  • 31. Data: 2013-04-16 16:01:18
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Twoim zdaniem co lepiej wybrać (założenie prosta bryła, bez balknonów itp)
    > z dachem dwuspadowym
    > 1. beton komórkowy + styro
    > 2. 1W beton komórkowy
    > 3. silikaty + styro
    > ?

    Moim zdaniem _policzyć_ i _rozważyć_ wszelkie za i przeciw nie tylko te
    finansowe. Na takie pytanie nikt myślący nie odpowie bez poznania szczegółów
    i oczekiwań. Uczciwie zrobiona ocena projektu pod kątem opłacalności różnych
    rozwiązań i spełniania oczekiwań inwestora to zadanie wymagające rozmowy
    audytora z inwestorem aby poznać jego oczekiwania oraz kilku godzin
    liczenia.

    Po kolei i w wielkim skrócie różnice użytkowe:

    Rozwiązanie 1 kontra 3 czyli z czego zrobić warstwę nośną w ścianie 2w:
    - silikaty dadzą w efekcie cichszą ścianę (lepiej tłumiącą odgłosy z
    zewnątrz) ściana z silikatów prawdopodobnie będzie mogła być cieńsza ze
    względu na większą nośność.
    - beton komórkowy da niższą bezwładność cieplną, łatwiejszy montaż
    czegokolwiek i łatwiejsze robienie bruzd na CO albo elektrykę. Ściana z BK
    jest przyjemniejsza w dotyku (nie wydaje się tak zimna)
    Ściana 1w kontra 2w:
    - Ściana 1w jest znacznie wytrzymalsza na dzieci (kopanie piłki rzucanie
    patykami/kamieniami) brutalne oparcie czyli rzucenie rowerem o ścianę.

    Różnice finansowe (bez podania kwot bo te zależą od lokalnych cen materiałów
    i robocizny):

    - Koszt materiałów
    - Koszt robocizny
    - Koszt utrzymania (malowanie/mycie)
    - Koszt przyszłego ogrzewania
    - Uwzględnienie w kosztach ogrzewania mostków cieplnych, (np mostek w
    pierwszej warstwie większy przy silikatach niż przy BK)
    - Koszt tynkowania wewnątrz kontra koszt gładzi

    W pewnych sytuacjach do tego dochodzą takie niuanse jak czas budowy,
    możliwość budowy etapami, czy możliwość budowy w zimie.

    No i na koniec choć powinno być na początku podstawowa kwestia chcesz
    budować samemu, wynajmiesz firmę do całości czy może różnych wykonawców dla
    różnych etapów?

    Dla przykładu różnice przy samodzielnej budowie:

    Murowałem samemu ściany 1w z BK i 2w z silikatów. Bloczek z BK ma 60cm x
    40cm i waży ok. 20kg (jeśli dobrze pamiętam). Bloczek z silikatów ma 33cm
    długości i waży kilkanaście kilo. Przy murowaniu na cienką spoinę (czyli
    tzw. klej) bloczek z BK ułożony jeden na drugim zawsze leży płasko bloczek z
    silikatów ma niewiele mniejszy ciężar przy wielokrotnie mniejsze powierzchni
    i łatwiej go przechylić - trzeba częściej kontrolować pion i równość ścian.
    Przycinanie bloczków z BK robi się zwykła piłą z widiowymi zębami, natomiast
    do silikatów trzeba kątówki z diamentową tarczą i okularów ochronnych. Jak
    bloczek BK przytniesz kilka mm za długi to go w kilkanaście sekund
    zeszlifujesz ręcznym strugiem przy silikatach trzeba ponownie odpalać
    szlifierkę (i zakładać okulary ochronne itd).

    Tyle na etapie ścian, teraz instalacje. W BK bruzdy pod elektrykę robisz
    specjalnym rylcem za kilkadziesiąt zł, a dziury pod puszki choćby wkrętarką.
    W silikatach trzeba bruzdownicę, a w rogach gdzie tarcza nie dojdzie i tak
    trzeba podkuwać. W niektórych bloczkach silikatowych są gotowe pionowe
    kanały na kable. W praktyce często nie do użycia. Bo jak chcesz meić
    włącznik światłą przy drzwiach to się okazuje że kanał dochodzi do nadproża
    i koniec :-)

    Przy instalacji wodnej lub CO gdzie rura w otulinie ma ok. 3,5 cm sprawa
    ewentualnych bruzd nabiera jeszcze większego znaczenia.

