  • 1. Data: 2012-07-15 11:33:09
    Temat: Integra 64 -strowanie timerami (rolety, światło)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Wiem, ze są tu experci od satela dlatego pozwolę kolejny raz skorzystać z
    pomocy :)

    Mam pewien problem z ustawieniem timerów na Integrze 64

    Rolety ustawione jako monostabilne, ręczne sterowanie działa fajnie, mogę na
    określony czas
    ustawić zwarcie, a jako, że mam silniki krok po kroku wystarczy na 2s
    ustawic aby się otworzyła roleta, lub zamknęła lub zatrzymała.

    Silniki mają jeszcze opcje, ze jak min 3s będzie zwarcie to się otworzy, a
    min 10s lub więcej będzie zwarcie to się zamknie, dzięki temu zdalnie
    sterując mam pewność, ze się otworzy lub zamknie, ale mam problem z
    ustawieniem na timerach tego automatycznie.

    aby było dobrze na timerze muszę ustawić czas włączenia timera np 7:00(Brak
    sekund) i musze ustawić czas wyłączenia timera 7:00:03s (ale niestety jest
    brak możliwości ustawienia sekund)

    niestety problem w tym, ze tylko jako jednostka najmniejsza są minuty, i
    teraz jak to ustawić, aby timer działał tylko 3s co pozwoli mi na otwarcie,
    a wieczorem ustawić timer załączenia na 10s co pozwoli mi na zamknięcie
    rolet.

    Jak ustawiam timer załącz 7:00 a wyłącz 7:01 to zawsze zamyka moje rolety
    jak bylaby mozliwosc ustawienia sekund to nie byłoby problemu, jak to
    rozwiązać?

    Przecież musi być jakaś możliwość skoro ręcznie sterowanie umożliwia
    ustawnie sekund.

    I Drugie pytanie:

    Podłączyłem światło w salonie do symulacji mieszkańców podczas nieobecności
    i teraz uzbrajając alarm chciałbym, aby np codziennie o 7:00 otworzyly się
    rolety o 20 na 2 godziny zaświeciło w salonie kinkiet, a o 22 żeby się
    zamknęły rolety, a światło zgasiło jak to oprogramować?

    kinkiet w salonie, ustawilem jako timer 2 i podałem czas załączenia i
    czas wyłączenia i włącza się mi się i wyłącza
    wszystko działa fajnie ALE, bez względu na to czy jest uzbrojony alarm
    czy nie o określonych porach włącza się i wyłącza :), jak zrobić, aby to
    działało tylko podczas uzbrojenia alarmu?

    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-07-15 20:02:45
    Temat: Re: Integra 64 -strowanie timerami (rolety, światło)
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-15 11:33, Amir pisze:
> [...]
    > i teraz jak to ustawić, aby timer działał tylko 3s co pozwoli mi na
    > otwarcie, a wieczorem ustawić timer załączenia na 10s co pozwoli mi na

    o ile dobrze kojarzę w typie wyjścia 'przełącznik mono' można ustawić
    żeby było sterowane timerem a oprócz tego można mu ustawić czas
    załączenia (teraz pewnie ustawiłeś typ wyjścia 'timer' i załącza się na
    czas timera, nie da się ustawić czasu zadziałania)

> [...]
    > alarm czy nie o określonych porach włącza się i wyłącza :), jak zrobić,
    > aby to działało tylko podczas uzbrojenia alarmu?

    tu to chyba musiałbyś zrobić tak: iloczyn logiczny wyjścia typu
    'czuwanie strefy' i 'timer' - dwa powyższe robisz na wirtualnych
    wyjściach (żeby sobie nie zajmować wyjść fizycznych i na fizyczne
    wyjście wyprowadzasz iloczyn - wyjście będzie aktywne tylko gdy obydwa z
    wyjść wirtualnych się aktywują, czyli strefa będzie czuwać i załączy się
    timer)
    Powyższe przetestuj - podaję ci to na sucho i nie wiem czy wszystko
    przewidziałem ;)
    Nie wiem czy robisz to z dloadx czy z palca, jak z palca to kup kabelek,
    chyba koło 30zł kosztuje a przy takich zabawach znacznie upraszcza
    sprawę i łatwiej to debugować :)

    Lukasz

  • 3. Data: 2012-07-15 21:41:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    załączenia (teraz pewnie ustawiłeś typ wyjścia 'timer' i załącza się na
    czas timera, nie da się ustawić czasu zadziałania)

    Właśnie, że Typ wyjścia ustawiłem
    24. PRZEŁ. MONO
    W menu sterowanie mam czas na 10s z z temu sterowania mogę odpalic to
    ręcznie z dowolnym czasem

    ale jak chce to uruchomić z timerów i jak wybieram Timer 1 to tam jest
    czas załączenia i czas wyłączenia i wybiera się tam dokładnie
    dzień godzine i minutę brak niestety sekund i dlatego nie mam pojecia jak
    zrobic aby roleta automatycznie np o okreslonej porze sie toworzyła a
    pozniej zamknęła zwarcie musi byc na 3 sek aby otworzyc i 10s aby zamknac

[...]
    -----
    Dzięki za podpowiedz potestuję to

    mam moduł ethm jest i mam tez dloadX ale jakos z klawiatury sie
    przyzyczailem konfigurowac :)
    ale moze czas to zmienić

    tylko przy odpalaniu mam zawsze mieszane uczucia odnosnie tego zrzutu
    zerknij proszę

    http://tnij.org/integrasatel
    sa tabele dwie zmieniono w komputerze ident downloadingu i odczytano z
    centralki

    co stanie sie jak dam cofnij zmiany a co jak daję dalej?
    dajac dalej cos zapisze mi w centralce?
    pozdawiam
    AT

