  • 21. Data: 2019-09-20 20:35:29
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 20:22:00 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    > Tak, powinno być C-24, pomyliłem się z tym C-22.
    > Tu przykład producenta, który ma magazyn w mojej okolicy:
    >
    > http://www.carlssondrewno.pl/index.php?id=drewno-kon
    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    > Twoja oferta - to typowo polskie przekroje dla "polskiej więźby
    > dachowej" - grube kloce.

    drewno na szkieletory (nie licząc więźby chociaz zwykle również) zawsze jest suszone,
    czterostronnie strugane, klasy cos tam c24.
    Natomiast więźbę robi sie z suszonej lub mokrej. Taniej jest tradycyjnie zrobić z
    mokrej, niezależenie od istniejących przepisow. Od zawsze tak robiono i nie widze
    powodu by uwazać że to zła droga. Byleby dac jej wyschnąć po zamontowaniu, tylko tu
    moze być problem jesli budowa ma być skończona szybko.

    b.

  • 22. Data: 2019-09-20 20:42:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    > Mam projekt wiaty, w nim jest wykaz przekrojów. Ten tartak przysłał mi
    > ofertę na drewno z projektu, czterostronnie strugane, klasy c-24.
    > Napisałem tego posta - bo gdzieś wyżej twierdziłeś, że w Polsce nie ma
    > drewna konstrukcyjnego.
    > Mam trzy różne oferty na drewno C-24 z promienia 20-30km od mojej wioski.

    Teoria mówi, że drewno konstrukcyjne wymaga, żeby rosnąć tam, gdzie są
    mroźne zimy - wtedy przyrosty roczne są mniejsze a drewno jest
    wytrzymalsze. Polskie zimy uznawane są za zbyt łagodne, dlatego dobre
    drewno pochodzi ze Skandynawii i północy Rosji.

    Być może tartaki tatrzańskie dają radę. Nie mnie to oceniać.

    --
    MN

  • 23. Data: 2019-09-20 20:45:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 20:35, Budyń pisze:

> [...]
    powodu by uwazać że to zła droga. Byleby dac jej wyschnąć po zamontowaniu, tylko tu
    moze być problem jesli budowa ma być skończona szybko.

    To typowo polskie drewno to ledwo przetarte, włochate kloce wysmarowane
    dla niepoznaki zieloną farbką. Oczywiście - w Polsce jest tradycja z
    tego budować i jakoś to działa. Jedyna zaleta tego rozwiązania - to
    cena. W moim przypadku gdybym użył takiego drewna - zaoszczędziłbym
    jakieś 3-4 tys zł.

    Pomijając walory jakościowe - te bele mają też dodatkową wadę, to mokre,
    grube drewno jest strasznie ciężkie. Da się w ogóle to układać bez dźwigu?

    --
    MN

  • 24. Data: 2019-09-20 21:03:26
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 13:42:25 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > drewno pochodzi ze Skandynawii i północy Rosji.
    >
    > Być może tartaki tatrzańskie dają radę. Nie mnie to oceniać.

    I dziewice strugaja, i tylko na wschod, minimum 5 dni po ostatniej miesiaczce.

    BPMSPANC

  • 25. Data: 2019-09-20 21:06:52
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 11:49:45 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > W lipcu był człowieki z czujnikiem by mi sparwdzil wilgotność
    > posadzki po jej wygrzaniu i wyszło mu OK (nie pamiętam wartości ale
    > można kłaść podłogę), poprosiłem wtedy żeby sprawdził te plamy na
    > suficie i faktycznie wtedy wyszło na plamie coś koło 70% czyli wtedy
    > była wilgoć. Ale minęło 2mies ostrego wietrzenia i ciągle plamy są.
    > Nie mam teraz dostępu do czujnika ale może faktycznie sprawdzę
    > megaomomierzem jak Budyń radzi czy to wpda czy tylko wybarwienia. Bo
    > na ścianach są też takie podobne wybarwienia mimo, że są już suche

    Seka, seka.