    Ps. Przy uwzględnianiu różnic w kosztach kontra przyszłe oszczędności na
    ogrzewaniu należy uwzględnić posiadanie bądź nie kredytu. Dla przykładu jak
    ktoś ma kredyt na 20 lat to za każde 1 tys pożyczone będzie musiał oddać
    około 2 tys. Czyli jeśli ten tysiąc inwestycji ma przynieść 100zł rocznych
    oszczędności to w zależności od posiadania bądź nie kredytu inwestycja
    zwróci się po 10 lub 20 latach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2013-04-16 16:19:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ja bym wybrał najcieńszy możliwy silikat(pewnie 18cm spokojnie starczy) +
    > styro

    A ja nie :-)

    Silka + styro kontra BK + styro to lepsza ochrona przed hałasem z zewnątrz
    oraz kilka cm cieńsze ściany kontra mniejszy mostek cieplny na pierwszej
    warstwie i mniejsza bezwładność cieplna budynku.

    Do tego przy silikatach mamy ściany wytrzymalsze na mechaniczne uderzenia
    (np. meblami) za to przy BK ściany wydają się cieplejsze w dotyku.

    Która właściwość silikatów przemawia za tym, że tak wybrałeś?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-04-16 16:41:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 16:19:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > A ja nie :-)

    ja też nie -dorzuciłbym ze silka ma wieksze straty ciepła w dół.

    Ale miedzy silka+styro a BK+styro różnice użytkowe są minimalne i własciwie mozna
    wybrać którąkolwiek a bedzie dobrze.

    b.

  • 34. Data: 2013-04-16 16:53:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 16:19:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Która właściwość silikatów przemawia za tym, że tak wybrałeś?
    Akumulacja, dzwiekochronność

  • 35. Data: 2013-04-16 16:55:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 16:41:09 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ja też nie -dorzuciłbym ze silka ma wieksze straty ciepła w dół.
    O ile większe?
    Pewnie niepoliczalne nawet;)

  • 36. Data: 2013-04-16 17:27:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 16:55:04 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > O ile większe?
    >
    > Pewnie niepoliczalne nawet;)

    Ściany na parterze stoją na zimnym gruncie, a posiadają temperaturę wewnętrzną
    budynku - jest ich kilkadziesiąt m2. Wolę ciepłe niz zimne :-)

    Uproszczone liczenie daje wyniki dla silki tragiczne - a metod nie uproszczonych nie
    znam :-)

    b.

  • 37. Data: 2013-04-16 19:20:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 17:27:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Ściany na parterze stoją na zimnym gruncie, a posiadają temperaturę wewnętrzną
    budynku - jest ich kilkadziesiąt m2. Wolę ciepłe niz zimne :-)

    Dlatego TYLKO PLYTA izolowana od dolu :) I dopiero na to silikaty! Wtedy jest
    ciepelko :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2013-04-16 19:49:20
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.04.2013 19:20, Adam pisze:

    budynku - jest ich kilkadziesiąt m2. Wolę ciepłe niz zimne :-)

    > Dlatego TYLKO PLYTA izolowana od dolu :) I dopiero na to silikaty! Wtedy jest
    ciepelko :-)
    > pozdr.

    Ja wybieram, i to już raczej postanowione że tak będę stawiał: BK +
    styro na izolowanej płycie z zatopioną podłogówką w dolnej warstwie płyty.
    BK dla tego że buduje sam, lżejszy materiał większe bloczki, łatwiejszy
    przy docinkach i bruzdowaniu.
    Akumulacje zrobi mi płyta, gdzie to podłogówka będzie w jej dolnej
    warstwie, na dolnym zbrojeniu.
    Dodatkowo BK + styro razem wzięte będą mi minimalizowały ewentualne
    niedoskonałości w moim wykonaniu, wszelakie ewentualne mostki będą mniej
    dokuczliwe.

  • 39. Data: 2013-04-16 22:13:55
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote in message

    > Twoim zdaniem co lepiej wybrać (założenie prosta bryła, bez balknonów itp)
    > z dachem dwuspadowym
    > 1. beton komórkowy + styro
    > 2. 1W beton komórkowy
    > 3. silikaty + styro

    Moim zdaniem BK + 15cm styro

  • 40. Data: 2013-04-16 22:31:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 17:27:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Ściany na parterze stoją na zimnym gruncie, a posiadają temperaturę wewnętrzną
    budynku - jest ich kilkadziesiąt m2. Wolę ciepłe niz zimne :-)
    Może i masz racje ale Twoje zdanie mało wiarygodne.
    Ty marketoidom uległeś;)
    Budujesz kanadyjczyka w Polsce.;) Ale szał;))
    Nieżle Ciebie omotali.;)