  • 11. Data: 2019-09-20 18:08:32
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 17:37:10 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jak widzisz - nie wszyscy sobie poradzili. A problem miał każdy.

    Ja nie miałem
    Tynki cementowo wapienne do tego wylewka z miksokreta
    Robione w lutym, do tego strop betonowy(15m3 betonu) lany w dwa miesiące wcześniej(w
    grudniu)
    W lipcu się wprowadziłem i żadnej wilgoci do dzisiaj

  • 12. Data: 2019-09-20 18:50:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Sep 2019 09:06:29 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Jakby ci przyszlo do glowy klasc jakies parkiety albo schody to
    > dbaj o to a
    > by stolarz/parkieciarz sprawdzil wilgotnosc posadzek przed praca. I
    > nie joj
    > cz jak ci powie ze za mokro.

    W lipcu był człowieki z czujnikiem by mi sparwdzil wilgotność
    posadzki po jej wygrzaniu i wyszło mu OK (nie pamiętam wartości ale
    można kłaść podłogę), poprosiłem wtedy żeby sprawdził te plamy na
    suficie i faktycznie wtedy wyszło na plamie coś koło 70% czyli wtedy
    była wilgoć. Ale minęło 2mies ostrego wietrzenia i ciągle plamy są.
    Nie mam teraz dostępu do czujnika ale może faktycznie sprawdzę
    megaomomierzem jak Budyń radzi czy to wpda czy tylko wybarwienia. Bo
    na ścianach są też takie podobne wybarwienia mimo, że są już suche

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-09-20 19:17:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-20 o 17:38, Marcin N pisze:

    > Nieprawda. Drewno konstrukcyjne jest suche. Bardzo suche i bardzo
    > lekkie. I bardzo wytrzymałe.

    Może 100 lat temu tak było, dziś na pierwszym lepszym składzie mają
    drewno konstrukcyjne, które jeszcze miesiąc wcześniej było drzewem.
    Na podłogi czy boazerie, to może i ono jest sezonowane, ale to niby
    konstrukcyjne, to już tak nie bardzo.

  • 14. Data: 2019-09-20 19:22:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 19:17:08 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Może 100 lat temu tak było, dziś na pierwszym lepszym składzie mają
    > drewno konstrukcyjne, które jeszcze miesiąc wcześniej było drzewem.Ot to
    Dwa lokalne tartaki ktore znam przerabiaja drewno świezo przywiezione z wysyłki w
    lesie
    A impregnacja polega na tym że na zewnątrz mają takie duże koryto wypełnione woda
    zabarwioną bejcą zapewne i pracownicy gotowe elementy moczą na chwilę w tym korycie i
    i na składowisko.
    Za sezonowane i impregnowane ludziska płacą;)

  • 15. Data: 2019-09-20 19:51:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 19:22, Kris pisze:

> [...]
    i na składowisko.
    > Za sezonowane i impregnowane ludziska płacą;)

    Piszecie serio? Wiecie, co to jest drewno konstrukcyjne? Praktycznie
    żaden polski tartak nie jest w stanie takiego wyprodukować, bo polskie
    sosny się do tego nie nadają.

    Każda deska ma pieczątkę z certyfikatem potwierdzającym wytrzymałość i
    wilgotność. KAŻDA DESKA.

    --
    MN

  • 16. Data: 2019-09-20 20:02:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 19:51 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > sosny się do tego nie nadają.
    >
    > Każda deska ma pieczątkę z certyfikatem potwierdzającym wytrzymałość i

    https://www.olx.pl/oferta/wiezba-dachowa-drewno-kons
    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    Pierwszy lepszy z mojej okolicy - oszukuje?

    TG

  • 17. Data: 2019-09-20 20:16:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > https://www.olx.pl/oferta/wiezba-dachowa-drewno-kons
    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    > Pierwszy lepszy z mojej okolicy - oszukuje?

    Zauważ, że w ogłoszeniu nie podają klasy wytrzymałości. Typowo jest to
    C-22. Nie piszą też, że jest to drewno certyfikowane. Tak - wygląda na
    polską podróbkę.

    --
    MN

  • 18. Data: 2019-09-20 20:18:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 20:16 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    > Zauważ, że w ogłoszeniu nie podają klasy wytrzymałości. Typowo jest to
    > C-22. Nie piszą też, że jest to drewno certyfikowane. Tak - wygląda na
    > polską podróbkę.

    W pisemnej ofercie drewna na wiatę mam klasę c-24.

    TG

  • 19. Data: 2019-09-20 20:21:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    trukcyjne-producent-CID628-IDA39Vb.html

    > W pisemnej ofercie drewna na wiatę mam klasę c-24.

    Tak, powinno być C-24, pomyliłem się z tym C-22.
    Tu przykład producenta, który ma magazyn w mojej okolicy:

    http://www.carlssondrewno.pl/index.php?id=drewno-kon
    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    Twoja oferta - to typowo polskie przekroje dla "polskiej więźby
    dachowej" - grube kloce.

    --
    MN

  • 20. Data: 2019-09-20 20:27:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 20:21 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    strukcyjne-czterostronnie-strugane

    > Twoja oferta - to typowo polskie przekroje dla "polskiej więźby

    Mam projekt wiaty, w nim jest wykaz przekrojów. Ten tartak przysłał mi
    ofertę na drewno z projektu, czterostronnie strugane, klasy c-24.
    Napisałem tego posta - bo gdzieś wyżej twierdziłeś, że w Polsce nie ma
    drewna konstrukcyjnego.
    Mam trzy różne oferty na drewno C-24 z promienia 20-30km od mojej wioski.

    TG