    Plamy sa i nie znikna. Woda przeniosla do tej gladzi/tynku jakies smieci. Czy to rdza
    czy jakies wapienie ale przyniosla, tam z stropu.

    I to nie zniknie.
    Ale tez nie zaszkodzi jak nie bedziesz mial dodatkowej wody.

    Albo zasmaruj cienko nowym gipsem albo zamaluj i sie nie przejmuj.

    To jest miedzy innymi powod dla ktorych nie lubie tynkow gipsowych i nie rozumiem
    czemu ludzie je stosuja.

    Ale co tam kto lubi. Ja zrobilem cementowe i poza paru pajaczkami com je po 3-4
    latach zamalowal jest spoko.

  • 26. Data: 2019-09-20 22:34:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 20:45:44 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > To typowo polskie drewno to ledwo przetarte, włochate kloce wysmarowane
    > dla niepoznaki zieloną farbką. Oczywiście - w Polsce jest tradycja z

    otóż to jest właściwe pytanie - działa czy nie działa? Jesli działa to po co
    przepłacać.

> [...]
    > grube drewno jest strasznie ciężkie. Da się w ogóle to układać bez dźwigu?

    pewnie ze sie da, to sie przeważnie wciąga i układa ręcznie.

    b.

  • 27. Data: 2019-09-20 22:54:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-20 o 19:51, Marcin N pisze:

    > Piszecie serio? Wiecie, co to jest drewno konstrukcyjne? Praktycznie
    > żaden polski tartak nie jest w stanie takiego wyprodukować, bo polskie
    > sosny się do tego nie nadają.

    To, że najlepsze są drzewa z terenów podbiegunowych, to ja doskonale
    wiem. Tylko kogo na to u nas stać? Drewno konstrukcyjne w Polsce
    pochodzi w większości z Lasów Państwowych.

    > Każda deska ma pieczątkę z certyfikatem potwierdzającym wytrzymałość i
    > wilgotność. KAŻDA DESKA.

    I na prawdę myślisz, że w kraju, w którym ścieki mogą płynąć pod górę,
    można kilkukrotnie przepłacić za niedziałającą oczyszczalnię, wybudować
    zamek w centrum puszczy, itp., itd., jest jakiś problem z wyrobieniem
    pieczątki z jakimś magicznym certyfikatem?

  • 28. Data: 2019-09-20 23:04:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 22:54, nadir pisze:
> [...]
    > zamek w centrum puszczy, itp., itd., jest jakiś problem z wyrobieniem
    > pieczątki z jakimś magicznym certyfikatem?

    Jak widzisz - jest to problem. Siedziałem trochę w pobliżu tej branży.
    Nie słyszałem o przypadkach fałszowania certyfikatów.

    Dobre drewno konstrukcyjne nie kosztuje fortuny. Hurtowa cena 3 lata
    temu to jakieś 1200-1400 zł za m3.

    --
    MN

  • 29. Data: 2019-09-20 23:49:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Sep 2019 12:06:52 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Ale co tam kto lubi. Ja zrobilem cementowe i poza paru pajaczkami
    > com je po
    > 3-4 latach zamalowal jest spoko.

    W łazience miałem cementowo-wapienne i pojawiły się kropki pleśni :)

    --
    Marek

  • 30. Data: 2019-09-21 09:50:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.09.2019 21:06, s...@g...com wrote:
    > To jest miedzy innymi powod dla ktorych nie lubie tynkow gipsowych i nie rozumiem
    czemu ludzie je stosuja.

    Nie rozumiesz, bo sam położyłeś cementowe. Bardziej chwalisz swoje niż
    obiektywnie się wypowiadasz. Ja gdy mieszkałem u teścia, to kładliśmy
    cementowe. U siebie położyłem gipsowe i jestem bardzo zadowolony. Taniej
    (nie trzeba robić gładzi), szybciej i przyjemniej się z tym pracuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz