    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcyjny piec CO
    Date: Thu, 17 Aug 2023 23:38:41 +0200
    <uasvtv$3b1iq$1@dont-email.me> <uat34c$3beud$5@dont-email.me>
    <ub9vvb$1o64v$1@dont-email.me> <uba92h$1pdd7$1@dont-email.me>
    <ubf8je$2nnpc$3@dont-email.me> <ubg4q8$2sffa$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <ubgg5j$3aa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <7...@g...com>
    <ubglid$2v244$1@dont-email.me> <ubif8p$2uf6k$1@paganini.bofh.team>
    <ubih31$3a71l$1@dont-email.me> <ubjbk9$31719$1@paganini.bofh.team>
    <ubjers$3eono$1@dont-email.me> <ubldli$37931$1@paganini.bofh.team>
    <ublmjo$3s3ft$1@dont-email.me> <20230817213144.562cc644@mateusz>
    <ublt9j$3t1bl$1@dont-email.me> <ublvdo$38r6l$3@paganini.bofh.team>
    <ublvlv$3te9r$1@dont-email.me> <ubm1df$38r6l$5@paganini.bofh.team>

    On 17/08/2023 22:54, Uzytkownik wrote:
    > PVC to gówno. Po kilku latach staje się kruchy, zwłaszcza jak narażony
    > jest na promieniowanie słoneczne.

    To dobrze, bo u mnie jest w grubej izolacji.

    > Weź pod uwagę, że PC generuje drgania.

    Biorę. Ryzykuje wylaniem się 40 litrów wody na kostkę i całą godzinką na
    naprawę.

    > najlepszy jest polibutylen (Hep2O).

    Miałem kiedyś instalację z Hep2O, ale taką na złączki wciskane. Była
    fajna, ale rury do specjalnie elastycznych nie należały. To było jakoś
    15 lat temu.

    > wymiarów. Ale jest drogi. PP test tani i pod względem mechanicznym
    > niewiele ustępuje polibutylenowi, ale jest pracochłonny. Każde
    > połączenie wymaga wstępnie odtłuszczenia benzyną ekstrakcyjną, acetonem
    > lub izopropanolem, a następnie zgrzania.

    Swoją drogą nigdy nie widziałem ani jednej osoby, która zgrzewając PP
    czyściła by rury inaczej niż ścierką. masz jakiś przykłąd połaczenia,
    które się rozszczelniło od odcisków palców?