  • 51. Data: 2019-09-23 16:18:59
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 września 2019 04:31:26 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Gipsowy łatwiej naprawić, bo tynku wap.-cem. praktycznie nie naprawisz (nie
    zatrzesz) bez śladu.

    Oczywiscie ze zatrzesz. Tylko trza umic. Ale po co? Jak sie nie obija tak czesto?

  • 52. Data: 2019-09-23 16:54:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Sep 2019 07:17:37 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Bo roznice widac na scianach. Gipsowe beda obite na powierzchni a
    > cementowe
    > tylko obtarte z farby.

    Ale ktoś robi jeszcze zwykle gipsowe? Wszędzie gdzie słyszę robią
    diamant utwardzane, młotkiem trzeba się nastarać by taki uszkodzić.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2019-09-23 17:24:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 Sep 2019 10:49:46 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Ty zgeneralizowałeś że się nie da. Ja podałem swój przykład, że
    > jest
    > zupełnie odwrotnie. A jakimś szczególnym szczęściarzem nie jestem.

    Zgubiłem się, co się nie da? Zrobić gładko tynki gipsowe tak pod
    malowanie?
    Znam tylko 2 grupy przypadków: gdzie nie wszędzie wyszło gładko
    albo, że inwestor się zachwyca gładkością i równością ale tylko do
    momentu aż powiesi i zaświeci kinkiety. Jeśli Twój przypadek nie
    podpada pod owe dwa to gratuluję szczęścia wyboru ekipy :)

    --
    Marek

  • 54. Data: 2019-09-23 19:10:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.09.2019 16:18, s...@g...com wrote:
    > Oczywiscie ze zatrzesz. Tylko trza umic. Ale po co? Jak sie nie obija tak czesto?

    Na razie to Tobie tynki gipsowe obijają się częściej niż tym co je mają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2019-09-23 19:32:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.09.2019 16:17, s...@g...com wrote:
    > Bo naroza to sie profilem metalowym wykancza. No niby mozna sama zaprawa ale wtedy
    zaciaga sie caly naroznik betonem a nie tynkiem.

    Przecież napisałem że profil metalowy widać w miejscach obitych.

    > Bo roznice widac na scianach. Gipsowe beda obite na powierzchni a cementowe tylko
    obtarte z farby.

    > Z tynkiem podobnie. Rozrobic zaprawe i zatrzec to jest ten sam czas. Ale szansa na
    uszkodzenie nizsza.

    > Mam wrazenie ze probujesz udowodnic ze tynk cw jest tak samo nieodporny na
    uszkodzenia jak gipsowy. Jesli tak to sory, ja wysiadam bo to po prostu nieprawda.

    Z własnej obserwacji widzę, że "bunkry" budują osoby które nie potrafią
    zrobić wkoło domu nic samemu - bo się boją każdej rysy jak ognia. Ci co
    potrafią wybierają materiały tańsze, łatwiejsze w obróbce, mniej
    brudzące, a zazwyczaj na rysy w ogóle nie zwracają uwagi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2019-09-23 21:42:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.09.2019 17:24, Marek wrote:
    > inwestor się zachwyca gładkością i równością ale tylko do momentu  aż
    > powiesi i zaświeci kinkiety

    Jak chcesz pod linijkę, to robi się GK. Nadal taniej niż tynki cementowe
    z gładziami. A w obróbce GK...łatwiej i szybciej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2019-09-24 08:57:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie nie masz szansy dobrania takiego samego piasku.

    -----

  • 58. Data: 2019-09-24 09:49:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 19:51:12 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Piszecie serio? Wiecie, co to jest drewno konstrukcyjne? Praktycznie
    > żaden polski tartak nie jest w stanie takiego wyprodukować, bo polskie
    > sosny się do tego nie nadają.
    >
    > Każda deska ma pieczątkę z certyfikatem potwierdzającym wytrzymałość i
    > wilgotność. KAŻDA DESKA.

    Drewno o którym piszesz ma konkretną nazwę :) To jest w zależności od
    sposobu wykonania albo drewno KVH (selekcjonowane, suszone, łączone po
    długości do belek max długich na 13m) - klasa C24 lub drewno BSH czyli
    drewno klejone - klasa GL24c, również mega wytrzymałe. Do kupienia w
    większości *solidnych* tartaków ale żaden z nich tego drewna w PL chyba
    nie produkuje - wszystko to import.

    Mam kilka elementów z obu rodzajów drewna bo "mój" tartak ma jedno i drugie
    - polecam, te belki są idealnie równe, nigdy nie poskręcane i piekielnie
    wytrzymałe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2019-09-24 23:36:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-24 o 09:49, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > - polecam, te belki są idealnie równe, nigdy nie poskręcane i piekielnie

    To, o czym piszesz - to klejonka. Tak, to jest świetne drewno
    konstrukcyjne, bo faktycznie bardzo równe i nie skręca się.

    To, o którym ja piszę - to drewno lite. Tańsze, nie tak równe, może
    czasem być lekko skręcone, ale i tak jest niesamowicie fajne i aż oczy
    się śmieją, gdy ma się z niego coś zbudować.

    To, z którego w Polsce buduje się dachy - wygląda przy powyższych jak
    jakieś odpady.

    --
    MN