  • 1. Data: 2013-04-03 15:25:10
    Temat: charakterystyka energ. do PNB ?
    Od: szary <n...@x...pl>

    Co to jest i ile kosztuje?
    "
    1. ...
    2.
    Projekt budowlany budynku opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
    Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 27 kwietnia 2012 r. w
    sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r.
    poz. 462) tj:
    * opracować charakterystykę energetyczną budynku mieszkalnego - zgodnie z
    $11 ust.2 pkt 10 w/w rozporządzenia;
    *
    *
    6. Brak informacji BIOZ
    7. ...

    Bo kurwa buduję ten dom już od wiosny 2010r. i ciągle biegam z papierkami.
    Projekt kupiłem standardowy z Archetonu (chyba w 2010r), miał jakąś tam
    charakterystykę energ. , co prawda arch. zaprojektował mi przybudówkę (za
    mała kotłownia na p.stałe była) i podniosłem o belita kolankową, obciąłem
    balkony, i wykusze.

    Jak przeczytałem pisemko ze starostwa (lublin) gdzie wymienili 7 punktów
    chuj wie czego to się chce od razu spakować walizki, normalnie ręce opadają,
    mam termin dwa tygodnie, ale widzę że nie dam rady (bez extra kilku tysiaków
    od zaraz). Powinieme stad spierdalać po odczekaniu jedynych 6 miesięcy na
    WZ. debil.

  • 2. Data: 2013-04-03 15:39:01
    Temat: Re: charakterystyka energ. do PNB ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 15:25:10 UTC+2 użytkownik szary napisał:
    > Co to jest i ile kosztuje?
    Jeśli chodzi Tobie o świadectwo energetyczne potrzebne do odbioru to kosztuje ok 40zł

  • 3. Data: 2013-04-03 15:42:09
    Od: szary <n...@x...pl>

    Kris wrote:

    > Jeśli chodzi Tobie o świadectwo energetyczne potrzebne do odbioru to
    > kosztuje ok 40zł

    Do PNB (Pozwolenie Na Budowę). Tam ciągle rosną pokrzywy.

  • 4. Data: 2013-04-03 15:49:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > chuj wie czego to się chce od razu spakować walizki, normalnie ręce opadają,

    nie ty masz sie znac a architekt który ci projekt adaptował. Zanies mu to pismo i
    zażądaj uzupełnienia dokumentacji, oczywiscie w cenie na którą sie umówiles za
    adaptacje.
    Do urzędu mozesz napisac podanie o wstrzymanie rozpatrywania sprawy, żeby im ustawowy
    temin nie biegł.

    b.

  • 5. Data: 2013-04-03 15:59:49
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > umówiles za adaptacje. Do urzędu mozesz napisac podanie o wstrzymanie
    > rozpatrywania sprawy, żeby im ustawowy temin nie biegł.

    Chciałem wiedzieć ile może krzyknąć. Bo mam b. tanio (taka troche
    znajomość), ale jak widać słabo na tym wyjdę bo chyba nawet zapomniał
    wykreślić okno na schodach i odległośc od granicy (3m) im nie pasuje -
    skutkiem mam wypisane 10 "problemów", w tym takie pierdoły jak brak
    zaznaczenia (na proj.zagospodarowania) elementów wystających poza obrys
    budynku. Czy ja buduję elektrownię atomową?

  • 6. Data: 2013-04-03 18:02:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2013 15:59:49 UTC+2 użytkownik szary napisał:
    > budynku. Czy ja buduję elektrownię atomową?

    Nie, tylko masz nedznego architekta, czasem sie uda tanio, a czsem nie :-)
    Zmien go, zapłać normalna stawke za adaptacje i bedzie dobrze.

    b.

  • 7. Data: 2013-04-03 19:59:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szary wrote:
> [...]
    > zaznaczenia (na proj.zagospodarowania) elementów wystających poza
    > obrys budynku. Czy ja buduję elektrownię atomową?

    nie, budujesz dom jednorodzinny w pojebane polsce...

    i trafiłeś na urzędników skrupulatów.

  • 8. Data: 2013-04-03 21:31:34
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > szary wrote:

    > i trafiłeś na urzędników skrupulatów.
    Z tymi urzędnikami to mozliwe choć znajomy architekt dostał ostatnio dla
    niezłej willi (coś 500-600m2 z basenem w środku) jak dobrze pamiętam 50-60
    (łącznie dla wszystkich branż architekt,konstruktor,elektryk wentylacja
    wod-kan i CO i może jeszcze jakiś )uwag z urzędu w Wadowicach ( 4 kartki A4)
    w tym pamiętam że odnośnie konstrukcji był punkt " że należy im uzasadnić iż
    spełniono warunki ochrony konstrukcji przed wodą gruntową " :)

  • 9. Data: 2013-04-04 06:56:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > odnośnie konstrukcji był punkt " że należy im uzasadnić iż spełniono
    > warunki ochrony konstrukcji przed wodą gruntową " :)

    być może zbyt dokładny projekt dostarczył :)

    Duzi zaś do pozwolenia przedstawiają jakieś szczątki projektu wg których
    nawet sie żadnej wyceny nie da zrobić :)

  • 10. Data: 2013-04-04 17:51:50
    Od: hk <h...@g...com>

> [...]
    >
    > zaznaczenia (na proj.zagospodarowania) elementów wystających poza obrys
    >
    > budynku. Czy ja buduję elektrownię atomową?
    Inwestor powinien znać prawo.
    PINB nakłada "przysługujace" kary na inwestora. Jeśli Inwestor ucieknie do buszu to
    szukają wtedy Właściciela.A jak Właściciel ucieknie ? Nie wiem, chyba terminy miną i
    bedzie wyburzenie. Ale kto zapłaci ? Takie hihy