  • 11. Data: 2012-06-18 20:29:28
    Temat: Re: Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ania napisała:

    > Wygooglałam. Dużo tego w necie.

    Chodziło o nagranie o wypróbowanej skuteczności.

    > Chociażby tu:
    >
    > http://kola.lowiecki.pl/ao/glos.htm

    To są pliki MP3. Już się dzieliłem obawami związanymi z tym formatem
    (moje obawy mogą być bezpodstawne, sam nigdy nie próbowałem straszyć).

    > I tak sobie próbować - a to krogulca, a to gołębiarza, a to myszołowa.
    > COŚ lokalne szpaki muszą znać.
    >
    > I opowiadanie, że mogą nie znać - hmmm... skoro miłośnicy ptaków
    > rozpoznają je po głosach, to i ptaki też.

    Hmmm... skoro wielokrotnie przekonano się, że przy napędzaniu stracha
    liczą się subtelności nieznane zachwyconym bezskrzydłym miłośnikom,
    to trzeba te głosy starannie dobierać. Przypuszczam, że nawet wielki
    znawca i miłośnik ornitologii nie odróżni swoim uchem krogulca z Europy
    od tego z Ameryki. Tu mi się przypomniał jeden miłośnik polszczyzny
    z dalekiego kraju. Dziwił się bardzo, że po polsku pies szcieka i woda
    z dachu też szcieka. My też, tak jak on, nie mamy szans dorównać
    krogulczym i szpaczym native speakerom.

    > Głosy ptasie nie są chyba tak zmienne w zależności od lokalnego
    > środowiska jak np. wygląd grzybów...

    Przede wszystkim głosy ptasie są wytworem kulturowym. Ani nie zależą
    od zawatrości cynku w lokalnych dżdżownicach, ani też nie są całkiem
    wdrukowane w geny. Przekazywane są z dzioba do dzioba, z ojca na syna.

    Jarek

    --
    A gdybym był krogulcem to co byś powiedziała?
    I gdybym przyszedł z teczką do łóżka i twego ciała?

  • 12. Data: 2012-06-20 12:31:31
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 18 Cze, 20:29, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > To są pliki MP3. Już się dzieliłem obawami związanymi z tym formatem
    > (moje obawy mogą być bezpodstawne, sam nigdy nie próbowałem straszyć).

    Napisałam przecie, że osobiście wypróbowałam. Spróbuj i ty, a potem
    dywaguj.

    Ania

  • 13. Data: 2012-06-20 12:55:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ania napisała:

    > Napisałam przecie, że osobiście wypróbowałam.

    No nie, nie było wyraźnej informacji, że udana próba odbyła się przy
    użyciu empetrójek z koła łowieckiego. Wzmianka, że "dużo tego w necie"
    i podanie adresu jako właśnie wyguglanego sugeruje, że było inaczej.

    > Spróbuj i ty, a potem dywaguj.

    Nie nie nie nie nie! Mnie zależy na przylatuących szpakach, a z opisu
    wynika, że tym sposobem można zrazić do siebie ptaszęta na zawsze.

    Jarek

    --
    Śliczny Jasiu, mowny szpasiu,
    Mój słowiku, będzie zyku.

  • 14. Data: 2012-06-20 17:36:17
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 20 Cze, 12:55, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > No nie, nie było wyraźnej informacji, że udana próba odbyła się przy
    > użyciu empetrójek z koła łowieckiego. Wzmianka, że "dużo tego w necie"
    > i podanie adresu jako właśnie wyguglanego sugeruje, że było inaczej.

    Znaczy - jak?

    > Nie nie nie nie nie! Mnie zależy na przylatuących szpakach, a z opisu
    > wynika, że tym sposobem można zrazić do siebie ptaszęta na zawsze.

    To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
    szpakami. :-P

    Ania

  • 15. Data: 2012-06-20 17:44:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 08:36:17 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
    > szpakami. :-P

    Bocian!
    http://wierszykidladzieci.pl/dosluchania/bocian_i_sz
    pak.php
    :-D

    --
    XL

  • 16. Data: 2012-06-20 22:22:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ania napisała:

    > Znaczy - jak?

    Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
    pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
    wypróbowane głosy.

    > To znajdź odgłos takiego drapieżnika, który interesuje się wyłącznie
    > szpakami. :-P

    Chyba wszystkimi innymi, poza szpakami. Ale po co właściwnie? Mnie
    taka selektywność nie jest potrzebna -- nie chcę zrażać do siebie
    ani odstraszać żadnej ptaszyny.

    Jarek

    --
    I od razu wszystkie ptaki
    W szczebiot, w świegot, w zgiełk -- o taki:

  • 17. Data: 2012-06-20 22:40:11
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
    > pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
    > wypróbowane głosy.

    Hejka. Żadne nagranie odgłosów czy dźwięków nie jest w stanie dorównać
    oryginałowi. To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na żywo w filharmonii i
    słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.
    Pozdrawiam fonogenicznie Ja...cki

  • 18. Data: 2012-06-20 23:31:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > dorównać oryginałowi. To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na
    > żywo w filharmonii i słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.

    I całe szczęście, że nagranie, to nie to co oryginał! Bo przecież nie
    chodzi o to, by tego szpaka co zeżarło. Tylko żeby sobie poszedł i nie
    wyjadał czereśni z filharmonii.

    Jarek

    --
    Ach, babie lato, ach, babi śnie,
    czyś przyszło nie za wcześnie?

  • 19. Data: 2012-06-21 09:42:11
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    On 20 Cze, 22:22, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Że były to nagrania, które podczas publicznego odtworzenia wywołały
    > pożądany skutek. Dla niektórych to może być cenna rzecz, takie
    > wypróbowane głosy.

    Ty chyba czytasz inaczej... Albo zrozumienie jako następstwo
    przeczytania nie działa u ciebie prawidłowo.

    Nie pisałam, że biegałam z mikrofonem dookoła naszej katedry, bo tam
    się gnieżdżą pustułki czy coś w tym rodzaju, że je nagrałam i potem
    odtworzyłam. Nie pisałam, że uprosiłam pana odstraszacza o jego
    nagranie.

    Napisałam - że wygooglalam, że wystawiłam głośniki - ba, głośniczki...
    Wygooglałam i spróbowałam pierwsze lepsze. Nie zadałam sobie nawet
    trudu, żeby zapisać, skąd wzięłam te odgłosy.

    Bo potem ktoś może się wahać i bać się na własną rękę pogooglać i
    spróbować. Bo mu wypłoszy kury z okolicy. Albo zleci się jeszcze
    więcej szpaków, żeby podziwiać głos jastrzębia.

    Chyba zacznę szukać czegoś, co płoszy sokoły.

    Ania

  • 20. Data: 2012-06-21 11:59:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 22:40:11 +0200, Dirko napisał(a):

    > Żadne nagranie odgłosów czy dźwięków nie jest w stanie dorównać
    > oryginałowi.

    Tylko w uszach konesera.

    > To tak jak słuchać muzyki symfonicznej na żywo w filharmonii i
    > słuchać odtworzeń nawet najlepszych nagrań.

    Tylko dla konesera ma to znaczenie. Ptaki niekoniecznie skupiają się na
    "jakości nagrania", lecz być może jedynie na "linii melodycznej".
    --
    XL