  • 21. Data: 2013-04-07 11:57:15
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Metr! Minimum metr styropianu!
    >
    > Ech, dawniej to się liczyło, a od kilku lat wszyscy jak cielęta 15, 20,
    > 25 a oszczędności ani widu ani słychu. Najwyraźniej mało kto już pamięta
    > że najbardziej poprawia parametry ściany pierwszy centymetr ocieplenia.
    > Każdy kolejny poprawia je mniej a kosztuje tyle samo... To naprawdę nie
    > jest wyższa matematyka bo siąść i to policzyć.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    uuuu odważny jesteś. zaraz Cię zlinczują.
    Kiedyś na politechnice robili badania, i wysło im że 6cm to jest maks
    opłacalności. ale przy okazji zrobili inne badanie. zwykłym fachowcom
    dali stryropian 2cm ale najpierw kazali ocieplić całą badaną scianę
    "dwójką" a dopiero potem drugą "dwójką" ale tak aby krawędzie pierwszej
    zakryć. wiecie co wyszło? Ze korzystniej jest dać 2+2 niż 6.....

    ToMasz

  • 22. Data: 2013-04-07 11:58:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 07 Apr 2013 11:57:15 +0200 osobnik zwany ToMasz
    napisał:

    > uuuu odważny jesteś. zaraz Cię zlinczują. Kiedyś na politechnice robili
    > badania, i wysło im że 6cm to jest maks opłacalności.

    a kiedy? bo ceny się zmieniają więc warto to przeliczyć

> [...]
    > kazali ocieplić całą badaną scianę "dwójką" a dopiero potem drugą
    > "dwójką" ale tak aby krawędzie pierwszej zakryć. wiecie co wyszło? Ze

    wydawało mi się, że to oczywiste, że robi się albo dwie warstwy na
    zakładkę albo płyty z zakładką? Okładanie gładkimi to przecież stworzenie
    kratkownego mostka cieplnego.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-04-07 14:47:32
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-07 11:34, Kris pisze:

    > Coś na poparcie tej tezy?

    Wychodzi wtedy ok. 0,3W/m^2 K.

    > W sumie sa na grupie osoby co maja swoje chaty w OZC wprowadzone. Może zechcą
    zasymulować ile oszczędności przynosi zwiekszenie grubości styro z 10 do 15cm oraz z
    15 do 20cm.

    Można liczyć. Jednak ceny energii są tak nieprzewidywalne, że lepiej
    założyć, że będą rosły.

    Poza czystą oszczędnością związaną z ogrzewaniem jest jeszcze
    niezależność energetyczna, którą trudno wycenić. Jak ci odetną prąd a
    kominek masz z płaszczem wodnym to niestety nie uda ci się zagrzać. Przy
    mniej energochłonnym domu jesteś w stanie dłużej wytrzymać przy
    przerwach w ogrzewaniu. Na ile to wycenisz?

    M.

  • 24. Data: 2013-04-07 15:01:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 kwietnia 2013 14:47:32 UTC+2 użytkownik M. napisał:

    > Wychodzi wtedy ok. 0,3W/m^2 K.

    Dom to nie tylko ściany. Kojarzę że ktoś kiedyś liczył i zwiększenie grubości styro z
    10 do 15cm dawało oszczędności roczne równowartości ceny przyzwoitej flaszki wódki

    > Można liczyć. Jednak ceny energii są tak nieprzewidywalne, że lepiej
    >
    > założyć, że będą rosły.

    Zarobki również rosną.
    Zreszta piszesz że ocieplenie klimatu idzie więc inwestycje w styro w związku z tym
    nie bardzo przyszłościowe.

    > Poza czystą oszczędnością związaną z ogrzewaniem jest jeszcze
    >
    > niezależność energetyczna, którą trudno wycenić. Jak ci odetną prąd a
    >
    > kominek masz z płaszczem wodnym to niestety nie uda ci się zagrzać.

    A pompki itp to dynamem będziesz napędzał;)

    > mniej energochłonnym domu jesteś w stanie dłużej wytrzymać przy
    >
    > przerwach w ogrzewaniu. Na ile to wycenisz?

    Mniej więcej na tyle co budowa schronu atomowego przy domu
    Któraś tam Korea atomem straszy.

