  • 11. Data: 2010-10-29 08:13:47
    Temat: Re: Instalacja co i kanaliza
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
    > Witam
    >
    > Jestem przed tynkami i jest jeszcze czas na ewentualne poprawki. Dom z
    > poddaszem i czesciowo podpiwniczony. 2 pytania:
    > 1. Kanalizacja - nie zrobili odpowietrzenia. Hydraulik przekonuje, ze
    > wystarczy napowietrzacz, ale z kolei mnie to nie przekonuje.
    Nie, nie wystarczy i IMHO nie jest zgodne z przepisami. Napowietrzacz
    służy wyrównymaniu ciśnień w instalacji (zapobiega wysysaniu wody z
    syfonów, bądź bulgotaniu wody w tychże), natomiast odpowietrzenie służy
    odprowadzeniu gazów.
    Robic
    > odpowietrzenie? Planuje przebicie od kibla na poddaszu na strych, rura
    > 110. Szamba nie mam, jest kanalizacja we wsi.

    A nie możesz wystawić nad dach ?

    > 2. Instalacja co. Ma byc kociol weglowy (co + cwu) w piwnicy. Instalacja
    > miedziana. Nie ma rozdzielaczy, od rur glownych biegnacych w podlodze
    > trojnikami polutowane odnogi do poszczegolnych grzejnikow. Podlogowka (5
    > obwodow) tez podciagnieta od tych rur glownych i nie na mieszaczach
    > tylko na zaworach rtl. Sa tu jakies razace bledy? Martwi mnie laczenie
    > miedzi w wylewce.

    Tu niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni, ale ja i wszyscy znajomi
    rozdzielacze mają.

    pzdr.
    rafał

  • 12. Data: 2010-10-29 08:19:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-10-2010 o 21:26:34 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez całe szerokości pomieszczeń, zapewne bez żadnej kompensacji
    > temperaturowej, co przyczyni się do szybkiej awarii.
    > Ponadto kocioł węglowy + grzejniki i podłogówka z tego samego obiegu +
    > zawory RTL dla podłogówki to może być masa problemów.
    > Podłogówka ma dużo większe opory przepływów od grzejników i może dojść
    > do takiej sytuacji, że bedą się działy cuda tzn. będzie grzała
    > podłogówka na zmianę z grzejnikami. Podłogówka będzie raz zimna, a raz
    > zbyt gorąca. Wszystko zależy od jej wielkości tak jak napisał Janusz.
    Popieram :)
    dodam jeszcze że podłogówka w układzie otwartym nie jest dobrym
    rozwiązaniem,
    bedzie sie zapowietrzać, a grzejniki rdzewieć czyli powinieneś dać
    wymienik płytowy, i do tego pompy.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-10-29 18:32:46
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

> [...]

    > bedzie sie zapowietrzać, a grzejniki rdzewieć czyli powinieneś dać wymienik

    a takie rozwiazanie:
    kociol weglowy, naczynie wyrownawcze przeponowe i zawor bezpieczenstwa, wszystko
    w piwnicy?
    Obieg zamkniety.

    --
    pozdr Z.

  • 14. Data: 2010-10-29 19:07:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-10-2010 o 20:32:46 Przemyslaw Salata

> [...]
    >
    > a takie rozwiazanie:
    > kociol weglowy, naczynie wyrownawcze przeponowe i zawor bezpieczenstwa,
    Teoretycznie nie można, są przepsy, jak się coś stanie to np odszkodowania
    nie dostaniesz, a jak będzie wypadek to możesz mieć jeszcze prokuratora na
    garbie
    tak że skórka nie warta wyprawki, oczywiście są tacy co tak robią
    ale wszystko jest do czasu, zapomni sie, zachajcuje za mocno i zrobi bum
    np piec.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-10-29 20:01:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > tak że skórka nie warta wyprawki, oczywiście są tacy co tak robią
    > ale wszystko jest do czasu, zapomni sie, zachajcuje za mocno i zrobi bum

    Nieprawda. W zeszłym roku zmieniły się przepisy.
    Obecnie można podłączać kotły na paliwa stałe do układów zamkniętych.
    Trzeba tylko spełnić pewne wymogi, a są nimi:
    1. Ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa.
    2. Schładzacz bezpośredniego działania, czyli taki, który nie wymaga
    zasilania do jego zadziałania lub akumulator ciepła, który jest w stanie
    przyjąć całkowitą moc jaką jest w stanie wygenerować kocioł aż do wypalenia
    się całego paliwa znajdującego się w kotle.

