  • 1. Data: 2009-12-28 08:56:53
    Temat: Ile może kosztować JEDEN m2 tynku gipsowego?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W obecnym mieszkaniu właśnie mi sufit w łazience grozi spadnięciem na
    głowę (odparzył się tynk i obecnie wisi jedynie na taśmie klejącej).
    Zrobić sobie to zrobię sam, ale potrzebna mi jest jakaś orientacyjna
    wycena, żeby wiedzieć, czy mnie ubezpieczyciel w balona nie robi. Tak
    więc miałbym prośbę do osób zorientowanych, zwłaszcza obecnych na
    grupie remontowców/wykończeniowców o oszacowanie wartości n/w robót
    wraz z materiałem:

    - zabezpieczenie reszty łazienki folią/tekturą na czas prac
    - skucie do końca i oczyszczenie obecnego sufitu na obszarze
    odparzenia i być może dalej.
    - usunięcie gruzu
    - zagruntowanie sufitu bądź zadbanie w inny sposób o poprawną
    przyczepność nowego tynku (stary odpadł ponieważ developer budujący
    osiedle zastosował nowatorską technikę smarowania płyt szalunkowych
    olejem celem usprawnienia ich zdejmowania. Metoda sprawdziła się
    zapewne rewelacyjnie, niestety tynk na tłustym żelbecie trzyma się
    słabo)
    - powtórne otynkowanie tynkiem gipsowym ubytku (załóżmy, że chodzi o
    1m2)
    - zagruntowanie i pomalowanie sufitu

    Dla jasności: nie chodzi mi o szczegółową wycenę prac, raczej o
    zgrubne oszacowanie, czy to będzie "szefie, dwie stówki na materiał,
    na flaszkie jeszcze szef dołoży i zrobimy" czy raczej "uuuu, panie, tu
    z tysiąc złotych jest potrzebne a może i więcy, jak co wyskoczy".
    Stawki za tynkowanie znam, ale one dotyczą większych areałów, nikt mi
    przecież nie przyjedzie do tego metra kwadratowego za 25zł.

    J.

  • 2. Data: 2009-12-28 09:58:27
    Temat: Re: Ile może kosztować JEDEN m2 tynku gipsowego?
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Jarek P. pisze:
> [...]
    > Zrobić sobie to zrobię sam, ale potrzebna mi jest jakaś orientacyjna
    > wycena, żeby wiedzieć, czy mnie ubezpieczyciel w balona nie robi.[...]

    Wyslij takie zapytanie do jakiejs lokalnej firmy remontujacej (takiej co
    bedzie mogla na to wystawic fakture VAT) i bedziesz mial od razu
    podkladke dla ubezpieczalni.

  • 3. Data: 2009-12-28 10:02:28
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 28 Gru, 09:56, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > Stawki za tynkowanie znam, ale one dotyczą większych areałów, nikt mi
    > przecież nie przyjedzie do tego metra kwadratowego za 25zł.

    Skoro dostaniesz zwrot z ubezpieczalni, to zleć to firmie, niech
    wystawi fakturę na ubezpieczalnie i po sprawie ;)

    Chyba, że chcesz na tym zarobić...

  • 4. Data: 2009-12-28 10:35:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Gru, 11:02, wolim <w...@i...pl> wrote:

    > Skoro dostaniesz zwrot z ubezpieczalni, to zleć to firmie, niech
    > wystawi fakturę na ubezpieczalnie i po sprawie ;)
    >
    > Chyba, że chcesz na tym zarobić...

    Pisałem w tekście, że zrobię to sobie sam. I oczywiście, mógłbym
    ubezpieczycielowi dać faktury za sam zużyty materiał, tego jednak
    będzie tutaj może na jakieś 50zł (worek gotowego tynku gipsowego, małe
    opakowanie farby, grunt), za robociznę sam sobie przecież faktury nie
    wystawię. Tak więc odpowiadając na pytanie: - tak, "chcę na tym
    zarobić". Mój czas też ma dla mnie wymierną wartość, a skoro jakaś
    robota spada mi na głowę nadplanowo, a jestem od takiego wypadku
    ubezpieczony - dlaczego mam nie "zarobić"?

    J.

  • 5. Data: 2009-12-28 10:49:56
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 28 Gru, 11:35, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > robota spada mi na głowę nadplanowo, a jestem od takiego wypadku
    > ubezpieczony - dlaczego mam nie "zarobić"?

    Ależ to nie był zarzut. Ja tylko podpowiedziałem jak można to
    zrobić ;)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 6. Data: 2009-12-28 11:28:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 28 Gru, 11:49, wolim <w...@i...pl> wrote:

    > Ależ to nie był zarzut. Ja tylko podpowiedziałem jak można to
    > zrobić ;)

    OK, ten wielokropek był tak wymowny, że w pierwszej chwili się aż
    winny poczułem :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-12-29 19:14:34
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    takie pracy rozlicza się na godziny lub dniówki,
    dla mnie na oko to dwa dni z przerwa tygodniową:

    pierwszego dnia oczyszczasz sufit i naciągasz tynk (goldband)
    po około tygodniu jesli równo położyłes,docierasz na sucho papierem ściernym
    (aby delikatnie) i malujesz,jesli nie to cekol i czekasz dzien dłużej ;-)
    jako że to dziadostwo ok. 500 zł trzebaby dać
    pzdr

  • 8. Data: 2009-12-29 21:00:06
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Dec 28, 9:56 am, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > Stawki za tynkowanie znam, ale one dotyczą większych areałów, nikt mi
    > przecież nie przyjedzie do tego metra kwadratowego za 25zł.

    jaja sobie robisz.
    Cena jest zalezna od metrazu. Na 1m2 to nawet nikt cie nie przyjedzie.
    Pozatym poco demolowac. Robisz tak jak masz problem z przyczepnoscia
    do stropu.
    - kupujesz plyte/y g-k zielone
    - przykrecasz je na kolki do sufitu + klej jak chcesz dla pewnosci /i
    tak nie bedzie trzymac do oleju od szalunkow/
    - szpachlujesz
    - gruntujesz
    - malujesz

    plyta 2,5m2 jakies 15 zl + kolki +robota
    w 50 zl sie zmiescisz z materialem dla 5 m2 lazienki

    Wazne dla lazienek - WENTYLACA - w blokach jest fatalna. Warto
    zainwestowac w wentylator z czujnikiem wilgotnosci.

  • 9. Data: 2010-01-08 23:23:44
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > jaja sobie robisz.
    > Cena jest zalezna od metrazu. Na 1m2 to nawet nikt cie nie
    > przyjedzie.
    > Pozatym poco demolowac. Robisz tak

    Przeczytaj proszę mój post jeszcze raz. Uważniej.

    J.