  • 1. Data: 2019-09-17 15:14:06
    Temat: Polewanie jako klima?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak się zastanawiam, czy polewanie wystawionego na operację słońca tarasu lub
    stropodachu powyżej pomieszczenia mieszkalnego
    pozwoliłoby obniżyć temperaturę tego nagrzewanego w słoneczne dni od góry
    pomieszczenia, i ile wody by na to poszło?
    Jak policzyć, ile H2O potrzeba na mgłę wodną do pokrycia powiedzmy 35 m2?

  • 2. Data: 2019-09-17 16:12:47
    Temat: Re: Polewanie jako klima?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 września 2019 15:14:07 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    pomieszczenia, i ile wody by na to poszło?
    > Jak policzyć, ile H2O potrzeba na mgłę wodną do pokrycia powiedzmy 35 m2?

    Nie lepiej zaizolować od dołu?
    Woda to tylko kłopoty :]
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2019-09-17 16:47:04
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 15:14, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > pomieszczenia, i ile wody by na to poszło?
    > Jak policzyć, ile H2O potrzeba na mgłę wodną do pokrycia powiedzmy 35 m2?
    jak to mądrze zrobisz, to tyle ile odparuje. jeśli użyjesz do tego wody
    z deszczu i będziesz miał bufor... strzelam 200litrów, to to co
    zagrzejesz w dzień i parę, paręnaście stopni, to schłodzisz tą samą
    metodą nocą. ile odparuje - pytaj wróżki, bo na to wpływa wiatr, słońce,
    struktura dachu itp.

    możesz też chłodzić wodą dość skutecznie:

    https://www.youtube.com/watch?v=R_g4nT4a28U

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-09-17 17:04:10
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 08:14:07 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    pomieszczenia, i ile wody by na to poszło?
    > Jak policzyć, ile H2O potrzeba na mgłę wodną do pokrycia powiedzmy 35 m2?

    Mozesz polewac. Nieduzo, tyle aby beton byl wilgotny.
    Mozesz pomalowac na bialo (cynkowa biel OIDP, bo tytanowa dziala odwrotnie).
    Mozesz wylozyc folia alu albo ta metalizowana. Ja bym chyba wolal te folie. Z
    powycinanymi klapkami coby wiater nie szarpal.

  • 5. Data: 2019-09-17 19:19:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 17 września 2019 15:14:07 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jak policzyć, ile H2O potrzeba na mgłę wodną do pokrycia powiedzmy 35 m2?

    Są takie systemy używane w knajpach na tarasach, rurka z jakimiś
    mikrodziurkami albo dyszami, może iść tym tropem.

    A lepiej założyć foto na tym dachu, osłoni od słońca i prundu napędzi ;P

    L.

  • 6. Data: 2019-09-17 19:33:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Taras zaizolowany cieplnie od góry.
    Strop żelbetowy, ok. 14 cm styro (ze spadkiem), wylewka, gres.
    Nie pamiętam, w którym miejscu izolacja przeciwwodna (zapewne na spadku styro lub na
    spadku wylewki).

    -----

  • 7. Data: 2019-09-17 20:27:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.09.2019 o 17:04, s...@g...com pisze:
    > Mozesz pomalowac na bialo (cynkowa biel OIDP, bo tytanowa dziala odwrotnie).OIDP,
    to biel cynkowa jest tańsza, a tytanowa droższa. Majstry od
    marketingu wykorzystują to, jak im pasuje. Co ciekawe: wszystkie farby,
    ktore mają atest na odbijanie minimum ileś tam procent promieniowania są
    pigmentowane bielą tytanową.
    Przykład: malowanie zbiornika gazu pod ciśnieniem. Nie może być czarny,
    to wiadomo, bo sie nagrzeje.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-09-18 04:18:59
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 13:27:08 UTC-5 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > pigmentowane bielą tytanową.
    > Przykład: malowanie zbiornika gazu pod ciśnieniem. Nie może być czarny,

    O ile czarny/bialy pod tym wzgledem dzialaja dosyc intuicyjnie o tyle biel cynkowa i
    tytanowa mimo ze dla nagiego oka wygladaja podobnie o tyle pod wzgledem selektywnosci
    optycznej jednak sie znaczaco roznia.

    Jedna ma duzo wiekszy wspolczynnik odbicia bo obie pochlaniaja podobnie.
    Kiedys bylo latwo znalezc tabelke z selektywnoscia, ostatnio google mnie zawodzi...

  • 9. Data: 2019-10-02 18:56:58
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 19:19, Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.

    znam przypadek gdzie na dachu hali produkcyjnej zamontowano takie
    zraszanie, i nic ono nie dało. Nawet nie wiem czy nie jest gorzej bo
    woda paruje na dachu i wydaje się że podnosi wilgotność powietrza
    zasysanego przez wentylację. Nie robiłem jakichś super badań ale wg
    mnie jeżeli to pomieszczenie ma jakieś zyski ciepła od ludzi, sprzętu,
    wentylacji to to co zyskasz zupełnie zginie w ogólnym bilansie.
    K.S.