  • 41. Data: 2019-09-22 08:30:51
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Sep 2019 22:27:33 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > I myslisz ze na gipsie bys jej nie mial? ZTCP jest dokladnie
    > odwrotnie.

    Tak jak pisałem, pojawiło się to tylko w jednym pomieszczeniu gdzie
    był tynk cw, a wilgoć była zajebista wszędzie.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2019-09-22 08:31:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Sep 2019 07:36:44 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Na tynku, czy na na farbie/gruncie?

    Na tynku

    --
    Marek

  • 43. Data: 2019-09-22 08:32:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Sep 2019 07:57:10 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Jakbyś napisał "u mnie nie wyszło" to bym nie odpisywał. Na swoim
    > przykładzie napiszę, że morka która wyszła po malowaniu wałkiem ze
    > średnim włosem, jest bardziej chropowata niż ściany i sufit po
    > zatarciu
    > gipsu miałem.

    Podkręć jasność wypowiedzi.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2019-09-23 05:40:41
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 22 września 2019 01:30:02 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > Tak jak pisałem, pojawiło się to tylko w jednym pomieszczeniu gdzie
    > był tynk cw, a wilgoć była zajebista wszędzie.

    Co nie znaczy ze akurat tam nie bylo specjalnie bardziej wilgotno.
    Tak czy siak. Dobrze ze w jednym miejscu.
    A jak wyschnie to zamalujesz i bedzie ok.

  • 45. Data: 2019-09-23 05:46:07
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 22 września 2019 01:22:24 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    sie nie do konca ogarnie przygotowanie powierzchni.

    > To zdanie z jakiegoś formularza?
    >
    > "Są problemy ... z produktem ... jak sie nie do konca ogarnie
    > przygotowanie powierzchni."
    >
    > Bo pasuje generycznie do wszystkiego więc milcząco pominę.

    Odpylenie, zagruntowanie, dobor odpowiedniej farby. Lepij?

    nie patrzy na czas jaki trzeba poswiecic jak sie on uszkodzi to moze i szybciej.

    > Bez obrazy, ale jak porównujesz prace z gipsem i z cementem, to nie
    > wiesz co piszesz.

    Nom, nie znam sie. Robilem w tym i tym, widzialem jak fachowce robia i zdanie mam.

    > A zdajesz sobie sprawę z czego są gdzie kładzione najczęściej? :-)

    Zdaje sobei sprawe ze ludzie klada je wszedzie gdzie sie da bo po co robic raz tak a
    raz tak. I wiem ze tam gdzie nie ma szansy na uszkodzenia to gips jest ok.

    Ale widze ze dyskusja idzie w argumentacje ad personam (nie znasz sie) zamiast w
    meritum to pozwole sobie zaprzestac bo nie sprzedaje ani jednego ani drugiego i w
    sumie mnie obojetne jak sobie kto robi.

    Choc po cichu mialem nadzieje ze wymienisz jakies zalety tynku gipsowego ktorych nie
    znam...

  • 46. Data: 2019-09-23 08:33:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2019 20:31:41 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > wyglądają tak sufity:
    >
    > http://83.220.108.211/bins/tynk1.jpg
    > http://83.220.108.211/bins/tynk2.jpg
    >
    > Ciągle tylko na sufitach w miejscach gdzie są belki w stropie i w
    > rogach są takie przebarwienia wyglądające jak plamy wilgoci. Czy to
    > tylko trwałe przebarwienia czy jednak plama z wilgoci?
    > Do maja włącznie chodziła 24h wentylacja (każde pomieszczenie ma
    > wyciąg wentylatorowy). W maju były robione posadzki więc ponowne
    > uderzenie wilgoci, krople na suficie, woda spływająca po ścianach.
    > Co z tym zrobić? Okna cały rok uchylone.

    to nie wilgoć, tynk masz na pewno suchy. To są plamy gdzie wyschło szybciej, gdzie
    wolnie. W między czasie się przybrudziło itp. Mam takie plamy od 2 lat...one nie
    zniknął :-)

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2019-09-23 10:47:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.09.2019 05:46, s...@g...com wrote:
    > Zdaje sobei sprawe ze ludzie klada je wszedzie gdzie sie da bo po co robic raz tak
    a raz tak. I wiem ze tam gdzie nie ma szansy na uszkodzenia to gips jest ok.

    Jeden ze znajomych położył tynki cementowe, całość zaciągnęli mu gładzią
    gipsową. W wykuszu ma ustawiony stół i krzesła. Wszystkie naroża wykuszu
    są poobijane od oparć krzeseł tak że widać gołe naroża. Z gipsowym było
    by nie lepiej. Ale skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? Ja
    takie drobiazgi zaciągnę finishem z 1kg wiaderka i za 2h przeszlifuje
    kostką (ściany mam białe) - łącznie 5 min roboty.

    > Choc po cichu mialem nadzieje ze wymienisz jakies zalety tynku gipsowego ktorych
    nie znam...

    Wymienione już zalety dla jednych, dla innych jak widać nimi nie są.
    Także nic na siłę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2019-09-23 10:49:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.09.2019 08:32, Marek wrote:
    > Podkręć jasność wypowiedzi.

    Ty zgeneralizowałeś że się nie da. Ja podałem swój przykład, że jest
    zupełnie odwrotnie. A jakimś szczególnym szczęściarzem nie jestem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2019-09-23 11:31:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gipsowy łatwiej naprawić, bo tynku wap.-cem. praktycznie nie naprawisz (nie zatrzesz)
    bez śladu.

    -----

  • 50. Data: 2019-09-23 16:17:37
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 września 2019 03:47:45 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
> [...]
    > gipsową. W wykuszu ma ustawiony stół i krzesła. Wszystkie naroża wykuszu
    > są poobijane od oparć krzeseł tak że widać gołe naroża. Z gipsowym było

    Bo naroza to sie profilem metalowym wykancza. No niby mozna sama zaprawa ale wtedy
    zaciaga sie caly naroznik betonem a nie tynkiem.

    > by nie lepiej. Ale skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać? Ja

    Bo roznice widac na scianach. Gipsowe beda obite na powierzchni a cementowe tylko
    obtarte z farby.

    > takie drobiazgi zaciągnę finishem z 1kg wiaderka i za 2h przeszlifuje
    > kostką (ściany mam białe) - łącznie 5 min roboty.

    Z tynkiem podobnie. Rozrobic zaprawe i zatrzec to jest ten sam czas. Ale szansa na
    uszkodzenie nizsza.

    Mam wrazenie ze probujesz udowodnic ze tynk cw jest tak samo nieodporny na
    uszkodzenia jak gipsowy. Jesli tak to sory, ja wysiadam bo to po prostu nieprawda.

    Z tym sie zgodze, nic na sile.