  • 25. Data: 2013-04-07 15:29:06
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-04-07 15:01, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Zarobki również rosną.
    > Zreszta piszesz że ocieplenie klimatu idzie więc inwestycje w styro w związku z tym

    Ocieplenie jest globalne a lokalne skutki mogą być różne (co widać np.
    teraz). Tracenie lodu przez Arktykę powoduje odchylenie prądu
    strumieniowego na południe. Jak to się stanie w styczniu/lutym to mamy u
    nas duże mrozy, jak w marcu to sytuacja jest jak w tym roku. Kiepskim
    pocieszeniem jest, że wtedy odchylenie temperatur np. w Arktyce jest
    +10C. Nie chce mi się rozwijać tematu ....

    > A pompki itp to dynamem będziesz napędzał;)

    Właśnie o tym piszę, że NIE UDA ci się zagrzać.

    > Mniej więcej na tyle co budowa schronu atomowego przy domu
    > Któraś tam Korea atomem straszy.

    Czyli dla ciebie wartość tego jest 0zł. Dla kogoś innego może być więcej.

    M.

  • 26. Data: 2013-04-08 12:17:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > uuuu odważny jesteś. zaraz Cię zlinczują.

    Już mnie tu niejeden linczował co kupował marzenia, a w praktyce przepłacił
    :-) Ludzie nie lubią się budzić ze snu i twardo spadać na ziemię, wolą dalej
    śnić marzeniami że mają najlepszy dom, najlepsze instalacje i to wszystko
    najtaniej - bo pan fachowiec tak im powiedział albo wyczytali w Muratorze
    więc to na pewno prawda.

    > Kiedyś na politechnice robili badania, i wysło im że 6cm to jest maks
    > opłacalności.

    To się zmienia w zależności od tego czym ktoś chce ogrzewać i jaka aktualnie
    jest cena styropianu. Ale chodzi o zasadę aby to _liczyć_.

> [...]
    > potem drugą "dwójką" ale tak aby krawędzie pierwszej zakryć. wiecie co
    > wyszło? Ze korzystniej jest dać 2+2 niż 6.....

    No niestety takich fachowców mamy :-( Dlatego później przy porównywaniu
    zużycia w praktyce okazuje się że często właściciele podobnych domów ze
    ścianą 1w wcale nie płacą więcej a czasem mniej za ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-04-11 20:01:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Dom to nie tylko ściany. Kojarzę że ktoś kiedyś liczył i zwiększenie
    > grubości styro z 10 do 15cm dawało
    > oszczędności roczne równowartości ceny przyzwoitej flaszki wódki

    Pnie ja mam ciepłe ściany to mnie wystarczy 5cm styropianu.
    Później się ludzie dziwią, że coś nie tak ze ścianami. Po kilkunastu
    latach zaczynają pękać, a pod styropianem grzyb.

    > Zarobki również rosną.

    Gdzie?
    Chyba w parlamencie? :)

    > Zreszta piszesz że ocieplenie klimatu idzie więc inwestycje w styro w
    > związku z tym nie bardzo przyszłościowe.

    Piszą też, że "idzie" epoka lodowcowa. :)
    I komu tu wierzyć?

  • 28. Data: 2013-04-12 00:29:41
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2013 20:01:31 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Pnie ja mam ciepłe ściany to mnie wystarczy 5cm styropianu.
    >
    > Później się ludzie dziwią, że coś nie tak ze ścianami. Po kilkunastu
    >
    > latach zaczynają pękać, a pod styropianem grzyb.

    Grzyb to właśnie prędzej przy 5cm się zrobi, bo w skrajnych warunkach taka ściana i
    tak od zewnątrz przemarznie przez styropian. Gdzieś ktoś liczył, że bezpieczne
    minimum to 10-12cm. No i klejone szczelnie, a nie na placki + wentylację.

  • 29. Data: 2013-04-16 14:18:33
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 8 Apr 2013 12:17:06 +0200, Ergie napisał(a):

    > No niestety takich fachowców mamy :-( Dlatego później przy porównywaniu
    > zużycia w praktyce okazuje się że często właściciele podobnych domów ze
    > ścianą 1w wcale nie płacą więcej a czasem mniej za ogrzewanie.
    Twoim zdaniem co lepiej wybrać (założenie prosta bryła, bez balknonów itp)
    z dachem dwuspadowym
    1. beton komórkowy + styro
    2. 1W beton komórkowy
    3. silikaty + styro
    ?

    --
    Franc

  • 30. Data: 2013-04-16 15:33:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 14:18:33 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > 1. beton komórkowy + styro
    >
    > 2. 1W beton komórkowy
    >
    > 3. silikaty + styro
    Ja bym wybrał najcieńszy możliwy silikat(pewnie 18cm spokojnie starczy) + styro