  • 4. Data: 2012-07-16 08:01:58
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-15 21:41, Amir pisze:

> [...]
    > Właśnie, że Typ wyjścia ustawiłem
    > 24. PRZEŁ. MONO
    > W menu sterowanie mam czas na 10s z z temu sterowania mogę odpalic to

    w opcjach wyjścia musisz ustawić czas jego zadziałania

    > mam moduł ethm jest i mam tez dloadX ale jakos z klawiatury sie
    > przyzyczailem konfigurowac :)
    > ale moze czas to zmienić

    w dload'zie możesz na bieżąco śledzić stan wejść, wyjść, timerów itp. -
    łatwiej znaleźć przyczynę złego działania

> [...]
    > centralki
    >
    > co stanie sie jak dam cofnij zmiany a co jak daję dalej?

    przy podłączaniu się do zaprogramowanej centralki zawsze daję cofnij
    wszystkie zmiany (bo nie zdarza mi się w domu programu przygotowywać)
    Generalnie (choć jest to nieintuicyjnie opisane) po lewej pojawia ci się
    to co zmieniłeś na komputerze nie będąc podłączonym do centralki, po
    prawej co zmieniłeś w centralce bez połączenia z PC.

    Lukasz

  • 5. Data: 2012-07-16 09:24:23
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości

    > w opcjach wyjścia musisz ustawić czas jego zadziałania

    Czas działania ustawiłem na 10s, ale go to nie interesuje ze tam jest 10s
    i po prostu uruchamia tak jak zaprogramowany timer a w timerze minimalny
    czas działania to 1min :(

    > w dload'zie możesz na bieżąco śledzić stan wejść, wyjść, timerów itp. -
    > łatwiej znaleźć przyczynę złego działania

    a że mozna śledzic live to nie wiedziałem, myślałem, ze pobiera dane i można
    je wczytać ponownie poźniej z zmianami.

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2012-07-16 15:07:02
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Czas działania ustawiłem na 10s, ale go to nie interesuje ze tam jest 10s
    > i po prostu uruchamia tak jak zaprogramowany timer a w timerze minimalny
    > czas działania to 1min :(

    Udało się:), zrobiłem to tak Wyjście rolety jako typ wyjścia ustawiłem Suma
    logiczna wyjść, stworzyłem dwa wyjścia wirtualne
    jako monostabilne
    stan wyjścia przerzuciłęm na wejście wirtualne bez akcji alarmowej
    timer chodzi sobie minutkę, wejscie sie uruchamia a wejście
    bez akcji alarmowej uruchamia przełącznik monostabilny
    kieruje się krótkim zaprogramowanym impulsem.

    trochę okrężną drogą ale udało mi się a prawie się poddałem.
    teraz w menu sterowania dzęki wyjścią wirtualnym
    jest zaprogramowane
    tylko otwarcie czas działania 4s
    i tylko zamknięcie czas zwarcia 13s dałem.

    może komuś się przyda, bo inaczej cięzko sterować silnikami rolet firmy nice
    zdalnie mając nad nimi kontrole
    czy się otwirają czy zamykają.

    pozdrawiam
    AT

  • 7. Data: 2012-07-17 09:33:14
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-16 15:07, Amir pisze:
> [...]

    cóż pomocą techniczną Satela z makietą przed sobą nie jestem :)

> [...]
    > bez akcji alarmowej uruchamia przełącznik monostabilny
    > kieruje się krótkim zaprogramowanym impulsem.

    no i ok, choć jak widać niezła niedoróbka (problem z czasem załączenia
    wyjścia mono możesz zgłosić do satela, może w następnym sofcie poprawią)

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-07-17 09:52:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Udało się:),

    gratulacje! szczególnie wytrwałości...

    > może komuś się przyda, bo inaczej cięzko sterować silnikami rolet firmy
    > nice zdalnie mając nad nimi kontrole czy się otwirają czy zamykają.

    sam wybrałeś tą drogę przez mękę...
    problemem nie są silniki nice
    tylko sterownik, który próbujesz ucywilizować...

    rzuć postem "co zamiast integry" na pl.rec.elektronika a sam zobaczysz...

  • 9. Data: 2012-07-17 11:50:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > chyba koło 30zł kosztuje a przy takich zabawach znacznie upraszcza sprawę

    Kontrole udało mi się zrobić ale teraz męcze aby sterowanie działało
    tylko podczas czuwania jak mozesz zerknij co źle zrobiłem
    bo coś nie działa jak bym chciał :), bez względu na załączone czuwanie
    timery
    reagują otwierajac i zamykając rolety

    http://tnij.org/satel-wyjs

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-07-17 11:54:04
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > tylko sterownik, który próbujesz ucywilizować...
    >
    > rzuć postem "co zamiast integry" na pl.rec.elektronika a sam zobaczysz...

    już nie odpuszczę, zrobie wszystko co potrzebuje na integrze :)
    za duzo czasu i nerwów poświęciłem temu systemowi,
    teraz pewnie wybrałbym sterownik pcl zamiast integry

    ale dzięki za podanie namiarow na grupę, nie znałem jej, teraz i tam będę
    męczył temat :)
    bo jeszcze nie działa mi załaczanie sterowaniem w wybranej strefie
    http://tnij.org/satel-wyjs
    moze się Ty oriętujesz co nie tak zrobiłem?

    pozdrawiam
    AT