  • 1. Data: 2013-04-02 23:26:45
    Temat: Wielka prośba o opinię, tworzywo kontra mosiądz.
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam instalację wodną w systemie firmy KAN-Therm w systemie
    PE-Xc/Al/PE-HD, złączki wciskane w rozkalibrowaną rurę, na to naciskana
    obejma mocująca.
    Wszystko cacy, ale pojawił się jeden problem. Z powodu pomyłki (nie
    wnikajmy jakiej) złączki (wszystkie) zostały dostarczone tworzywowe
    (materiałem jest PPSU), a nie jak było wcześniej mówione - metalowe,
    mosiężne.
    Dodatkowy kłopot w tym, że wykonawca nie brał udziału w ustaleniach i o
    tym nie wiedział, więc zanim się zorientowałem mam już część złączek
    zarobionych.
    Pytanie, czy ma ktoś jakąś opinię o złączkach tworzywowych do tego
    systemu? Sprzedawca od początku namawiał na tworzywowe, ja odrzucałem z
    jednego powodu - trwałość (boję się pęknięć).
    Od strony gwarancyjnej jest dokładnie to samo, 10 lat, więc tą drogą nie
    dowiem się jak duży błąd nastąpił. Jutro przyjeżdża przedstawiciel, ale
    dopiero późno popołudniu, więc do tego momentu nic się nie dowiem.

    Potrzebuję informacji na już praktycznie, inaczej hydraulika blokuję, a
    złączki... kurde, sam nie wiem... wymieniać?

    Irek.N.
    ps. coś mam wrażenie, że na każdym kroku lipa jest, sorki wszystkim, ale
    wygląda na to, że będę dużo pytał.