eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach? › Re: Jak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak byście zrobili odczepy przewodu zasilającego LEDy w schodach?
    Date: Sat, 26 Nov 2016 23:05:35 +0100

    W dniu 26.11.2016 o 22:59, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Co będzie przy zwarciu na tej "magistrali"? - zadziała jakieś
    > zabezpieczenie?
    nic. ale to wyszło w praktyce. znaczy mam staram się używać "mądrych"
    zasilaczy, klasa5(niski pobór energii w stanie jałowym) i z dużą
    sprawnością. co prawda nie kosztuje to 0.99usd, ale jak mu zrobisz
    zwarcie ( a tak właśnie przypadkiem zrobiłem... na 6 godzin) to zasilacz
    wyłącza sie, czeka sekundę czy dwie i załącza się na moment. jeśli jest
    zwarcie to.... tak sobie miga diodką, nawet nie nagrzewając się.
    Wystarczy zwarcie usunąć i poczekać 3 sekundy - daje znowu stabilne 12V
    ToMasz

    PS te diody po niewielkiej przeróbce można zasilać z 230V, bez
    zasilacza. nawet nie pytaj jaki hejt był po takiej propozycji na forum
    elektroda.pl