eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach? › Re: Jak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach?
    Date: Sat, 26 Nov 2016 22:55:29 +0100

    W dniu 26.11.2016 o 20:52, Marcin N pisze:
    > Ciągnę przewód 4x2.5mm2 pod schodami. Będzie tym leciał prąd 12V
    > zasilający diody RGB. W sumie będzie to 17 listew podświetlających 17
    > stopni.
    >
    > Jak byście zrobili odczepy z tego przewodu 2.5mm2 pod każdym stopniem?

    ja chyba nie bardzo wiem o co Ty pytasz, ale bardzo chcę pomóc, bo mam
    całe mieszkanie w diodach. wiec..... "magistralę" 12V dałem kablem...
    2x0.5. Dobrze przeczytałeś. dwa razy pół mm kwadrat. z "magistrali" do
    pasków diodowych 50cm (widoczne miejsce) lecą druciki wydłubane ze
    starej szarej taśmy danych40żył z twardego dysku.
    Dla lepszego efektu łącze w pary taśmy zimne i ciepłe. 13 sztuk 50cm par
    oświetla 15metrową kuchnie dość jasno. moc lekko ponad 20W (10 pasków
    wytrzymywał zasilacz 20 watowy, 13 już nie, więc dałem większy zasilacz.
    nie miałem jak zmierzyć dokładnego prądu na suficie)
    Czy na takich cieniutkich kabelkach mam spadki napięcia? Jasne. ale co
    za różnica? Gdybym nie miał tych spadków, to miałbym nie 13 pasków tylko
    10, więc zaoszczędziłbym jakieś 8zł. Więc wolę wydać więcej na diody,
    zasilić je nieco niższym prądem (co przekłada się na zwiększenie
    żywotności) a za to użyć mniej widocznych kabelków.
    ToMasz