  • 1. Data: 2019-09-13 19:31:27
    Temat: Postęp technologiczny na podstawie korka od umywalki
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Moja mama ma umywalkę z takim gumowym korkiem.
    Działa odkąd pamietam a już mam swoje dzieci.

    10 lat tamu wykańczałem mieszkanie i potrzebowałem zamontować
    odpływ w umywalce.
    Kupiłem taki że prętem można było kontrolować korek.
    Efekt po dziesięciu latach rdza go zeżarła i korek przestał działać.

    Dzisiaj poszedłem do Casto w celu nabycia pręta kontrolującego korek.
    Okazało się że musiałem nabyć za 56 zł korek automatyczny.
    ROzwiązania z przed 10 lat już w Casto jest nie dostępne,

    Jestem bardzo ciekaw czy pożyje chociaż te 10 lat.

  • 2. Data: 2019-09-13 19:43:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.09.2019 o 19:31, Bolko pisze:
    > Okazało się że musiałem nabyć za 56 zł korek automatyczny.
    > ROzwiązania z przed 10 lat już w Casto jest nie dostępne,
    Czy to jest korek typu naciśnij raz - otwarte, naciśnij jeszcze raz -
    zamknięte?
    Jeżeli tak, to będzie działał pod warunkiem częstego używania. Jak
    zostawisz na tydzień bez ruszania, to się potem nie będzie chciał
    otworzyć. U mnie skończyło się to wywierceniem otworu w korku,
    nagwintowaniem i wkręceniem "uszka". Trzymaj więc paragon i nie wyrzucaj.
    Już Kopernik zauważył, że pieniądz gorszy wypiera pieniądz lepszy.
    Teraz kiedy mamy pieniądz fiducjarny, to nawet korki do umywalki bedą
    coraz gorsze.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-09-13 19:48:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-13 o 19:31, Bolko pisze:
> [...]
    > Okazało się że musiałem nabyć za 56 zł korek automatyczny.
    > ROzwiązania z przed 10 lat już w Casto jest nie dostępne,

    Bo do Casto się nie chodzi, tylko zamawia online.

    https://www.castorama.pl/syfon-umywalkowy-z-wyjsciem
    -na-pralke-id-17947.html

  • 4. Data: 2019-09-13 19:51:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 19:43, Jacek wrote:
    > zostawisz na tydzień bez ruszania, to się potem nie będzie chciał
    > otworzyć. U mnie skończyło się to wywierceniem otworu w korku,
    > nagwintowaniem i wkręceniem "uszka".

    U mnie bez problemu udało się to kilka razy nasmarować i działało
    relatywnie długo na jednym smarowaniu (miesiące). Byle czym co miałem
    pod ręką, wliczając to smalec jak nic nie miałem pod ręką.

  • 5. Data: 2019-09-13 20:25:53
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 września 2019 12:31:29 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > ROzwiązania z przed 10 lat już w Casto jest nie dostępne,
    >
    > Jestem bardzo ciekaw czy pożyje chociaż te 10 lat.

    Oj nie zaczynaj nawet.

    Dalem sie kiedys wrobic w ten na pret. Podzialal troche i przestal byc szczelny,
    Potem zaczelo spod niego cieknac (miejsce z kulka).

    Kiedys do kuchni kupilem taki korek dlugopisowy. Klik, puszcza, klik, nie puszcza. Po
    chyba dwu tygodniach zona stwierdzila ze jak by nie klikala to puszcza.

    Teraz jade na zwyklych gumowych i nikt nie narzeka.

    Niedawno jednak wymienilem ugnity automat dlugopisowy w cudzej wannie. No dzialal
    pewnie lata. Ale wsadzilem tam gumowy korek.

    Chyba dziadzieje bo sie na gadzety nie rzucam juz :)

    Ale mam inny kul story.

    W hameryce odkrylem "flapper-y" czyli zawor w zbiorniku na kiblu. Taka zwykla gumka z
    dwoma uszkami. Dziala zajebiscie, jak cieknie to za 15pln sie kupuje nowa i zaklada w
    2 minuty.

    To calkiem inne rozwiazanie niz nasze automaty do splukiwania...

  • 6. Data: 2019-09-13 20:52:44
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > nowa i zaklada w 2 minuty.
    >
    > To calkiem inne rozwiazanie niz nasze automaty do splukiwania...

    Można u nas kupić?
    Wojtek

  • 7. Data: 2019-09-16 16:44:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 września 2019 13:52:44 UTC-5 użytkownik wowa napisał:

    > Można u nas kupić?

    Moze mozna.
    Szukaj czegos takiego:
    https://www.homedepot.ca/en/home/search.html?q=flapp
    er#!q=flapper

    w casto czy amazonie moze jest.

  • 8. Data: 2019-09-16 19:24:39
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Moze mozna.
    > Szukaj czegos takiego:
    > https://www.homedepot.ca/en/home/search.html?q=flapp
    er#!q=flapper

    > w casto czy amazonie moze jest.

    Access Denied
    Znalazłem jak to wygląda i myślałem że dostępne w Polsce. A kolega mi
    tu z Kanadą wyjeżdża :) To chyba cały zbiornik trza wymienić albo
    kompletny zawór spustowy. Tylko pewnie inne średnice i będzie rzeźba.
    Wojtek

  • 9. Data: 2019-09-16 23:15:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-16 o 19:24, wowa pisze:

> [...]
    > z Kanadą wyjeżdża :) To chyba cały zbiornik trza wymienić albo kompletny
    > zawór spustowy. Tylko pewnie inne średnice i będzie rzeźba.

    Rzuć działającym linkiem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-09-16 23:27:45
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 12:24:43 UTC-5 użytkownik wowa napisał:

    > Access Denied

    https://www.homedepot.com/s/flapper?NCNI-5
    A to pokraki. Powyzej jest hamerykanski. Moze lepszy...

    > Znalazłem jak to wygląda i myślałem że dostępne w Polsce. A kolega mi
    > tu z Kanadą wyjeżdża :) To chyba cały zbiornik trza wymienić albo
    > kompletny zawór spustowy. Tylko pewnie inne średnice i będzie rzeźba.

    Tak caly zawor trzeba inny. Bo rozwiazanie jest inne.
    Ale jego prostota mi sie bardzo podoba.