  • 1. Data: 2013-04-03 21:36:06
    Temat: Ile styropianu ?
    Od: "k.marciniak" <a...@m...gd.pl>

    Hej,

    Mam pytanie :) Ściana z pustaka Termalica (600) 24 cm gruba. Jaka
    grubośc styropianu ? 10 czy 15 cm ? Bo słyszałem, że wystarczy 10 cm, bo
    przy tym pustaku i tak nie ma znaczenia.

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2013-04-03 21:58:39
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 21:36:06 UTC+2 użytkownik k.marciniak napisał:
    > Mam pytanie :) Ściana z pustaka Termalica (600) 24 cm gruba. Jaka
    > grubośc styropianu ? 10 czy 15 cm ? Bo słyszałem, że wystarczy 10 cm, bo
    > przy tym pustaku i tak nie ma znaczenia.

    troche mało danych - ale tak z grubsza - jesli budujesz tak jak to sie w polsce
    buduje, z niewielką dbałoscią o strone energetyczną, z balkonami itp to 10cm
    wystarczy. Bo ciepło bedzie ci uciekało wszedzie wiec zabezpieczenie jedynie scian
    mija sie z celem. Dasz tanie żródło ciepła , jakis ekogroszek i będzie standartowo.
    Natomiast jesli budynek ma być energooszczedny to 15, albo nawet 20cm. Ale tu trzeba
    zadbac o pozostałe drogi ucieczki ciepła - w dół przez podłogi, dach, okna i
    wentylacja. Zadbałeś? :-)

    b.

  • 3. Data: 2013-04-03 23:14:19
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > wiec zabezpieczenie jedynie scian mija sie z celem. Dasz tanie żródło
    > ciepła , jakis ekogroszek i będzie standartowo.

    O właśnie :-)

    Niech kolega da foty z budowy to zanim ociepli może jeszcze coś uratujemy
    :-)

  • 4. Data: 2013-04-04 09:58:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > standartowo.
    > Natomiast jesli budynek ma być energooszczedny to 15, albo nawet 20cm.

    Metr! Minimum metr styropianu!

    Ech, dawniej to się liczyło, a od kilku lat wszyscy jak cielęta 15, 20, 25 a
    oszczędności ani widu ani słychu. Najwyraźniej mało kto już pamięta że
    najbardziej poprawia parametry ściany pierwszy centymetr ocieplenia. Każdy
    kolejny poprawia je mniej a kosztuje tyle samo... To naprawdę nie jest
    wyższa matematyka bo siąść i to policzyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-04-04 13:25:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > kolejny poprawia je mniej a kosztuje tyle samo... To naprawdę nie jest
    > wyższa matematyka bo siąść i to policzyć.

    Nie kosztuje tyle samo. Weź pod uwagę koszty stałe czyli siatka, klej,
    robocizna. Ocieplenie o grubości 1cm kosztuje wielokrotnie więcej niż 15cm w
    przeliczeniu na grubość izolacji.

  • 6. Data: 2013-04-04 13:38:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Nie kosztuje tyle samo. Weź pod uwagę koszty stałe czyli siatka, klej,
    > robocizna. Ocieplenie o grubości 1cm kosztuje wielokrotnie więcej niż 15cm
    > w przeliczeniu na grubość izolacji.

    No ale jakiś tynk tak czy inaczej trzeba zrobić i kosztuje tyle samo czy na
    1cm czy na 20cm. Zmian z 1cm na 2cm różni się tylko kosztem styropianu. Tak
    samo jak zmiana z 2cm na 3cm itd. Pomijam cenę kołków i listew startowych
    które przy odpowiedniej grubości trzeba zmienić na dłuższe/szersze.

    Można sobie zrobić łany wykres w Excelu gdzie będzie wzrost kosztów
    ocieplenia i spadek kosztów ogrzewania. Wzrost kosztów ocieplenia od 0 do
    1cm jest duży (bo tak jak piszesz sitka klej itd), ale później jest już
    prawie liniowy. (prawie, bo ceny spadają wraz ze wzrostem zamawianej ilości
    styropianu), natomiast spadek kosztów ogrzewania jest wykładniczo malejący.
    W zależności od tego jaki przyjmiemy okres zwrotu inwestycji 8, 10 czy 15
    lat zawsze dostaniemy tylko _jeden_ optymalny wynik.

    Ps. Jak zwykle przypominam o uwzględnieniu zmienności pieniądza w czasie
    czyli:
    - wzrost średniej pensji jest większy od wzrostu cen energii przez większość
    życia
    - przy budowie na kredyt każda złotówka wydana dziś to dwie złotówki do
    oddania w przyszłości

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-04-04 14:09:37
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 13:38:24 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    >
    > czyli:
    >
    > - wzrost średniej pensji jest większy od wzrostu cen energii przez większość

    Skąd taki wniosek? Ostatnio ktoś podawał tabelkę, z której wynikało, że w 1989 r.
    było można kupić 20x więcej gazu niż teraz za średnią pensję.

    Mam 20cm styropianu. Przez ostatnie 12 miesięcy poszło mi niecałe 1100 m3 gazu, więc
    powinienem wskoczyć do taryfy gazowej o niższym abonamencie (W2 zamiast W3). Już
    tylko z tego większa grubość styropianu powinna się zwrócić po kilku latach.

  • 8. Data: 2013-04-04 15:11:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Skąd taki wniosek?

    To nie wniosek to fakt. Było już wielokrotnie. Poszukaj sobie w archiwum,
    albo w rocznikach statystycznych.

    > Ostatnio ktoś podawał tabelkę, z której wynikało, że w 1989 r. było można
    > kupić 20x więcej gazu niż teraz za średnią pensję.

    ROTFL

> [...]
    > zamiast W3).
    > Już tylko z tego większa grubość styropianu powinna się zwrócić po kilku

    _Może_ _tobie_ grubsza wartość się zwróci. ale różni ludzie mają domy o
    różnych kształtach, o różnych powierzchniach ścian zewnętrznych i ogrzewają
    je różnymi paliwami, więc _każdy_ powinien sam to sobie policzyć dla
    _swojego_ domu i swoich warunków klimatycznych i wybranego źródła
    ogrzewania. Widziałem obliczenia dla dziesiątek projektów domów o różnych
    bryłach. Sam liczyłem dla kilkunastu lub kilkudziesięciu i bardzo często
    okazuje się że optimum to zaledwie 8-10cm. Ja nie radze nikomu daj 10 albo
    daj 20 tylko po raz kolejny powtarzam aby to _liczyć_ a nie słuchać rad
    sprzedawców ani wykonawców którzy po prostu chcą zarobić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-04-04 15:38:48
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 15:11:34 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > ROTFL

    Jak znajdę, to pokażę.

  • 10. Data: 2013-04-04 15:39:54
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 15:38:48 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > Jak znajdę, to pokażę.

    http://i.imgur.com/olRze.jpg

    http://www.wykop.pl/link/1173541/co-mozna-bylo-kupic
    -za-srednia-pensje-w-1989-a-co-mozna-dzis/

    Niestety nie mam pojęcia na ile to wiarygodne.