  • 16. Data: 2010-10-30 07:52:07
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    > zasilania do jego zadziałania lub akumulator ciepła, który jest w stanie
    > przyjąć całkowitą moc jaką jest w stanie wygenerować kocioł aż do wypalenia
    > się całego paliwa znajdującego się w kotle.

    całą energię :)

  • 17. Data: 2010-10-30 08:03:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-10-2010 o 22:01:31 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przyjąć całkowitą moc jaką jest w stanie wygenerować kocioł aż do
    > wypalenia się całego paliwa znajdującego się w kotle.
    Ale dla niego prawda bo ma zwykły piec bez schładzacza, sam zawór
    ciśnieniowy
    może nie wystarczyć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-10-30 18:37:38
    Od: "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl>

> [...]

    > całkowitą moc jaką jest w stanie wygenerować kocioł aż do wypalenia się całego

    no wlasnie o to pytam
    jeszcze raz zapodam linka
    http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=4200&cm
    s=272

    cytat z linka: "[dopuszcza sie obieg zamkniety w] kotła na paliwo stałe o mocy
    nominalnej do 300 kW, wyposażonego w urządzenie do odprowadzania nadmiaru
    ciepła".

    co to znaczy schladzacz bezposredniego dzialania, co to znaczy urzadzenie do
    odprowadzania nadmiaru ciepla?

    chcialbym kociol typu defro optima komfort (plus) np taki
    http://allegro.pl/kociol-piec-defro-optima-komfort-p
    lus-15kw-promoc-i1263344856.html
    czy zgodnie z przepisami bede mogl miec obieg zamkniety?

    Z.

  • 19. Data: 2010-10-30 20:33:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Ale dla niego prawda bo ma zwykły piec bez schładzacza, sam zawór
    > ciśnieniowy może nie wystarczyć.

    I znów opiszesz nieprawdę. Przeczytaj najpierw dokładnie o co pyta autor
    wątku i co on pisze. Zwróć uwagę zwłaszcza na ten fragment "Ma byc kociol
    weglowy (co + cwu) w piwnicy". Zauważ dwa słowa "MA BYĆ", a nie "JEST".

  • 20. Data: 2010-10-30 20:56:49
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Salata" <p...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:iaholg$rfn$1@inews.gazeta.pl...

    > co to znaczy schladzacz bezposredniego dzialania, co to znaczy urzadzenie
    > do
    > odprowadzania nadmiaru ciepla?

    Tymi urządzeniami są schładzacze tj. układ wbudowanej w kocioł wężownicy lub
    dodatkowy wymiennik ciepła, przez który przepływa bierząca, zimna woda.
    Przepływ tej wody otwierany jest zaworem, który reaguje na temperaturę
    kotła. Jeżeli ta tamperatura przekroczy określony poziom to zawór otwiera
    przepływ wody, a ta odbierając ciepło z kotła, schładza go.
    Bezpośreniego działania oznacza, ża do sterowania tego zaworu nie potrzebuje
    żadnej dodatkowej energii np. elektrycznej.
    Innym urządzeniem do odprowadzania nadmiaru ciepła może być odpowiednio duży
    bufor. Bufor musi być na tyle duży, aby mógł odebrać z kotła cały nadmiar
    energii, aż do chwili wypalenia całego paliwa. Takim urządzeniem może też
    być dodatkowy obwód z grzejnikami, które będą w stanie oddać nadmiar energii
    do otoczenia.