    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak naprawia pekniecia w tynku
    Date: Sun, 20 Mar 2011 18:19:24 +0100

    Dnia 20-03-2011 o 13:22:54 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > No pewnie, ze tak - przeciez nawet stemplujac monolityczny strop
    > zelbetowy liczy sie strzalke ugiecia i odpowiednio wyzej posrodku
    > stempluje - to samo powinienes zrobic z belkami przy stemplowaniu
    > terivy.
    Adamie ja doskonale o tym wiem, nawet umiem to liczyć :) ale nie o tym
    piszę.

    > Podciagi i belki tez sie uginaja - szczegolnie widac to na
    > belkach przy otworach schodowych. Ja na jednej z takich belek mam
    > wymurowana dzialowke i belka ugiela sie o jakies 3-4mm - tynk popekal.
    Bo przy otworach i pod ścianki daje się dwie a nawet trzy belki razem :)
    Mnie nic nie popękało :)

    > U wszystkich sasiadow bylo dokladnie to samo i te miejsca maja
    > pozaktywane drewnianymi dechami (w kolorze i z drewna takiego jak
    > schody).
    >
    > Moj strop zelbetowy grubosci 15cm, ktory zreszta swego czasu
    > widziales, obliczeniowo ugial sie o ok 2cm w srodku :)
    Widziałem, normalne, ale nie wybrażam sobie żeby belka do belki
    sklawiszowała na 2-3mm.

    > Stad wlasnie wynika klawiszowanie teriv i niestety jest to dosc
    > czeste. Masz szczescie ze Ci nic nie popekalo, choc pewnosci ze w
    > przyszlosci nie popeka miec niestety nie mozesz :-)
    Nie, nie mam szczęścia, tylko wiedzę, przypilnowałem jak mi go robili
    i odpowiednio wzmocniłem w newralgicznych punktach.

    --
    Pozdr
    JanuszK