłączona pompa bo się już ugrzało to pył
    stosunkowo szybko opada i kolektor przestaje grzać. Kolektor został sprawdzony w
    skali mikro i działał.

  • 22. Data: 2014-06-10 08:20:29
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-09 23:32, Budyń pisze:
    > Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > folią bąbelkową - nic nie trzeba kombinować :).
    >
    > Ale weżcie pod uwage - ciepły basen zarasta glonami błyskawicznie.
    > Próbowałem zwiekszac dawke chemii ale słabe efekty były.
    > I wychodzi na to ze sąsiad ma basen niegrzany, chemia typowa i woda
    > czysta (i zimna) przez cały sezon, a u mnie wymiana wody co jakis tydzien.
    > Jak ktos nie ma studni to uważac z tym grzaniem :)

    nie wiem czy słowem klucz nie jest 'studnia'
    Ja leję wodę z wodociągów (bo nie mam studni), sąsiad ma ze studni i
    różnicę w wyglądzie wody mamy ogromną (choć na początku wygląda
    podobnie). Rzekłbym, że woda z wodociągów ma wystarczającą ilość chemii
    ;) - jak nie miałem czasu zwinąć basenu i stał przez miesiąc bez
    dosypywania chemii i włączania pompy, to woda nadal wyglądała dobrze...

    Łukasz

  • 23. Data: 2014-06-10 08:55:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Jun 2014 08:20:29 +0200, dddddddd

    > że woda z wodociągów ma wystarczającą ilość chemii

    Jest zwyczajnie uzdatniona, ma wybite bakterie, glony itp. Ta ze studni
    jest bogata chemicznie :) i biologicznie. Woda wodociągowa jest bardziej
    czysta niż ta ze studni, gdzie wcale nie tak rzadko trafia się nawet
    E.Coli. Co by niektórzy twierdzili, ta z wodociągu jest czystsza i
    bezpieczniejsza dla zdrowia niż własna studnia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2014-06-10 08:55:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości
    > nie wiem czy słowem klucz nie jest 'studnia'

    to nie to

    > Ja leję wodę z wodociągów (bo nie mam studni), sąsiad ma ze studni i
    > różnicę w wyglądzie wody mamy ogromną (choć na początku wygląda podobnie).
    > Rzekłbym, że woda z wodociągów ma wystarczającą ilość chemii ;)

    u nas wodociagowa jest super, prosto z kranu do picia, chemii nie czuc.
    Studzienna ma wiecej zelaza, taka różnica.

    - jak nie miałem czasu zwinąć basenu i stał przez miesiąc bez
    > dosypywania chemii i włączania pompy, to woda nadal wyglądała dobrze...

    bo była zimna, ciepła to rozumiem powyzej 27-30stopni

    b.

  • 25. Data: 2014-06-10 09:05:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >bo się już ugrzało to pył stosunkowo szybko opada i kolektor przestaje
    >grzać. Kolektor został sprawdzony w skali mikro i działał.

    taniej to nie jest na pewno - a twierdzisz ze prosciej? Skomplikowane
    łączenie, wymiennik, extra pompa, węgiel w wodzie? Mamy inne spojrzenie na
    prostote.

    Gdybym chciał skorzystac z płyt poliweglanowych to najpierw bym zabarwił na
    czarno jedną komore np przepuszczając przez nią farbe olejną. Jesli to sie
    uda - odpada ten węgiel, wymiennik i pompa.

    b.

  • 26. Data: 2014-06-10 15:40:31
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2014-06-10 03:16, k...@g...com pisze:

    > Prościej dać trzy warstwową płytę poliwęglanową kanałową. Jedyny problem to
    uszczelnienie

    Ciekawe. Czym bys zbieral wode z kanalików i czym uszczelnial?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 27. Data: 2014-06-10 16:42:15
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 15:40:31 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:

    Jedyny problem to uszczelnienie

    > Ciekawe. Czym bys zbieral wode z kanalik�w i czym uszczelnial?
    >

    > pozdr serd
    >
    > --
    >
    > A S

    W malej skali na krótko opanowałem ten problem. Czyli że się da. jak nie masz
    wyobraźni to twój problem.

  • 28. Data: 2014-06-10 18:20:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-10 16:42, k...@g...com pisze:

    Jedyny problem to uszczelnienie

    > W malej skali na krótko opanowałem ten problem. Czyli że się da. jak nie masz
    wyobraźni to twój problem.

    opanowałeś ale nie da się tego opisać, czy może opanowałeś teoretycznie
    ale praktycznie ktoś wytknie ci problemy więc o tym nie napiszesz?

    Łukasz

  • 29. Data: 2014-06-10 18:40:51
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-10 18:20, dddddddd pisze:

    > opanowałeś ale nie da się tego opisać, czy może opanowałeś teoretycznie
    > ale praktycznie ktoś wytknie ci problemy więc o tym nie napiszesz?

    dobra, zrozumiałem, nie musisz odpowiadać. Opanowałeś na krótko czyli
    np. zalepiłeś plasteliną dziurki i parę sekund wytrzymało.

    Łukasz

  • 30. Data: 2014-06-10 19:01:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Jun 2014 08:55:55 +0200, Budyń

    > to nie to

    Właśnie to. Najwyraźniej jest zbyt bogata biochemicznie.

    > u nas wodociagowa jest super, prosto z kranu do picia,
    > chemii nie czuc.

    Jak każda wodociągowa. Jeśli jakaś wodociągowa źle smakuje, to jest to wina
    starego wodociągu.

    > Studzienna ma wiecej zelaza, taka różnica.

    Zapewniam, że różnic jest dużo więcej. :P

    > bo była zimna, ciepła to rozumiem powyzej 27-30stopni

    W Egipcie czy Turcji woda w basenach ma czasem ponad 35 stopni i nie
    glonuje. To dlatego, że przepuszczają wodę przy filtracji, a poza
    standardową chemią, także przez filtr UV. Do kupienia także w PL. :P

    --
    Pozdor Myjk