    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.rec.dom,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Date: Mon, 14 Mar 2016 12:04:00 +0100

    Am 14.03.2016 um 11:11 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > W przypadku miedzianych rur do gazu, każą aby to był lut twardy. Czyli
    > nie cynowo-ołowiowy, lecz taki, co się go robi w wyższej temperaturze,
    > wręcz bliskiej temperatury topnienia miedzi. Argumentacja jest taka,
    > by w razie pożaru się nie rozlutowało. Przy taki lutowaniu ognia jest
    > więcej niż przy spawaniu. Lutowanie miedzi miękkim lutem wygląda za to
    > bardzo fajnie. W kształtkach już jest spoiwo, wystarczy wetknąć jedne
    > rurkie w drugie i letko podgrzać lutlampą. Ale to tylko do wody w co.

    > No więc wydaje mi się, że te lutowane mufy jeszcze bardziej bezporblemowe.
> [...]

    W Polsce nawilżano jakiś czas gaz ziemny właśnie z tego powodu. U nas
    zmieniono z miejskiego na ziemny (w 199x roku, ten miejski to też był
    właściwie przerabiany ziemny, koksowniczego dawno nie było) to najpierw
    był obchód mieszkań, patrzono co i jak, zmieniano instalację jak było
    potrzeba (na koszty dostarczyciela). Jak naszła godzina X, to najpierw
    zamknięto wszystkie zawory, powymieniano dysze w kuchenkach i w
    ogrzewaniu i dopiero potem przestawili gaz. Action był w całym osiedlu.

    Waldek